Barcelona, Pariz, London, a bliže Zagrebu Ljubljana i Novi Sad, već odavno imaju sustav javnih bicikala, no hrvatska će metropola svoj još pričekati. Ipak, neki su na vrijeme počeli razmišljati o alternativnim načinima prijevoza i kako na njima zaraditi.
Sic Bic projekt je mladog studenta Fakulteta organizacije i informatike u Varaždinu Ante Gustina koji je s kolegama osmislio alternativu tramvajima, busevima i autima, a kao glavnog partnera u svome prvom poslu vide grad.
– Tražili bismo da nam dopuste postavljanje stanica s biciklima na lokacijama pokraj studentskih domova Stjepan Radić, Cvjetno naselje, na jezerima Bundek i Jarun, Glavni kolodvor, Kvaternikov trg i Maksimir, a to bi tek bio početak. Na početku postavilo bi se šest stanica s petnaest do dvadeset bicikla – objasnio je autor projekta Ante Gustin.
Način na koji bi se bicikli koristili je jednostavan. Korisnici bi se morali najprije registrirati pomoću smart-kartice, poziva operatoru ili SMS-a, nakon čega bi dobili šifru za lokot na biciklu.
– Otključali bi, vozili se i vratili bicikl na bilo koju od stanica na kojoj ga moraju zaključati i tako odjaviti uslugu – objasnio je Ante Gustin.
Cijena unajmljivanja bicikla bila bi šest kuna jedan sat, a za dva sata najma plaćalo bi se deset kuna. Poludnevna karta stajala bi trideset kuna.
– Korištenje ovog načina prijevoznog sredstva bilo bi korisniku novčano isplativije. Od ovoga bi imali koristi svi. Potaknula bi se ekovožnja koja je zdrava, zabavna, smanjuje broj automobila na cesti i, što je najbitnije, ne onečišćuje okoliš – zaključio je Ante Gustin zvani Gusta.
Namjeravaju razviti biciklističku mrežu koja bi se protegnula na cijeli grad, a očekuju i pomoć mjerodavnih, raznih udruga te prve sastanke s njima.