Učenici 2. B razreda OŠ Goričan s učiteljicom Sanjom Rašan provode projekt iz područja Nacionalnog programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo. Svoj projekt imenovali su “Različiti, a jednako vrijedni’”.
Cilj projekta je istražiti po čemu se ljudi međusobno razlikuju te ljudska i dječja prava. Dosad su tijekom projekta naučili da se svi ljudi međusobno razlikuju po spolu, dobi, visini, težini, obliku dijelova tijela (ruku, nogu, lica, kose), po boji kože, očiju i kose.
Također su naučili da se razlikujemo po nacionalnosti, vjeroispovjesti, osobnim interesima i mogućnostima. Da bi uočili svoje međusobne razlike i naučili prava djece pedagoginja Gabrijela Maltar im je održala radionice “Naše sličnosti i razlike” i ,”Prava djece”. Na spomenutim radionicama učenici su naučili koja sve prava imaju djeca.
Da postoje ljudi različite boje kože najbolje su uočili kada im je gost razreda bio svećenik Alexandar Adjimon Djivoedo, rodom iz afričke države Benin. Svećenik Alexandar im je objasnio da on nije Hrvat već Beninac. Boris Vražić, učenik 4. B razreda naše škole isto je tako bio gost u tom razredu.
Učenicima je pripovijedao da je njegova majka Ruske nacionalnosti. Boris je u nekoliko navrata posjetio domovinu svoje majke te je učenicima održao lijepo predavanje o Rusiji i Rusima. U okviru projekta učenici planiraju ugostiti Sanelu Balog iz Goričana, koja je romska pomagačica u OŠ Kuršanec. U Goričanu živi Mohameda Al Mufleha arapske nacionalnosti i muslimanske vjeroispovijesti.
S njim je već ugovorena posjeta i upoznavanje arapskih običaja i kulture. Kako bi istražili razlike po dobi i mogućnostima posjetili su Starački dom Marije Terezije Gudlin u Štefancu. U Centru za odgoj i obrazovanje u Čakovcu upoznali su razliku u načinu odgojno-obrazovnog rada učenika s posebnim potrebama. Posjetili su i Klub Duga Prelog, čiji su korisnici osobe s posebnim potrebama.
U školi su učenici razgovarali o načinu sporazumijevanja s gluhim, nagluhim i gluhonijemim osobama te učili znakovnu jednoručnu abecedu i neke riječi te rečenice na hrvatskom znakovnom jeziku. U posjetu su pozvani učiteljica iz Škole za slijepu i slabovidnu djecu Vinko Bek iz Zagreba i Alex Farkaš, slabovidni učenik iz 7. B razreda naše škole. Oni će ih naučiti o životu slijepih i slabovidnih osoba. O svemu navedenom učenici su istraživali na internetu, raznim knjigama iz knjižnice i u novinskim člancima.
Planiraju provesti anonimnu anketu o poznavanju ljudskih i dječjih prava te stav ispitanika o različitostima među ljudima. Također planiraju posjetiti Dječji vrtić Ružica i predškolce kroz igru upoznati sa vlastitim postignućima na temu različitosti među ljudima i dječjim pravima. Pomoću sličica na temu dječjih prava učenici će osmisliti igru memori. O svom radu na projektu obavještavaju druge učenike i učitelje iz škole izradom panoa na hodniku škole.
Po završetku projekta učenici planiraju postignute rezultate prezentirati svim drugim učenicima škole, roditeljima na roditeljskom sastanku, učenicima u nekoj drugoj školi te u novinskom članku Lista Međimurje. U ožujku sudjelovat će sa svojim projektom na Županijskoj smotri projekata iz područja Nacionalnog programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo 2013.
Željeli su istražiti ima li u Goričanu još ljudi druge nacionalnosti, vjeroispovjesti i osoba s posebnim potrebama. Zanimalo ih je, kako te osobe drugi ljudi prihvaćaju te imaju li ista prava. Sudjeluju li ravnopravno u izborima, kulturnom životu općine i slično. Pomaže li Općina osobama s posebnim potrebama i siromašnima? Ima li u Goričanu udruga ili klubova koji pomažu drugima?
Uočili su da na ulazu u poštu nema pristup za osobe u kolicima, što bi po novom zakonu trebalo biti u svi javnim ustanovama. Odgovore na sva ta pitanja potražili su kod načelnika Goričana i zastupnika u Saboru Republike Hrvatske Maria Moharića. S načelnikom su održali intervju u prostorijama općine. Načelnik i svi djelatnici Općine lijepo su ih primili i ugostili.
Svaki učenik pitao je načelnika nekoliko pitanja, a on je strpljivo i na njima razumljiv način odgovorao. Načelniku su detaljno predstavili rad na projektu i opisali postignuća. Obavijestili su ga da žele napraviti letke, na kojima će širu javnost obavijestiti o njihovim postignućima tijekom rada na projektu, usvojenom znanju i iskustvu glede različitosti među ljudima te ljudskim i dječjim pravima.
Tim letcima pokušali bi upoznati druge učenike škole i stanovnike Goričana o potrebi prihvaćanja i upoznavanja različitosti među ljudima. Načelnik im je obećao novčana sredstva za tiskanje letaka, što ih je jako razveselilo. U neposrednom razgovoru s načelnikom učenici su puno naučili o svojoj lokalnoj zajednici te o humanim međuljudskim odnosima. Zahvalni su načelniku, a i svim djelatnicima općine.