Kako približiti matematiku učenicima, učiniti ju životnijom, praktičnom i zanimljivijom?
MiŠ (Matematika i škola) je stručno-metodički časopis koji se bavi nastavom matematike u najširem smislu. Namijenjen je prvenstveno učiteljima i nastavnicima matematike s ciljem unapređivanja nastave matematike u školama, ali i svima koji se na bilo koji način bave matematikom.
Niz godina pisac članaka u MiŠ-u je Željko Kraljić, izvrsni savjetnik, učitelj matematike u OŠ Ivana Gorana Kovačića Sveti Juraj na Bregu i petnaest godina predavač Metodike matematike Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu – Odsjek u Čakovcu. On je do sada u MiŠ-u objavio samostalno ili u suradnji s kolegicama i kolegama 29 stručnih članaka o raznim matematičkim temama u kojima pokazuje kako potaknuti učenje koje će matematiku učiniti primjenjivom i životnijom učenicima.
Članke objavljuje posljednjih petnaestak godina, a teme su bile: Matematička zabava i skakanje, Bojanje za početak školske godine, Sklopivi metar na satima geometrije, Aston Martinom, Lamborghinijem i Ferrarijem krenuli u drugo polugodište, MiŠ u klupama, Europska godina vještina i Kartezijev koordinatni sustav, Misli kreativno, radi uporno, Suradnjom i izračunavanjem površina krenuli smo u sedmi razred, MiŠ u nastavi matematike šestog i sedmog razreda, Koliko je 28 metara kvadratnih?, Profesionalna orijentacija na matematički način, Petaši kao automehaničari, ličioci, parketari i putnici, Štrajk, pandemija, nastava na daljinu… A ocjene?, Projekt Čačkalica i izrada taburea, Obrnuta učionica za kraj nastavne godine,Tiha knjiga – učenici vježbaju prste, um i maštu,Matematika i pijesak,Igre i pojmovi u matematici, Školski natječaji uoči Večeri matematike,Aktivna uloga učenika u povezivanju matematike i stvarnosti, Praznici i domaća zadaća, Preslikavanje ravnine uz boje, glazbu i međuškolsku suradnju, Do metra kubnog u dvije minute, Prosječna ocjena – da ili ne aritmetičkoj sredini?, Pad ocjena iz matematike pri prijelazu iz razredne u predmetnu nastavu, Poticajna okolina, In memoriam: Matematika je život – u sjećanje na Josipa Peteka (1944.-2008.), Neka pati koga smeta…
Matematička kombinatorika nudi beskonačno puno ideja i bit će zahtjevno u budućim godinama učenicima približiti matematičke teme i od njih tražiti određenu razinu znanja. Iako su matematičarima bliži brojevi, nego tekstovi, suradnja s MiŠ-em je na kraju poslužila kao kvalitetna arhiva materijala koji se mogu koristiti u svim nastavnim godinama sa svim generacijama. Godine prolaze, generacije učenika se mijenjaju, a u slovima i fotografijama će ostati matematički zapisi što i kako se radilo iz godine u godinu.