Oprez: Vlak je, nažalost, uvijek brži

Oprez: Vlak je, nažalost, uvijek brži

Prometne nesreće na prijelazima ceste i pruge nisu rijetkost i s obzirom na broj “kritičnih točaka” na kojima se mogu sudariti cestovna i željeznička vozila to je stalna opasnost. U Hrvatskoj se na željezničkoj mreži nalazi 1514  pružnih prijelaza od kojih je 986 prijelaza označeno je samo znakom stop i Andrijinim križem.

Gotovo ih je 70 posto bez branika. Prema podacima MUP-a prošle se godine na cestovnim prijelazima preko željezničke pruge dogodilo 350 prometnih nesreća u kojima je devet osoba poginulo, a 88 ih je ozlijeđeno.

Najviše nesreća, čak 228, bilo je na prijelazima koji su fizički zaštićeni (branicima i polubranicima) i u njima su 2 osobe poginule, na prijelazima sa svjetlosnom signalizacijom bilo je 73 nesreće sa također dva poginula, a najviše, pet poginulih, bilo je u 49 nesreća koje su se dogodile na takozvanim nezaštićenim prijelazima, dakle, onim koji su samo označeni prometnim znakom stop i Andrijinim križem.

Broj nesreća bio je za oko 7 posto manji nego godinu ranije, poginulih je bilo jednako, a ozlijeđenih više nego u 2011. godini. Svaku nesreću koja se dogodi na prijelazima koji nisu zaštićeni branicima obično prate zahtjevi da se postavi takva zaštita pri čemu se zaboravlja da gotovo svaki drugi poginuli izgubi život na pružnim prijelazima gdje postoje polubranici i svjetlosna signalizacija.

Valja reći da opremanje jednog prijelaza potrebnom zaštitom stoji oko milijun kuna i da još dugo neće biti uklonjene “crne točke”, koje u prometnoj mreži čine cestovno-željeznički prijelazi, piše SlobodnaDalmacija.hr.

Ne treba se utrkivati

Ostaje, dakle, da se vozači pridržavaju pravila da se na prijelazu ceste preko željezničke pruge u istoj razini, na kojem nema uređaja za zatvaranje prometa ni uređaja za davanje znakova kojima se najavljuje približavanje vlaka, zaustave i uvjere da prugom ne nailazi vlak.

Treba znati (i toga se držati) da se vlak ne može zaustaviti brzo, da se s njim ne treba utrkivati, jer se pokazalo da je on uvijek bliže i da je brži negoli se to čini. Još jedno upozorenje ne treba zaboraviti: nikad ne zaobilazite spuštenu rampu i uvijek pričekajte da vlak prođe!

Najteža nesreća kod Varaždina

Najteža prometna nesreća u ovoj godini dogodila se na cestovnom prijelazu preko željezničke pruge u Kučan Marofu kod Varaždina. Vlak je naletio na osobni automobil u kojem su poginule tri osobe – otac, majka i kći.

Dogodilo se to na potkraj siječnja na prijelazu ceste preko željezničke pruge bez uređaja za zatvaranje prometa i davanje znakova kojima se najavljuje približavanje vlaka, ali označenog prometnim znakovima (stop i Andrijin križ) koji vozaču “naređuju” oprez i da se mora uvjeriti kako ne nailazi vlak. Vozač je to očito zanemario ili je pomislio da može proći prije vlaka.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije