U slučaju kašnjenja, putnici imaju pravo na povrat dijela novca za kartu. Ako je putovanje otkazano ili znatno odgođeno, putnici mogu birati između povrata cijelog iznosa karte ili nastavka putovanja alternativnim sredstvom prijevoza
Zahvaljujući najnovijim inicijativama EU-a, putovati vlakom u Europi sve je lakše i održivije. Nedavno su na snagu stupili novi propisi o transeuropskoj prometnoj mreži (TEN-T), čiji je cilj poboljšati povezanost željeznicom i učiniti željeznička putovanja zelenijima. U praksi će to značiti da će željeznički putnički prijevoz u Europi biti bolji i efikasniji.
Važan element tih mjera je EU-ov Akcijski plan za poticanje željezničkog putničkog prijevoza na velike udaljenosti i prekograničnog željezničkog putničkog prijevoza. Prema njemu bi do 2030. trebalo udvostručiti, a do 2050. utrostručiti željeznički promet velikih brzina. Plan se provodi od 2021. i obuhvaća uklanjanje prepreka, poboljšanje interoperabilnosti, moderniziranje putničke željezničke infrastrukture i općenito unapređenje usluga u državama članicama.
Kako bi dodatno potaknula prekogranična željeznička putovanja, Komisija je najavila da će podržati 10 pilot-projekata za poticanje prekograničnog željezničkog putničkog prijevoza. To će donijeti bolju prekograničnu željezničku povezanost u Europskoj uniji i omogućiti brža, jednostavnija i povoljnija putovanja.
Posebne će pogodnosti uživati 18-godišnjaci koji se mogu prijaviti u program DiscoverEU pa besplatno putovati vlakovima i upoznavati Europu. DiscoverEU potiče kulturnu razmjenu i ističe prednosti putovanja željeznicom za okoliš. Sljedeći krug prijava za program otvara se u jesen 2024.
Prava putnika u željezničkom prometu u EU
Prava putnika vrlo su važan dio EU-ove prometne politike. Ako bilo što pođe po zlu za vrijeme putovanja, putnici u Europi su dobro zaštićeni. Ta zaštita obuhvaća probleme koji nastanu zbog kašnjenja, otkazivanja i nedostatne pristupačnosti.
U slučaju kašnjenja, putnici imaju pravo na povrat dijela novca za kartu. Za kašnjenja između 60 i 119 minuta, povrat iznosi najmanje 25% cijene karte, a za kašnjenja dulja od 120 minuta, povrat iznosi najmanje 50%. Putnici također imaju pravo na obrok i osvježenje, smještaj te prijevoz do krajnjeg odredišta ako je potrebno.
Ako je putovanje otkazano ili znatno odgođeno, putnici mogu birati između povrata cijelog iznosa karte ili nastavka putovanja alternativnim sredstvom prijevoza.
Putnici s invaliditetom i smanjenom pokretljivošću imaju pravo na pomoć pri ulasku i izlasku iz vlaka te tijekom putovanja, uz uvjet da unaprijed obavijeste željezničku kompaniju o svojim potrebama.
EU želi da putovanja vlakom budu prvi i najbolji izbor, a to nastoji postići boljom regulativom, ambicioznim planovima i specijalnim programima. Krajnji je cilj da Europa bude dobro povezana održivijim i efikasnijim željezničkim sustavom.
Izvorni tekst: Glavna uprava za komunikacije
Više informacija:
- Akcijski plan za poticanje željezničkog putničkog prijevoza na velike udaljenosti i prekograničnog željezničkog putničkog prijevoza
- Povezivanje Europe vlakovima: 10 pilot-projekata za poticanje prekograničnih željezničkih linija
- Strategija za mobilnost
- DiscoverEU
- Upoznajte se sa svojim pravima prije putovanja
- Prava putnika u željezničkom prometu
- Putovanje Europom 2024.
EUROPE DIRECT ČAKOVEC
Misija centra je približiti EU građanima, olakšati dostupnost i širenje informacija o EU, olakšati građanima komunikaciju s tijelima i institucijama EU te transparentno prikazati rad i djelovanje EU. Europe Direct informacijski centri kroz svoj rad pružaju europskim donositeljima odluka mogućnost da direktno uvide potrebe i probleme građana u pojedinim državama članicama.
Informirati se možete putem njihove web stranice (www.europedirect-cakovec.eu), pratiti ih na Facebook-u, Instagramu i Twitteru, te poslati e-mail (info@europedirect-cakovec.eu) ili nazvati na broj telefona 040/374-016.