Zašto su automobili sve teži?

Ne tako davno, prije samo 15-ak godina prosječni je početni model kompaktnog automobila takozvane “Golf” klase imao masu manju od tone. Danas, ako ima jači motor i puno opreme, može težiti i 1500 kg.

Rezultat je to neprestanog laganog povećanja automobila kroz generacije, ali i sve bogatije serijske opreme novih automobila. Primjerice, danas u gotovo svim novim kompaktima serijski dolazi ABS, ESP, klima-uređaj, šest zračnih jastuka… Sva ta oprema povećava masu automobila, a ona je jedan od glavnih neprijatelja performansama i potrošnji goriva.

Zbog toga je svi proizvođači nastoje smanjiti, što je posebno istaknuto u zadnje vrijeme kada je downsizing postao vrlo popularan. Primjerice, oduševili smo se Mazdom 6, automobilom dugim 486 cm sa 2,5-litrenim motorom od 192 KS i raskošnom opremom, koji teži samo 1360 kg. Osjeti se to u vožnji po poletnosti, ali naravno i na potrošnji.

Usporedili smo automobile iste klase, sa sličnim motorima i početnim razinama opreme. Valja naglasiti da masa značajno raste s dodavanjem opreme, većih motora, automatskog mjenjača, AWD pogona…

Zanimljivo je vidjeti i koliko je veliki terenac Jeep Grand Cherokee teži od malene gradske Kije Picanto. Početni Picanto ima 845 kg, a Grand Cherokee s dizelašem od 250 konja 2350 kg, ali s dodatnom opremom lako prelazi 2,5 tone, odnosno masu tri Picanta.

Supersportski automobili grade se od ultralakih materijala. Poznato je da su karbonska vlakna mnogo lakša od metala, ali su i mnogo skuplja. Zbog toga se danas od njih rade samo karoserije skupih automobila.

Mali električni BMW i3 bit će prvi pravi serijski auto čija će karoserija umjesto od lima biti od ugljičnih vlakana. Često se koristi i skupi aluminij, a Nissan je razvio čelik ultra visoke čvrstoće od kojeg je izrađen novi Infiniti Q50.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije