Mazda je dugo vremena na sva zvona zagovarala prednosti koje pruža rotorni motor, no njezina su nastojanja pala u vodu jer je upravo objavljeno kako je zadnji Renesis agregat proizveden 22. lipnja.
Iako se ovo čini kao završetak čitave jedne ere u povijesti te kompanije, Mazdin predsjednik Takashi Yamanouchi izjavio je kako će “proizvodnja RX-8 biti zaustavljena, no rotorni će motor živjeti dalje kao važan dio Mazdinog duha”.
Unatoč nejasnim obećanjima Mazdinog odjela za odnose s javnošću koji tvrdi kako kompanija “naporno radi na novim modelima koji će biti opremljeni novom generacijom rotornog motora”, budućnost ovog jedinstvenog stroja ostaje nesigurna, pogotovo imajući na umu kako su “tradicionalni” motori postali izuzetno efikasni.
Vrlo je vjerojatno da sljedećih nekoliko godina nećemo vidjeti rotorni motor u jednom od masovnih modela, a pitanje je hoćemo li ikada više imati priliku vidjeti ga na djelu.
Ipak, postoje naznake kako bi japanski proizvođač mogao razviti hidrogensko-električno vozilo koje bi moglo koristiti upravo rotorni motor za produženje dometa, piše Autoclick.hr.