Inovativnim metodama do međunarodnog priznanja
Suvremeni način života pod utjecajem je globalnih promjena. Uz brojne pozitivne učinke koje donose promjene, istovremeno se javljaju i oni negativni učinci koji itekako utječu na kvalitetu života. Ubrzani dnevni ritam, cjelodnevna zaokupljenost obavezama, ispreplitanje poslovnog i privatnog života pod utjecajem brzog razvoja digitalne tehnologije ostavlja vidljiv trag na pojedinca i sve one koji su dio njegovog socijalnog okruženja.
Kako čovjek funkcionira izložen suvremenim svakodnevnim izazovima i koliko to utječe na njega i njegovu obitelj govorilo se u na znanstveno-stručnom skupu pod nazivom „Mirisi djetinjstva“, koji je održan 14. i 15.11. 2024. u Sinju. Organizatori skupa bili su Grad Sinj i Dječji vrtić „Bili cvitak“, Odsjek za rani i predškolski odgoj i obrazovanje Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Splitu, uz podršku Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih te u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje.
Aktualna tema okupila je oko 250 predavača i stručnih djelatnika iz područja ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Svjesni važnosti mentalnog zdravlja djeteta koje podrazumijeva stanje dobrobiti i učinkovitog funkcioniranja u kojem pojedinac ostvaruje svoje sposobnosti, može se nositi sa stresovima u svakodnevnom životu, raditi produktivno i doprinositi svojoj zajednici (WHO, 2005), stručnjaci su razmjenjivali iskustva, raspravljali o najnovijim istraživanjima, upoznavali nove metode rada za podršku razvoju dječje otpornosti i prevencije mentalnog zdravlja.
Svjesne kako životni stil pod utjecajem digitalnih uređaja rezultira sve većim količinama sjedilačkog ponašanja koje su povezane s lošim zdravstvenim ishodima poput pretilosti, loše kvalitete sna te generalno narušenog fizičkog i mentalnog zdravlja (WHO, 2020) odgojiteljice skupine „Trešnjice“ Helena Fajić i Valentina Bel uključile su se u e-Twinning projekt „I am Fine at School” početkom godine. Svjesne dobrobiti tjelesne aktivnosti koja na pozitivan način može doprinijeti kognitivnom razvoju te pridonijeti brojnim psihološkim i fiziološkim koristima djece, s partnerima na projektu promišljale su inovativne načine provođenja istih na otvorenom i u zatvorenom prostoru.
Pedagoško promišljanje stručnjaka bilo je usmjereno na stvaranje izazovnog, pozitivnog, stimulirajućeg okruženja za učenje koje uključuje tjelesno kretanje. S obzirom da suvremeno djetinjstvo uključuje digitalne uređaje, promišljalo se kako na primjeren i pozitivan način uključiti digitalne alate kao podršku dječjem razvoju, a istovremeno stvarati situacije za suočavanje s različitim izazovima u prevladavanju zadataka te na taj način stvarati uvjete za jačanje dječje otpornosti. Projekt proveden u svrhu promicanja mentalnog zdravlja djece prezentiran je na znanstveno-stručnom skupu „Mirisi djetinjstva“ i samim time postao još jedan primjer dobre i inovativne prakse za podizanje kvalitete ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja.
Uspješnost projekta i sama njegova vrijednost za dobrobit suvremenog djeteta prepoznata je na međunarodnoj razini te je projekt nagrađen Europskom oznakom kvalitete.