Dana 26. svibnja u prostoru Tehnološko-inovacijskog centra Međimurja (TIC) u partnerstvu udruga Mladi informatički stručnjaci (MIS) i Međimurski informatički klub (MIK) te Međimurske županije, održano je natjecanje u području IoT (Internet stvari), elektronike i robotike za učenike osnovnih i srednjih škola koje je bilo otvorenog tipa
Natjecanje se provelo u sklopu “(C)UAV and ROBOTICS Show
Europe 2023” događanja.
Međimurski župan Matija
Posavec obratio se nazočnima s nekoliko rečenica
istaknuvši velik značaj ovog natjecanja, osobito u vrijeme kada
tehnologija čini neizostavan dio napretka razvijenog
društva te naglasio kako Županija ima planove za razvoj “centra
znanja” čiji dio su Tehnološko-inovacijski centar, Metalska
jezgra, ali i informatičke udruge MIS i MIK koje su jedne od
najboljih udruga u državi. Završnim riječima otvorio je samo
natjecanje.
Natjecanje je bilo podijeljeno u kategorije, robotičko (LEGO) i
IoT, sudjelovalo je:
73 natjecatelja iz Vinice, Rovinja, Zagreba, Male Subotice,
Josipovca, Popovače, Kutine, Krapine, Čabra, Bjelovara i Čakovca
23 mentora
15 osnovnoškolskih ekipa
8 osnovnoškolskih i srednjoškolskih ekipa.
KATEGORIJE
Internet stvari (Iot) i elektronika – izložba radova na
zadanu temu i ocjenjivanje prezentacije i kvalitete izloženih
radova
Natjecanje u IoT-u fokusiralo se na inovativnost i praktičnu
primjenu tehnologije. Mladi talenti predstavljali su svoje
projekte i prezentirali ideje koje su koristile Internet stvari
kako bi riješile stvarne probleme. Od pametnog i automatiziranog
razdvajanja otpada pa sve do pametnih robota koji obavljaju
složene radove opasne po čovjeka, timovi su prikazali izniman
nivo tehničke vještine i kreativnosti, te su dokazali da su
spremni pridonijeti razvoju tehnološkog svijeta.
Osim što su učenici izložili svoje IoT radove na predloženu temu
,,Pametni grad i odgovorno građanstvo”, kroz cijelo vrijeme su
isti bili predstavljeni posjetiteljima. Svi projekti i izvedbe
temeljito su ocijenjeni od strane međunarodnog ocjenjivačkog
žirija, koji je bio sastavljen od stručnjaka iz područja robotike
i IoT-a. Timovi su ocjenjivani prema kriterijima kao što su
tehnička izvedba, inovativnost, prezentacija i timski rad. Bilo
je vrlo teško odabrati najbolje, s obzirom na impresivnu
kvalitetu svih prikazanih radova.
Cilj izložbe i natjecanja bio je podizanje svijesti o ,,izradi
sam” (DIY) kulturi, važnosti timskog rada, iskorištavanju
postojećih resursa i znanja na polju novih tehnologija te
poticanju inovativnog pristupa, kreativnosti i logičnog
razmišljanja.
Robotski poligon – radionica i natjecanje
U uvodnom dijelu se za učenike organizirala radionica koja je
omogućila timovima, posebice onima kojima je ova tema nova,
upoznavanje s LEGO robotskim setovima u svladavanju robotskog
poligona. Sadržaj radionice je bio prilagođen uzrastu i
mogućnostima grupe, a natjecatelji su bili timovi sastavljeni od
2 do 4 člana učenika osnovnih škola.
Natjecanje u robotici zahtijevalo je od timova da pokažu svoje
vještine u izgradnji i programiranju LEGO robota kako bi
savladali zahtjevne poligone. Mladi natjecatelji pokazali su
iznimno tehničko znanje, kreativnost i timski duh dok su se
natjecali za najbolje vrijeme i najpreciznije izvedbe. Lego
setovi pružili su im platformu za eksperimentiranje i stvaranje,
a rezultati su bili izvanredni.
Rješavanje zadataka na robotskom poligonu jednostavan je način
upoznavanja s robotikom – konstrukcijom robota i programiranjem
logike upravljanja robotom. Korištenjem LEGO seta sastavilo se
jednostavno robotsko vozilo koje se postavilo na robotski poligon
te je ovisno o vještini konstruktora i programera robota rješavan
zadatak.