Polovni automobili
Najpametnije je pričekati srpanj i ulazak u EU. Tada će, naime, vrijediti nova pravila prema kojima će uvoz rabljenih automobila iz zemalja EU pojeftiniti jer više nećete plaćati penalizirajuću trošarinu koja je sada za vozila do 1600 kubika uvećana 50 posto u odnosu na trošarine za nove automobile, a čak 100 posto veća za aute koji imaju obujam motora veći od 1600 kubika.
Za ilustraciju, ako danas uvozite Golf VI koji u Njemačkoj stoji 82.500 kuna (11.000 eura), platit ćete čak 43.781 kunu davanja, a nakon ulaska u EU čak 17.485 kuna manje – 26.296 kuna (20.625 kuna PDV-a i 5671 kunu trošarina).
Novi automobili
Nakon 1. srpnja dio trošarina ovisit će o cijeni automobila, a dio o emisiji CO2. Stoga će automobili s cijenom do 100.000 kuna i emisijama do 120 grama CO2 po kilometru pojeftiniti za nekoliko tisuća kuna (primjerice, Škoda Fabia 1.6TDI bit će jeftinija 5900 kuna), a oni koji stoje 100.000 do 150.000 kuna te emitiraju do 120 g CO2/km stajat će otprilike jednako.
No, vozila skuplja od 150.000 kuna i s emisijama većima od 120 g CO2/km znatno će poskupjeti. Drastično će poskupjeti vozila s emisijom većom od 140 grama po kilometru.
Police osiguranja
Prosječna cijena premije obveznog autoosiguranja u Hrvatskoj iznosi oko 200 eura. Skuplje je u Austriji, Švicarskoj i Italiji, ali je znatno jeftinije u Francuskoj, Češkoj, Poljskoj, Slovačkoj, Mađarskoj… Ili Sloveniji, gdje prosječna premija iznosi 174 eura.
S ulaskom u EU zaoštrit će se konkurencija na hrvatskom tržištu autoosiguranja i može se očekivati da će doći do pada cijena. U Sloveniji je veća konkurencija dovela do rezanja cijene za pedesetak eura.