
Psihologinje Obiteljskog centra Međimurske predstavile istraživanje o utjecaju TikToka, Instagrama i Snapchata na samopoštovanje i zadovoljstvo izgledom kod više od 700 adolescenata
Psihologinje Obiteljskog centra – Područne službe Međimurska sudjelovale su na 32. Godišnjoj konferenciji hrvatskih psihologa, gdje su predstavile rezultate istraživanja o internalizaciji društvenog ideala ljepote kod adolescenata.
Istraživanje je obuhvatilo više od 700 učenika osnovnih i srednjih škola, analizirajući kako društvene mreže oblikuju percepciju tijela, zadovoljstvo izgledom i samopoštovanje mladih.
KLJUČNI REZULTATI ISTRAŽIVANJA
- Djevojke češće koriste društvene mreže i izraženije su nezadovoljne svojim izgledom u odnosu na mladiće.
- Najpopularnije platforme među adolescentima su TikTok, Instagram i Snapchat.
- Nezadovoljstvo tijelom češće je prisutno kod učenika s nižim samopoštovanjem i mlađih dobnih skupina.
- Uređivanje fotografija i pasivno pregledavanje tuđih objava povezano je s većim nezadovoljstvom izgledom.
RJEŠENJA I PREPORUKE
Istraživanje potvrđuje da adolescenti, osobito djevojke, snažno reagiraju na medijski oblikovane ideale ljepote. Stručnjakinje iz Obiteljskog centra naglašavaju važnost:
- razvijanja psihološke otpornosti kod mladih
- poticanja medijske pismenosti i kritičkog promišljanja online sadržaja
- gradnje pozitivne i autentične slike o sebi, koja nije uvjetovana vanjskom potvrdom ili idealiziranim standardima ljepote
Ovi rezultati pružaju smjernice učiteljima, roditeljima i stručnjacima za rad s adolescentima, kako bi se prevenirale negativne posljedice društvenih mreža na mentalno zdravlje i samopouzdanje mladih.










