Osnovna škola Podturen prijavila se na Javni poziv za eksperimentalnu provedbu cjelodnevne nastave kao jedina u Međimurskoj županiji te im predstoji složen organizacijski proces za provođenje propisanih smjernica obveznih nastavnih programa kao i onih izbornih te izvanškolskih
Ravnateljica škole Marijana Cerovec kaže da
je škola godinama usmjerena na optimalizaciju nastavnog procesa,
didaktičkih i materijalnih uvjeta te ljudskih resursa i razine
kompetencija, kroz stalne stimulacije redovnog rada i projektnih
aktivnosti pa je uz suglasnost učitelja i Školskog odbora,
prijava za provođenje pilot projekta cjelodnevne nastave bila je
jedini logičan izbor, potvrdila je ravnateljica Cerovec.
Spremno ćemo prihvatiti novi model
– U Osnovnoj školi Podturen provodili su se mnogi projekti i
dodatni programi za integraciju učenika s rubnim socioekonomskim
statusom. Mislimo da će promjena u vidu cjelodnevne nastave
ionako u narednim godinama stići u naše škole pa želimo pružiti
našim nastavnicima, roditeljima i učenicima već sada prilagodbu
na novi sustav. Imamo veliki potencijal u iskusnim, stručnim i
motiviranim učiteljima i nastavnicima, a eksperimentalna provedba
znači provjera novog organizacijskog oblika koji ni u kom slučaju
ne može donijeti nekakve negativne već jedino pozitivne efekte po
našu školu i učenike, navodi Cerovec. A, u organizacijskom smislu
im predstoji vruče ljeto.
Na temelju ponuđene bazične forme Ministarstva znanosti i
obrazovanja, osmislit ćemo organizacijski model provođenja
nastave koji će odgovarati našim potrebama, prilikama i uvjetima,
naravno uz suradnju s stručnim kadrom, nastavnicima te
roditeljima, pojašnjava ravnateljica.
U školi do 15 sati
Organizacija rada u OŠ-i Podturen već se sada podudara u nekim
dijelovima s pilot projektom.
– Radimo u jednoj smjeni. Nastava nam i sada počinje u 8 sati,
imamo doručak ujutro, a nudimo i ručak učenicima koji ostaju
dulje u školi, nakon 6. sata. Nastavni proces je posložen da se
kao i u prijedlogu izborni predmeti, dopunska i dodatna nastava
izvode nakon održanih obaveznih predmeta, kao i izvannastavne
aktivnosti.
Primjerice, učenici osmih razreda koji su izabrali tri izborna
predmeta školske obaveze u dva dana tjedno traju do 15 sati. Ako
učenik sudjeluje u više grupa izvannastavnih aktivnosti, tada do
15 sati ostaje u školi čak četiri dana tjedno i to je naša
aktualna organizacija. Dakle, pomak u eksperimentalnu provedbu za
neke učenike neće predstavljati drastičnu promjenu u smislu
duljeg boravka u školi, smatra Cerovec.
Financijska omotnica školi
Sudjelovanjem u eksperimentalnoj provedbi Cjelodnevne škole OŠ
Podturen imala bi priliku nastaviti proces opremanja školskih
prostora prikladnim namještajem za dnevni boravak učenika i IKT
tehnologijom, proširiti i urediti blagovaonicu, opremiti
kuhinju potrebnim aparatima, ekipirati stručni tim suradnika sa
socijalnim pedagogom i psihologom, ostvariti potrebne edukacije
učitelja, osigurati radni prostor za rad i boravak učitelja,
osigurati prijevozno sredstvo (minibus ili kombi vozilo).
– Prema Javnom pozivi, kao škola koje će provoditi ovaj
eksperimentalni program, primit ćemo sredstva do maksimalnog
iznosa od 300 tisuća eura za provođenje A1 i A2 programa, a zatim
još do 100 tisuća eura za organizaciju B1 i B2 programa koji
uključuju izvannastavne aktivnosti koje provode sportske udruge,
jezične, glazbene i umjetničke škole, folklor i slično, kaže
ravnateljica.
Napominje i da će provođenje ovih dodatnih programa na kraju
poboljšati obrazovna postignuća učenika, ali i smanjiti ili u
potpunosti ukinuti potrebu instrukcija koje plaćaju roditelji,
osloboditi roditelje učenja s djecom ili pisanja domaćih zadaća i
potaknuti stjecanje životnih praktičnih vještina kod učenika
uobičajenih za svakodnevni samostalni život.
– OŠ Podturen je škola u kojoj se školuje i romska
nacionalna manjina iz obližnjeg naselja Lončarevo pa imamo
organizirani niz programa kojima se pruža dodatna pomoć i
podrška u ostvarivanju ciljeva osnovnoškolskog obrazovanja.
Obzirom na to da više od 25 posto naših učenika stiže iz
socijalno deprivirajuće sredine, školi sudjelovanjem u ovom
projektu želi dodatno ojačati učenje životnih vještina,
savladavanja gradiva te pomaganja u vertikalnoj prohodnosti
ranjive skupine kroz odgojno-obrazovni sustav, a posebna bi se
pozornost posvetila učenicima s teškoćama u učenju.
*Preuzeto iz Lista Međimurje br. 3558