
Nova odluka Gradskog vijeća Čakovca donosi višu minimalnu cijenu odvoza otpada za kućanstva i veći iznos za poduzetnike
Na sjednici Gradskog vijeća Čakovca 17. prosinca 2025. godine pred vijećnicima se našla nova Odluka o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada. Njome se uređuju prava i obveze davatelja usluge, korisnika, ali i – ono što građane najviše zanima – cijena.
Javnu uslugu na području grada i dalje pruža GKP ČAKOM d.o.o., a korisnici su, kao i do sada, podijeljeni na kućanstva i one koji to nisu – poduzetnike, obrtnike i druge pravne osobe.
Što je obvezna minimalna javna usluga?
Nova odluka jasno definira obveznu minimalnu javnu uslugu kao fiksni dio cijene koji se plaća neovisno o količini predanog otpada. Tim se iznosom, navodi se u obrazloženju, osigurava redovitost, sigurnost i kvaliteta sustava, od odvoza miješanog otpada i biootpada, preko reciklabilnog i glomaznog otpada, do rada reciklažnih dvorišta.
Drugim riječima – to je cijena „spremnosti sustava“, čak i ako korisnik otpada proizvede malo.
Koliko će to koštati građane?
Prema prijedlogu odluke, jedinstvena cijena obvezne minimalne javne usluge za kućanstva iznosit će 13,77 eura mjesečno, s PDV-om. Do sada je ta cijena bila 8,36 eura.
Za korisnike koji nisu kućanstva – dakle za poslovne subjekte – nova cijena iznosi 69 eura mjesečno, dok je do sada iznosila 12,54 eura.
Riječ je o značajnom povećanju, osobito za poduzetnike, gdje je minimalni iznos višestruko veći nego prema odluci iz 2022. godine.
Na aktualnom satu je direktorica Čakoma, Lidija Miše Jalšovec, u odgovoru na pitanja vijećnice Melite Kraljić o poskupljenju, navela kako je cijena odvoza komunalnog otpada (jedna kanta mjesečno) prije bila 10,22 eura, a nakon poskupljenja će iznositi 16,79 eura. Za poslovne subjekte odvoz kante od 120 l jednom mjesečno stajao je 15,33 eura, a nakon poskupljenja će to biti 26,66 eura (crna kanta).
Direktorica je još jednom pozvala građane da odvajaju otpad jer se tako smanjuje broj odvoza, a time i cijena. Poskupljenja su bila nužna zbog rasta troškova poslovanja i rasta plaća (u 2025. godini plaće Čakomovaca rasle su 15%), ali i samih troškova same usluge – od vozila, preko goriva do pogona.
Popusti postoje, ali uz stroga pravila
Odluka predviđa mogućnost umanjenja cijene, no samo za one koji dosljedno razdvajaju otpad. Kućanstva s jednim ili dva člana, koja uredno odvajaju biootpad i reciklažni otpad, mogu ostvariti popust od 33,3 posto, dok povremeni korisnici koji koriste sustav vreća mogu dobiti i 50 posto umanjenja minimalne cijene.
No, nadzor je izričit: ako se utvrdi da se otpad ne odvaja kako je prijavljeno, popust se ukida – odmah i bez zadrške.
Za poslovne korisnike predviđena su umanjenja ovisno o volumenu spremnika, ali i tu vrijedi isto pravilo – razdvajanje otpada nije preporuka, nego uvjet.
Minimalna cijena ne plaća se samo za nekretnine koje se trajno ne koriste, ali to treba dokazati. Očitovanja brojila, stanje nekretnine i po potrebi očevid – bez toga oslobođenja nema.














