Može li se zbog fiskalizacije vratiti novac nezadovoljnom potrošaču?

Od uvođenja fiskalnih blagajni brojni potrošači su se počeli žaliti i tražiti savjete u Društvu za zaštitu potrošača Međimurja jer im trgovci ne žele primiti neispravan proizvod nazad ili ako su ispunjeni uvjeti vratiti novac, jer se to navodno nekakvim izmjenama i dopunama zakona o zaštiti potrošača od 1. siječnja 2013. više ne može vratiti zbog fiskalizacije.

Kako ne bi davali nepotpune ili možebitno krive informacije potrošačima, u Društvu za zaštitu potrošača Međimurja zatražili su tumačenje resornog ministarstva (Odjela za zaštitu potrošača). Glede pravovremenog i potpunog informiranja potrošača pojašnjenje Odjela za zaštitu potrošača Ministarstva gospodarstva prenosimo u cijelosti:

“Novim izmjenama i dopunama Zakona o zaštiti potrošača nije ni na koji način ograničeno pravo potrošača u slučaju materijalnih nedostataka. Dakle, sukladno članku 5. stavku 2. Zakona o zaštiti potrošača (Narodne Novine broj 79/07, 125/07, 79/09, 89/09, 133/09, 78/12, 56/13), u slučaju materijalnog nedostatka na proizvodu na odnose potrošača i trgovca i dalje se primjenjuju odredbe Zakona o obveznim odnosima o odgovornosti za materijalne nedostatke stvari te je u skladu s tim odredbama trgovac dužan prema izboru potrošača ukloniti nedostatak na proizvodu, predati drugi proizvod bez nedostatka, sniziti cijenu ili vratiti plaćeni iznos za proizvod, te ispuniti i druge obveze propisane tim odredbama.

Što se tiče samog postupka fiskalizacije, nema nikakve zapreke da se račun za vraćeni proizvod stornira. Naime, kako se u smislu odredbi čl. 24 Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom (Narodne Novine broj 133/12), sve obveze propisane za izdavanje računa odgovarajući primjenjuju i kod izdavanja računa za storniranje računa (sadržaj, broj), to konkretno znači da je potrebno fiskalizirati 2 dokumenta: prvi račun i račun za storniranje računa. Pri tome svaki dokument ima svoj (novi) redni broj računa, sukladno pravilima slijednosti koji se utvrđuje internim aktom prodavatelja.”

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije