U dječjem vrtiću Sveti Nikola u Belici s djecom puno razgovaraju i saznaju zanimljive informacije o promjenama u prirodi u jesen
Istraživali su tako jesenske plodove: kestene, orahe, lješnjake, žirove, bundeve, te lišće raznih boja veličina i oblika. Pritom se služe svim potrebnim osjetilima: vidom, njuhom, opipom, okusom.
Djeca i odgojitelji su u vrtić donijeli razno povrće koje dozrijeva u jesen: paprike, rajčice, mrkvu, zelje, feferone te su to sve precizno narezali, stavili u staklenke i prelili smjesom vode, octa, šećera, soli, papra. Odgojitelji i djeca su zajedno napravili finu zimnicu, koju su djeca ponijeli svojim obiteljima.
Na nivou župe Belica sudjelovali su na Danima zahvalnosti za plodove zemlje, pjesmom su uveličali ovaj događaj koji je tradicija u tom kraju. Uz pomoć roditelja, djedova i baka imali su prekrasan štand prepun peciva i kolača, koji su nakon blagoslova svi zajedno blagovali.
Djeca i odgojitelji ispekli su zajednički kruh i klipiće te smo vidjeli kako tijesto uz pomoć kvasca brzo naraste!
U vrtiću su početkom listopada organizirali zajedničko druženje djece, odgojitelja i roditelja svih odgojno obrazovnih skupina. Nakon prigodnog jesenskog programa uživali su u pečenim kestenima i voćnom čaju, a djeca i u zajedničkim igrama na dvorištu. Dvorištem se širio neodoljiv miris pečenih kestena.
Neka djeca ove su se godine i prvi put susrela i s gljivama, bili su očarani ovim prekrasnim darovima prirode. Istraživali su u enciklopedijama i na internetu da gljive ne spadaju ni u biljke, ni u životinje, ta je to posebno carstvo u našoj raznolikoj prirodi. U goste je stigao djed (Vlado Juras) dječaka iz vrtića i upoznao ih sa svim karakteristikama, podielama, staništu i razmnožavanju gljiva.
Djeca su vidjela puno raznovrsnih gljiva i naučili su da se gljive beru samo s odraslim osobama i to one gljive za koje su sigurni da su jestive!
Sve ostale gljive u prirodi koje susretnemo samo gledamo, fotografiramo i divimo se njihovoj ljepoti. Zaključili su da je najotrovnija gljiva zelena pupavka, a najljepša muhara o kojoj i rado pjevaju!
Djeca su svakodnevno uživala u likovnim i kreativnim aktivnostima gdje su razvijali brojne sposobnosti:
-Sposobnost izvođena preciznih pokreta i koordinaciju oko-ruka
-Taktilnu osjetljivost i stvaranje senzorne integracije
Osobne kompetencije:
-neovisnost, samostalnost i razvoj osjećaja uspješnosti
Odgojne vrijednosti:
-održavanje osobne higijene – pranje ruku nakon likovne aktivnosti, briga za stvari
– uređenje prostora, zaštita odjeće i radne površine,
sigurnost – uočavanje i izbjegavanje opasnih situacija
Sposobnosti druženja i komuniciranja s drugima:
-želju za prebivanjem u blizini drugog djeteta,
-uspostavljanje kontakta i komunikacije,
-poziv na zajednički rad,
-dogovor, planiranje, suradnju, doprinos zajedničkom radu, želju dijeljenja pribora, poštovanje pravila u radu,
-preuzimanje odgovornosti za uspjeh/neuspjeh, prepoznavanje potrebe za pomoć drugome, usklađivanje individualnih i socijalnih zadataka
-Sposobnost samokontrole
-Samopoštovanje, pozitivnu sliku o sebi
Poticanje kognitivnih procesa
– bolje opažanje, spoznavanje prostora i predmeta (veličina, dubina, tekstura, udaljenost, oblici, boja, težina, orijentacija, miris, okus, zvuk), spoznavanje kretanja (kružno, linijski)
Razvoj vizualnog pamćenja
-Uočavanje i upoznavanje prirodnih materijala i onih koje su ljudi stvorili, materijalnih i duhovnih
Radoznalost i aktivan stvaralački odnos prema svijetu, težnju doživljavanja, traženja i stvaranja novog
Poticanje pozitivne komunikacije
– prirodnu osjetljivost, razvoj mogućnosti doživljavanja, primanja, razumijevanja i izražavanja poruka likovnim sredstvima, primjerenim oblicima stvaralaštva i umjetnosti
Razvijanje vizualne osjetljivosti približavanjem estetski vrijednih sadržaja, uočavanje vizualnih poticaja iz okoline, diferenciranje vizualnih poruka kroz estetsko komuniciranje
Sposobnost korištenja ne vizualnih poticaja za istraživanje
Sposobnost doživljaja ugode kroz estetski vrijedne sadržaje
Sposobnost općeg i likovno-kreativnog mišljenja i izražavanja.