Kako to predviđa novi Zakon o obveznim osiguranjima u prometu, odštetu ubuduće neće moći dobiti vozači nastradali zbog obijesne vožnje ili alkoholizirani, ali ni suputnici koji sjednu u vozilo s takvim vozačem i dožive nezgodu.
Ministar Slavko Linić izgubio je u utakmici protiv industrije osiguranja oko novog Zakona o obveznim osiguranjima u prometu (ZOOP), koja traje od lipnja 2012.
Na webu Ministarstva objavljen je četvrti nacrt tog zakona u kojemu više nema medicinskih i tablica odšteta koje su izazvale najviše negodovanja, jer su matematički određivale odštetu stradalnicima u prometnim nezgodama ne priznavajući specifičnost osobnih patnji. Intencija je bila da svatko može izračunati odštetu umnoškom podataka iz tablica. Po tom modelu isti iznos za izgubljeni prst dobili bi i pastir i neurokirurg.
Odustalo se i od cijepanja Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO), te ostalih dvojbenih rješenja koja su lani uzbunila većinu osiguratelja i brojne udruge, piše Poslovni dnevnik, a prenosi Danas.hr. Lani u lipnju na Linićevu stolu bila su dva prijedloga novog zakona.
Jedan je ponudila industrija osiguranja usuglašavajući postojeći zakon s direktivama EU. Promijenili su najniže osigurane svote za posljedice smrti i invalidnosti, koje su danas u rasponu od 3,5 do 8 milijuna kuna na 5,6 milijuna eura, te za oštećene stvari od 1,5 do 4 milijuna kuna na 1,12 milijuna eura. Ugradili su i da odštetu ne mogu dobiti vozači nastradali zbog obijesne ili vožnje u alkoholiziranom stanju, ni suputnici koji sjednu s takvim vozačem, odnosno u neosigurano vozilo.
Drugi prijedlog, kojemu je Linić dao prednost, bio je onaj Instituta za osiguranje. Sadržavao je radikalna rješenja medicinskih i tablica odšteta uz vrijednost boda od 10 kuna.
Što su rekli u Bruxellesu?
Krovnu udrugu (HUO), aktivnu više od 20 godina i čiji rad osiguratelji financiraju postotkom iz premije, Institut je razdvojio na Ured zelene karte i Garancijski fond, što bi udvostručilo kadrove na teret društava. Na prijedlog zakona koji je podržao Linić obrušili su se mnogi, pa su ministrovi suradnici u listopadu ponudili novu verziju, ugradivši nešto iz oba prijedloga i dižući vrijednost boda na 13 kuna.
Linić ne odustaje
U prosincu je takav zakonski prijedlog poslan u Bruxelles, no ostaje nepoznato kako su ga ocijenili. Činjenica da traje četvrta runda rasprave, do 20. ožujka, i da je najnoviji nacrt zakona gotovo preslika prijedloga koji je lani ponudila većina osiguratelja, svjedoči da je struka odnijela pobjedu.
Iz Ministarstva financija pojašnjavaju da Ministarstvo pravosuđa i Ured za zakonodavstvo nisu dali podršku potpuno novom uređenju sustava obveznih osiguranja u prometu. Neslužbeno, odlučeno je da se zbog pristupanja EU korigiraju najnužniji detalji, ali u Linićevu kabinetu ne odustaju od ideje da se tržište osiguranja “uredi kvalitetnije”.