Hrvate ne zanima količina CO2, već samo niža cijena vozila

Nakon što je novi sustav obračuna trošarina presložio cjenike novih automobila, činilo se kao da se svijet počeo okretati oko oznake CO2. Ta naizgled sitna brojka u cijeni automobila sada može značiti mnogo. No, jesu li je takvom doživjeli i hrvatski vozači?

Ipak nisu. Provjerom u domaćim autosalonima utvrdili smo da našeg kupca – kad i zaluta do salona, što je s obzirom na loše gospodarske prilike u kojima se nalazimo sve rjeđe – emisije CO2 ili uopće ne zanimaju ili se na njih tek usput osvrne. Našeg vozača, potencijalnog kupca automobila, zanima samo cijena. Koliko neki automobil košta i je li eventualno pojeftinio.

Zahtjevi ostali jednaki

Kupci većinom ne traže automobile s manjom emisijom, u odnosu na modele koji su bili traženi prije stupanja na snagu novih trošarina. Njihovi se zahtjevi nisu promijenili ni kad je riječ o snazi motora. Ovisno o marki vozila, najčešće traže iste stvari koje su popularne bile i ranije.

Kod marki nižeg i srednjeg razreda to su mahom slabije izvedbe, koje su sada još jeftinije. Kod luksuznijih marki, svjedoče u Volvu, nezadovoljni su što im je željeni model poskupio, ali ne odlučuju se zbog toga na slabiji i manje opremljen automobil.

– Raspituju se o cijenama, ugodno su iznenađeni pojeftinjenjem dizelske Giuliette za 15.000 kuna, ali još ne kupuju. Emisija CO2 nebitan im je podatak. Zapravo ne razumiju da pojedina dodatna oprema mijenja emisiju CO2 izvorno propisanu za neki model ili motor, osim nakon dugih razgovora i pojašnjavanja. To je ipak potpuna novost, kao i obračun trošarina nakon PDV-a – pojašnjavaju iz tvrtke Autocommerce, zastupnika marki Alfa Romeo, Fiat, Lancia i Jeep.

CO2 tek usput spomenu

Slično je i u Chevrolet salonima, gdje se razgovor o CO2 emisiji eventualno odvija ako trgovac kupca navede na tu temu, ali i onda je to više na razini osnovnih informacija. Takvi su i dojmovi iz tvrtke Grand Auto, zastupnika za Ford, Jaguar, Land Rover i Infiniti:

– Kupci uglavnom traže osnovne, najjeftinije modele, koji su i najviše pojeftinili. Pritom ne navode potrošnju ili CO2 kao razlog kupnje, već samo nabavnu cijenu vozila. Većina ih pita za emisiju CO2 jer se to danas stalno i svugdje spominje.

Hondini kupci također ne traže automobile s manjom potrošnjom i emisijom CO2. Opći dojam je samo da su nešto upućeniji u podatke o potrošnji i emisiji CO2 nego što su to bili ranije. Iz zastupništva Honde, tvrtke Ruting, smatraju da nezainteresiranost kupaca za problematiku CO2 leži u činjenici da se u njihove modele već serijski ugrađuje sva oprema koja bi mogla dodatno sniziti emisiju CO2, kao što je to start-stop sustav.

Vozači Peugeota i Opela traže “čišće” aute

Iz Peugeota i Opela pristižu, pak, informacije da njihovi kupci sada više traže vozila s manjom potrošnjom i emisijom CO2 nego što su to tražili ranije. Također, traže više informacija vezanih uz te parametre. Iz Opela navode da su kupci informirani, da znaju efekte višeg CO2, odnosno da znaju da se skoro svi Opelovi modeli nude i s motorima niskog CO2 (120 grama ili manje).

Nesporazuma nema ni kod izbora dodatne opreme, koja nerijetko povećava emisiju CO2, pa time i cijenu. Kupac je prilikom kupnje upoznat da dodatna oprema prema novom obračunu trošarina povećava vrijednost vozila, a samim time i davanja državi, pojašnjavaju u Peugeotu. U Opelu dodaju da je najčešći takav slučaj naručivanje većih kotača (18″ i veći).

Kupci spremni platiti željenu opremu

– Zahtjevi kupaca nakon 1. srpnja većinom se nisu mijenjali. Njihova su pitanja još uvijek orijentirana prema cijeni i opremi vozila. I dalje potencijalni kupci traže najbolji omjer cijene, opreme i kvalitete. Informiraju se o emisiji ispušnih plinova, ali nema nekih posebnih pitanja.

Iznenađenja nema, jer smo među prvima objavili sve informacije vezane za promjenu cijena – navode u tvrtki Hyundai Auto Zagreb. Također, dodatno su educirali prodajno osoblje, pa svaki prodavač može kupcu detaljno pojasniti koje će od njegovih želja imati pozitivan ili negativan utjecaj na CO2 emisiju i na postotak primjene posebnog poreza. Za sad nisu imali kupca razočaranog prilikom naručivanja vozila, većinom su vozači spremni platiti opremu koju žele.

Skupi bez obzira na vrlo niske emisije CO2

Honda od početka srpnja bilježi vrlo mali, gotovo neznatni rast interesa za hibridima. Peugeot, pak, ne bilježi veći interes kupaca za hibride. Razlog se mogao lako i pretpostaviti – iako hibridni modeli poput Peugeota 3008 HYbrid4 i 508 RXH imaju vrlo nisku razinu CO2, oni spadaju u viši cjenovni razred, te stoga i dalje imaju cijenu previsoku za prosječnog Hrvata.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije