
Projekt Osnovne škole Goričan odobren i financiran od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih
U sklopu projekta „Abeceda tišine“ koji je tijekom ove nastavne godine provodila Osnovna škola Goričan s ciljem razvijanja empatije, razumijevanja i prihvaćanja osoba s oštećenjem sluha, učenici 3. razreda sudjelovali su na predavanju pod nazivom „Duga različitosti i teškoća“.
Stručna suradnica škole, pedagoginja Gabrijela Maltar uvela je učenike u svijet osoba s invaliditetom, posebice onih s poteškoćama sluha. Simbolična duga predstavila je bogatstvo različitosti koje obogaćuje našu svakodnevicu.
Profesorica biologije i kemije, Andreja Šopar-Pilić vodila je radionice učenja znakovnog jezika kroz koje su učenici upoznali osnovnu abecedu i svakodnevne izraze. Naučili su kako komunicirati u tišini, ali s puno poruka. Osim što su razvijali nove jezične i motoričke vještine, učili su o strpljenju, pažnji i razumijevanju drugačijih načina komunikacije.
Jedna od aktivnosti bila je i izrada vizualno atraktivnih kartica znakovne abecede. Učenici su pristupili fotografiranju znakova svakog slova abecede i pretvorili ih u edukativne kartice koje će koristiti nove generacije učenika, ali i šira zajednica. Projektna aktivnost povezala je kreativnost, digitalne vještine i inkluzivnu poruku – komunikacija je pravo svakog od nas.
Na završnoj školskoj priredbi, učenici su izveli pjesmicu o majci na znakovnom jeziku. Emotivna izvedba dirnula je publiku, a odjeknula je snažna poruka kako znakovima možemo izreći najljepše osjećaje.
Kroz spomenuti projekt oživjeli su dvije dirljive priče „Kralj lav“ i „Poljubac u ruci“ koristeći tehniku kazališta sjena. Uz pokret i igru svjetla, prikazali su snagu prijateljstva, hrabrosti i nježnosti. Radionicu kazališta vodila je školska knjižničarka Natalija Srnec.
Darovitim učenicama koje pohađaju izvannastavnu aktivnost kroz spomenuti je projekt omogućen posjet Hrvatskom narodnom kazalištu u Varaždinu. Predstava “ART” bila je prilagođena osobama s oštećenjem sluha, a učenice su prvi put uživo doživjele kako prevoditelji prenose dramski tekst znakovnim jezikom.
Učenicima je omogućen i posjet Hrvatskom Crvenom križu i Hrvatskom-američkom društvu u Zagrebu. U HCK-u su učili o pružanju prve pomoći i važnosti humanitarnog djelovanja, dok su kroz radionicu u HAD-u upoznali američki obrazovni sustav. Ove aktivnosti bile su usmjerene na stvaranje humanijih pojedinaca spremnih na pomoć, razumijevanje i promjene.
Uslijedio je posjet Udruzi “Latice” u Koprivnici. Kroz zajedničke radionice i igre s osobama s intelektualnim teškoćama učenici su razvijali empatiju, uvažavanje i prijateljstvo. Drugi dio posjeta uključivao je obilazak Opće bolnice “Tomislav Bardek” gdje se učilo o važnosti očuvanja sluha i izazovima osoba s oštećenjem sluha.
Projekt “Abeceda tišine” ne završava posljednjom radionicom. Njegove poruke – razumijevanje, tolerancija i tiha snaga empatije – ostaju utkane u odgoj i obrazovanje učenika. Jer kad učimo slušati tišinu, stvaramo svijet u kojem svi imaju glas. Abeceda tišine naš je pokušaj stvaranja svijeta bez barijera.











