Od prvoga dana studenoga na čelu Gradskog komunalnog poduzeća Čakom je diplomirana ekonomistica Lidija Miše-Jalšovec
Do tada je bila ovlaštena revizorica Državnog zavoda za reviziju. Iako je njezino imenovanje popratilo pojedinačno propitkivanje kompetencija, Miše-Jalšovec kaže da će nastojati unaprijediti kvalitete usluga s ciljem postizanja razvijenog, efikasnog i modernog sustava.
Ističe da je Međimurska županija na razini države prepoznata kao primjer dobre prakse i kontinuirano prednjači u naporima za zeleniju budućnost u kojoj veliku ulogu ima svaki građanin, ali i komunalna društva na našem području.
Što smatrate da je dobro, a što ćete ili biste promijenili?
Čakom svoj uspjeh temelji na zalaganju svih zaposlenika u postizanju zadovoljstva korisnika kod prikupljanja i obrade otpada, održavanja javnih površina grada Čakovca i pružanju drugih komunalnih usluga i to na kvalitetan i ekološki prihvatljiv način. Istaknula bih dobru suradnju GKP-a Čakom s udrugom Nobilis, zaštitarsko-ekološkom organizacijom s kojom se u suradnji provode javne tribine u cilju edukacije građana o gospodarenju otpadom, kompostiranju i biootpadu, uz raspravu i odgovore na pitanja građana.
U procesu preuzimanja dužnosti provodim snimanje situacije te zajedno sa stručnim suradnicima utvrđujemo mogućnosti za poboljšanja u radu po pojedinim djelatnostima. Najviše pažnje usmjereno je na daljnji razvoj sustava gospodarenja otpadom, što je jedna od najznačajnijih naših djelatnosti. Osim toga želja mi je unaprijediti uvjete rada našim zaposlenicima.
Međutim, za provedbu svih ciljeva najvažnije je osigurati financijska sredstva te stabilno i održivo poslovanje što isto predstavlja izazov s obzirom na to da živimo u vremenu poskupljenja i inflacije, što značajno utječe na rast troškova.
Trenutno GKP Čakom ima 180 zaposlenika, od čega najviše u djelatnosti odvoza otpada, odlagalište i oporaba sa 76 zaposlenika. U sljedećem razdoblju planiramo provesti analizu radnih mjesta uz definiranje budućih zahtjeva i potreba u pogledu zadataka na određenom radnom mjestu. U ovom trenutku ne mogu najaviti konkretnije kadrovske promjene, a sve promjene koje će se uvesti bit će u cilju racionalizacije poslovanja.
Hoće li kapaciteti Totovca biti dostatni do dovršetka izgradnje Piškornice?
S obzirom na to da je sanirana ploha odlagališta Totovec pred popunjavanjem projektiranog kapaciteta, GKP Čakom je početkom 2024. krenuo u izgradnju nove kazete za odlaganje miješanog komunalnog otpada kapaciteta 17.100 metara kubnih.
Radovi su dovršeni i čeka se dozvola nadležnoga tijela. Trenutnom dinamikom prihvata otpada i trenutnim brojem korisnika popunjavanje projektiranog kapaciteta kazete I. očekuje se u roku godine dana od početka odlaganja, odnosno približno u trećem kvartalu 2025. Međutim, kapacitet kazete I. neće biti dostatan za odlaganje komunalnog otpada do planiranog roka otvaranja RCGO Piškornica te moramo osigurati dodatne odlagališne kapacitete. Izrađen je idejni projekt za izgradnju kazete II. za odlaganje miješanog komunalnog otpada u narednom razdoblju s kapacitetom od 55.000 metara kubnih kako bi zadovoljili potrebe odlaganja otpada do početka rada RCGO Piškornica. Ovih dana provodimo snimanje stanja nakon čega će se donijeti strateške odluke za sljedeće razdoblje.
Jeste li upoznati sa stavovima mještana Totovca vezano uz deponij i širenje deponija Totovec? Jeste li već komunicirali s tamošnjim Vijećem MO-a, mještanima?
U ovih prvih dva i pol tjedna, od kada sam preuzela dužnost, nije bilo sastanaka s mještanima Totovca. Sastanci će se zasigurno održati u suradnji s Gradom Čakovcem te će mještani naselja Totovec, kao i cijela javnost, biti upućeni u daljnji tijek rada odlagališta kao i o konačnom zatvaranju istoga.
Hoće li se mijenjati ili rasti cijene?
Cijena javne usluge odvoza otpada sadrži cijenu za količinu predanog miješanog komunalnog otpada, ali i cijenu obvezne minimalne javne usluge čijim se iznosom osigurava ekonomski održivo poslovanje, sigurnost, redovitost i kvaliteta pružanja javne usluge prikupljanja i prijevoza otpada. Da bismo osigurali održivo poslovanje, redovitost i sadašnju kvalitetu, navedenu cijenu moramo korigirati i povećati. Posljednja korekcija cijene bila je početkom 2023., na temelju izračuna iz 2020. i 2021.
Od onda, a uzimajući u obzir stalni rast cijene energenata, robe, usluga, radova pa i radne snage, troškovi su značajno porasli, što se vidi i na rezultatu poslovanja Društva, a da pri tome cijene naših usluga nisu pratile rast troškova. O konkretnim postocima i iznosu povećanja cijene naših usluga bit ćete upoznati kada to bude aktualno tijekom 2025. Procedura povećanja cijena je propisana, provest će se javna savjetovanja i donijeti potrebne odluke.
Pred GKP-om Čakom su značajne promjene u poslovanju, od ulaganja za potrebe premošćivanja razdoblja do otvaranja RCGO-a Piškornica do ulaganja za pripremu odvoza otpada na veću udaljenost. Osim toga, poslovanje u sljedećem razdoblju će svakako teretiti i uvođenje naknade za odlaganje otpada od 2025., koja će početno iznositi 30 eura po toni, koju moraju plaćati sve pravne osobe koje upravljaju odlagalištem. Također, potrebno je osigurati sredstva za zatvaranje odlagališta.
Uz želju da se pored svega navedenoga započne i s unapređenjem uvjeta rada zaposlenicima po djelatnostima, jasno je da za sve navedeno moramo osigurati i prihodovnu stranu poslovanja našega Društva.
*Preuzeto iz Lista Međimurje, br. 3631