Kako bi se smanjio broj stradavanja i povećala sigurnost motociklista i mopedista u prometu, upućujemo apel svim sudionicima da prije svega prilagode brzinu kretanja i poštuju prometne propise
Proteklog vikenda, osim prometne nesreće u kojoj je
nažalost smrtno stradao 37-godišnji motociklist, dogodila se
i nesreća u kojoj je ozlijeđen 18-godišnji motociklist.
Nesreća se dogodila u petak, 30. lipnja oko 20:30 sati u Donjoj
Dubravi. Upravljajući motociklom, čakovečke registarske oznake,
kolnikom Podravske ulice, 18-godišnji vozač brzinu kretanja nije
prilagodio osobinama ceste zbog čega je u zavoju izletio izvan
kolnika, gdje je bočnim dijelom motocikla udario u metalnu
zaštitnu ogradu.
Vozilom hitne medicinske pomoći prevezen je u čakovečku bolnicu,
gdje mu je pružena medicinska pomoć, dok će se težina zadobivenih
ozljeda naknadno okvalificirati.
Provjerom putem evidencije vozača i vozačkih dozvola utvrđeno je
kako je 18-godišnjak upravljao motociklom A2 kategorije, a koja
nije upisana u njegovu vozačku dozvolu, odnosno nije položio
vozački ispit za tu kategoriju vozila. Vozač motocikla zbog
počinjenja nekoliko prometnih prekršaja sankcionirat će se
sukladno odredbama Zakona o sigurnosti prometa na cestama.
Kako bi se smanjio broj stradavanja motociklista i mopedista te
povećala njihova sigurnost u cestovnom prometu, upozoravamo sve
sudionike da se pridržavaju prometnih propisa.
Naime, vozači i putnici tih vozila često su žrtve
nesavjesnih vozača ostalih motornih vozila, koji grubim kršenjem
prometnih propisa ugrožavaju sigurnost svih sudionika u prometu.
Međutim, često i zbog vlastitog neodgovornog ponašanja i grubog
kršenja prometnih propisa i vozači motocikala sudjeluju u teškim
prometnim nesrećama, gdje u sudarima s drugim vozilima,
izlijetanjima s ceste ili naletima na objekte uz cestu, smrtno
stradavaju ili zadobivaju teške tjelesne ozljede.
Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih
stradavaju:
Kreću se neprilagođenom i brzinom većom od dozvoljene, ne nose
zaštitne kacige,
kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme
podcjenjuju opasnosti u prometu i
obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu
kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim
znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz
suprotnog smjera.
Provlače se između zaustavljenih kolona vozila, voze s
neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su, uzimajući u obzir
ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga
vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike,
upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
upravljaju vozilima prije stjecanja prava (bez položenog vozačkog
ispita), uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju
brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim
svojstvima namijenjeno za brzine do 45 km/h.
Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste i
mopediste:
Oduzimaju im prednost prolaska, prilikom prestrojavanja,
pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti
ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. “mrtvom
kutu” bočnog ogledala.
Također, skretanje ili prestrojavanje obavljaju neoprezno i bez
pokazivača smjera,
prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli
vozila koja s obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama
mogu ostvariti jako velika ubrzanja.
Savjeti i preporuke za vozače motocikala i
mopeda:
Prije vožnje očistite vizir, stavite zaštitnu kacigu i
pravilno je zategnite,
uz zaštitnu kacigu, koristite i drugu zaštitnu opremu
(jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice), zbog ionako manje, a
samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je nositi
svjetliju odjeću i kacigu, “življih” boja, odnosno s
reflektirajućim detaljima.
Poštujte ograničenja dopuštene brzine, prilagodite brzinu vožnje
uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
provjerite tlak u gumama, upalite dnevno ili kratko svjetlo
i ne vozite pod utjecajem alkohola ili droga.
Prilikom vožnje u skupini, vozite u slijedu jedan iza drugoga,
vozite sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika
jer je to mrtvi kut za vozače ostalih vozila (iznimka je samo
situacija kretanja kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku
namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada
treba kretati što bliže desnom rubu kolnika).
Prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknite se dovoljno od
središnje crte (vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju, glava
vozača može se nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci
namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera), ne
vozite slalom između vozila, izbjegavajte vožnju na dijelovima
asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl. posebice u
zavojima, kontrolirajte svoje ponašanje i strast za vožnjom te ne
ispitujte mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na
cestama, predviđajte poteze vozača (drugih) automobila, vozite se
na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe i
poduzmite i sve drugo što je u vašoj moći kako biste bili sigurni
u prometu.