U nedostatku prilika za zapošljavanje jedna od mogućnosti je orijentiranje na vlastitu inovativnost, kreativnost i upornost te propitivanje poduzetničkog duha, pri čemu se pojedinci nađu pred inicijalnom odlukom o tome ulaziti li u pothvat pokretanja posla ili ipak odustati. Oni koji se približe odluci o tome da postanu poduzetnici postavljaju si pitanje kako svoju ideju komercijalizirati i s kojim će se sve izazovima usput susretati.
Upravo je to bio motiv za organizaciju edukacije pod nazivom Kako pokrenuti vlastiti posao? koju su od 3. do 5. rujna 2013. godine održali stručnjaci iz Znanstveno-tehnologijskog parka Sveučilišta u Rijeci d.o.o. i REDEA-e. Za nekoga bez prethodnog znanja o poduzetništvu i poslovnom upravljanju ova je tema vrlo složena i zahtjevna.
Prvi je dan bio posvećen inicijalnim koracima koje treba poduzeti kako bi se ideja pretvorila u poduzetnički pothvat, a koji kreću od sagledavanja vlastitih motiva, znanja i vještina. Predstavljeni su pravni oblici registriranja poduzetničke djelatnosti, zatim hodogram i postupci pri registriranju kao i institucije koje pri tome mogu pružiti podršku.
Drugog dana edukacije polaznicima je prikazan proces izrade poslovnog plana, temeljna financijska izvješća i način prezentacije poslovnog plana potencijalnim ulagačima. Tema posljednjeg dana bio je marketing za poduzetnike početnike kada su polaznici upoznati s osnovnim marketinškim pojmovima i trendovima te sastavnicama marketinškog plana, a dobili su odgovore na pitanja o tome koji alati su najučinkovitiji kod pokretanja poslovanja i lansiranja proizvoda.
Praktičnu primjenjivost predstavljenih principa poduprla je gošća predavačica, međimurska modna dizajnerica Ana Golubić Brozović, svojim iskustvom u razvoju vlastite marke ženskih torbica BAGGIZ.
Zaključak je, u svakom slučaju, da ne postoji jedinstven recept koji se može primijeniti na svaku ideju, već postoje brojne tehnike i alati koje svaki poduzetnik mora prilagoditi značajkama svoje ciljne skupine i konkretnom okruženju. Na polaznicima je da stečena znanja i vještine iskoriste na najučinkovitiji način u skladu sa zahtjevima tržišta.
Ova je edukacija bila organizirana u okviru projekta EU Compass 2 – Zajedničkim snagama za zajedničku uspješnu EU regiju – financiranog sredstvima iz programa IPA Prekogranična suradnja Mađarska – Hrvatska, na kojem je Regionalna razvojna agencija Međimurje REDEA partner.