Grad Čakovec administrativno je, gospodarsko, društveno, kulturno središte Međimurja, svojevrsno žarište zbivanja
Kad govorimo o turizmu, Čakovec je treća lokacija po posjećenosti nakon Štrigove i Svetog Martina na Muri. Iskorištava li svoj puni turistički potencijal i može li na tržištu “kontinentalnih vikend destinacija” zahvatiti više publike nego što trenutno zahvaća pitanje je, među ostalim, koje smo postavili direktoru Turističke zajednica Grada Čakovca Filipu Horvatu.
– Lanac je čvrst koliko je jaka njegova najslabija karika, a jedna od slabijih karika grada Čakovca zasigurno je nespretno brendiranje grada kao turističke destinacije. Još jedna slabija karika je svakako razjedinjenost čakovečke ponude. To je kao da želimo dobar plasman na natjecanju u nogometu, a na terenu igrači igraju svaki svoj sport. Nekada se možda i posreći da lopta uđe u protivnički gol, no vrlo su male šanse za ozbiljan plasman.
Ima li pomaka posljednjih nekoliko godina?
– Smatram da ima. Sve više sudionika u turističkoj ponudi prepoznaje brendove koje Turistička zajednica Grada Čakovca stavlja na tržište s ciljem jasnije komunikacije i zajedničkog nastupa. “Čakovec weekend” jedan je od tri brenda koje trenutno razvijamo. Za sada pokazuje pozitivan razvoj i sudionika, ali i gostiju od kojih imamo pozitivne povratne informacije. Naravno, što se za vikende nudi u Čakovcu, možete pogledati na službenim stranicama visitcakovec.hr.
U kojem smjeru ide Čakovec kada govorimo o razvoju turizma?
– Razvoj Čakovca u vikend destinaciju za roditelje s djecom je prvi logičan korak pošto za tu publiku imamo najviše izgrađene infrastrukture. Smjerovi u kojima bismo se svakako trebali u idućih deset godina razvijati su ekoturizam, sportski turizam te kulturološki turizam. Trendovi u Europi prema “European Travel Comission” pokazuju da sve više turista traži autentično iskustvo u svojim putovanjima i sve više gostiju napušta utabane staze popularnih destinacija i okreće se prema manjim gradovima koji mogu dati jedinstveno iskustvo. Čakovec na tom tržištu tek treba doći na tu kartu.
Koji su aduti grada i njegove okolice?
– Grad je siguran i ugodan za život, to je sigurno najvažniji adut, no tu je i dobra povezanost s većim gradovima u Europi, visoka razina uređenosti okoliša, certifikati zelene destinacije, očuvana priroda, bogata povijest, aktivna kulturna scena, samo su neki aduti.
Koje su manifestacije koje bi mogle biti “mamac” za goste?
– Imamo mnoge zanimljive manifestacije tijekom godine, no trebamo odstupiti od takvog načina razmišljanja. Lijepo je imati dobre mamce za mnogo ljudi odjednom. To su sigurno i lijepe fotografije za pokazati na društvenim mrežama, no za takvo nešto nemamo realnih infrastrukturnih kapaciteta. Uzmimo za primjer međunarodno sportsko natjecanje “Pozoj” u rukometu ili međunarodno tenisko sportsko natjecanje na Punčecu. Za to vrijeme gosti i gledatelji na natjecanju, nakon što su napunili sve kapacitete u Čakovcu, noće u Varaždinu ili Prelogu, dok su većinu vikenda u godini ti isti kapaciteti nepopunjeni. Trebamo razvijati brend grada, a ne brend manifestacija.
Što je s ostalim subjektima koji djeluju u turizmu? Imaju li prema Vašim saznanjima rezultate, razvija li se zajednički smjer, postoji li povezanost?
– Svakako ima koraka u nekom smjeru, od kojih je otvoreni dijalog za zajednički smjer najvažniji, no to još nažalost nisu vidljive stvari. Treba proći više godina da se profiliramo kao destinacija koja ima jasan smjer kretanja.
Po čemu je Čakovec najprepoznatljiviji kad govorimo o turizmu? Na čemu gradi ili planira graditi svoju prepoznatljivost?
– To je svakako Porcijunkulovo. Međutim, to je i najskuplja manifestacija u Međimurju i samo je jednom u godini. Ne možemo i ne smijemo na tome graditi svoju prepoznatljivost. To bi više trebalo biti kao “šećer na kraju”. Vikend destinacija je “sveti gral” grada Čakovca ako se uspijemo usuglasiti da je to smjer kretanja i otvorimo se kao destinacija prema vikend turistima, onda imamo šanse zakoračiti na višu stepenicu.
Koliku ulogu igraju financije i kako stoji Čakovec po tom pitanju?
– Financije nisu naš najveći problem, veći problem su “politička ulaganja” u krive stvari. Treba se samo malo presložiti i prestati trošiti vrijeme, emocije i novce tamo gdje se svatko sjeti da bi bilo zgodno i početi strategijski trošiti i ubrzo će rezultati biti vidljivi. Kaže narodna poslovica Puno babica kilavo dete!