Kako bi udovoljili potrebama zahtjevnog tržišta, krevetni sustavi Bernarda ne samo da su rezultat aktualnih svjetskih trendova u proizvodnji kreveta i madraca, već mnogi od njih svojim inovativnim rješenjima postavljaju nove standarde kvalitenog zdravog spavanja odgovarajući tako na zahtjeve suvremene stresne svakidašnjice. Taj nivo uporabnosti i inovacije postignut je uvođenjem niza certifikata kao što je certifikat proizvodnje ISO 9001:2008, te certifikata kvalitete proizvoda kao što su certifikati LGA instituta u Nürnbergu, Šumarskog fakulteta sveučilišta u Zagrebu, centra Euroinspekt-drvokontrola Slavonski brod i naravno znak hrvatske kvalitete. Visoku inovativnost ovih proizvoda potvrđuju mnogobrojna priznanja poput Zlatnih plaketa – MOBIL OPTIMUM sa sajma Ambienta u Zagrebu, diplome Beogradskog sajma namještaja, diplome sa zlatnom medaljom 2007. i 2008. Novosadskog sajma Ambijenta, Skopskog sajma namještaja, Superbrands za 2010. i 2011. godinu, te mnoge druge nagrade
Bernarda Cecelja – naj poduzetnica 2010. godine: Krovna menadžerska udruga Croma proglasila je najboljom poduzetnicom godine (Slavko Midzor/PIXSELL)
Zahvaljujući ovakvim poslovnim uspjesima ali i pozitivnim utjecajima koji preko proizvoda Bernarda sudjeluju u svakodnevnom životu njihovih korisnika na obostrano zadovoljstvo, direktorica i vlasnica Bernarda Cecelja zadnjih nekoliko godina proglašavana je “najboljom poduzetnicom u malom i srednjem gospodarstvu.”
eMedjimurje.hr: Gospođo Cecelja, recite nam nekoliko riječi o firmi Bernarda. Kada je osnovana i koja je njena primarna djelatnost? Što trenutno obuhvaća Vaš proizvodni program?
– Tvrtka Bernarda osnovana je 1998. godine i mogu s ponosom reći da ćemo iduće godine slaviti 15 godina postojanja. Upravo je u izradi monografija i film o Bernardi. Počeli smo s 13 zaposlenika, a danas ih je zaposleno 180. Razvijamo se i širimo na druge sektore, prije dvije godine osnovali smo novu tvornicu za obradu spužve – tvrtku kći Bernarda Nova. Na samom početku 1998. godine počeli smo s izradom kreveta, nakon toga krenuli smo s izradom madraca, te smo počeli razvijati ostale tekstilne proizvode vezane uz spavanje – jastuke, prekrivače, krevetninu itd. Kreveti, madraci i jastuci firme Bernarda rade se u skladu sa svim međunarodnim standardima u našoj branši.
eMedjimurje.hr: Na temelju čega vršite razvoj novih proizvoda, koliko ste zastupljeni na sajmovima?
– Pratimo sve svjetske trendove, tražimo novitete u repromaterijalu, stručni tim Bernarde u suradnji sa mnom dolazi do ideja, radi recepture, smišlja nove proizvode te ih kasnije izrađujemo u proizvodnji. Drugim riječima, na tržištu se ne mogu naći proizvodi identični našima. Surađujemo s laboratorijima koji nam izdaju certifikate, Šumarskim fakultetom u Zagrebu, te s laboratorijem u Njemačkoj koji donosi certifikate o kvaliteti robe i izdržljivosti materijala za izradu madraca. Također surađujemo s tvrtkom u Italiji gdje se vrši ispitivanje negorivosti materijala. Trajno smo svjesni važnosti kvalitete proizvoda, ali i znanstvenih inovacija, te u suradnji sa specijaliziranim znanstvenim institutima za proučavanje kvalitete spavanja na čelu sa stručnjacima međunarodnog ugleda, u Bernardi nastaju proizvodi koji tijekom godina postaju iznimno traženi, kako na tržištu Europske unije tako i Republike Hrvatske.
eMedjimurje.hr: Kako se borite s konkurencijom iz Kine i ostalih zemalja koji nude jeftinije, a upitno kvalitetne proizvode?
– Ne bojimo se konkurencije, jako dobro radimo na tržištu našeg sektora. U skladu s logom firme Bernarda koji govori “Dobar san za zdrav život”, naši su proizvodi od prirodnog materijala, bez štetnih sastojaka koje nažalost u Kini koriste. Uvijek ću reći da je konkurencija potrebna, no na kineskom tržištu rade se proizvodi koji su štetni za naše zdravlje. Ako imamo barem minimalnu svijest o kulturi spavanja, tada Kina sigurno nije pravi partner za nas.
eMedjimurje.hr: Na koji način odabirete kadrove za zaposlenje? Ima li dovoljno stručne radne snage na tržištu za vaš sektor? Ulažete li u edukaciju zaposlenika te imate li pripravnika?
– Imamo 180 zaposlenih ljudi. Jedna tvornica je u Pušćinama gdje proizvodimo krevete, madrace i mekani dio našeg tekstilnog asortimana proizvoda vezanog uz spavanje, a druga tvornica je u Nedeljancu u Varaždinskoj županiji – tvrtka kćer Bernarda Nova za preradu i konfekcioniranje spužve. Imamo problema na tržištu rada, velik je manjak stručne radne snage, nedostaju nam tapetari, šivači, krojači, tekstilne struke, drvne struke, a nažalost sve je manje djece koja žele učiti te zanate. Edukacijom naših zaposlenika priučavamo ih za izradu madraca, no nažalost nema škola za izradu madraca pa uzimamo i pripravnike iz različitih struka te fakultetski obrazovane ljude. Pripravnici prolaze kroz sve faze proizvodnje u tvrtci i upoznaju se s cjelokupnim procesom izrade madraca. Zadnjih nekoliko mjeseci rade posao za koji su stekli stručnu spremu, te većina njih ostaje raditi i nakon pripravničkog staža.
eMedjimurje.hr: U kojim zemljama na inozemnim tržištima je firma Bernarda prisutna? Kolika je ta zastupljenost? Spomenuli ste da ste započeli s radom na tržištu u Rusiji, kakva su očekivanja?
Od samih početaka 1998. godine firma Bernarda je počela s izvozom u zapadnu Europu, najvećim dijelom u Njemačku, Austriju, Češku, Poljsku, Dansku, Francusku, Italiju i Švicarsku. Oko 70% našeg rada čini izvoz. Imamo firmu u ostalim dijelovima bivše Jugoslavije – Srbiji i Makedoniji, poslujemo s Crnom Gorom, BiH, te smo u pregovorima sa Slovenijom.
Otvorili smo tržište u Rusiji gdje smo osnovali firmu Bernarda Rusija u Moskvi, s opremljenim izložbenim salonom – maloprodaja i veleprodaja. Firma je osnovana zajedno s poslovnim partnerom iz Rusije. Krenuli smo sami u taj projekt i nadam se da će do kraja godine zaživjeti posao u Rusiji.
eMedjimurje.hr : Bernarda krevetima i jastucima oprema hotele najpoznatijih svjetskih hotelskih lanaca širom Europe. Navedite nam neke od hotela s kojima ste surađivali?
– Tim proizvodima opremljeni su lanci svjetskih hotela kao npr. Kempinski, Ramada, Astron, Holiday Inn, Sheraton, Radison i Hilton, Intercontinental, Marriott, Sport hotel, Crown Plaza, Novotel, Carlton hotel “Zira”- Beograd, motel “Kneževina” -Beograd, apartmani “Zlatno brdo”- Smederevo, hotel “Grace”- Međugorje, hotel “Aleksandar”- Budva, hotel “City Park”-Skoplje, hotel “Sonce”- Skoplje, hotel “Capri”- Bitola. Svih ovih godina smo i prisutnosti na hrvatskom tržištu značajni hrvatski hoteli poput Excelsior, Antunović, Central, Dubrovnik, Bellevue, Panorama i mnogi drugi također su zadovoljni kupci ovih proizvoda.
eMedjimurje.hr: Zdravo spavanje se u zadnje vrijeme sve se više promovira. Gdje je tvrtka Bernarda u tome? Vodite li brigu o ekologiji, kvaliteti i neškodljivosti ugrađenih materijala?
– Bez lažne skromnosti mogu reći da je firma Bernarda lider u tome još od samog početka 1998. Godine. Prvi smo promoviralizdravo spavanje uz pomoć medija i na tome im moram svima zahvaliti. Tada prije 14 godina nitko nije pričao o zdravom spavanju i time smo započeli proces koji je danas sve prisutniji u medijima. Za zdravo spavanje su bitna tri elementa: jastuk, madrac i podloga ispod madraca. Zdravo spavanje znači imati kvalitetne, prirodne materijale u izradi madraca koji se tada individualno prilagođavaju svakom spavaču. U izradi madraca prvenstveno ulažemo puno truda u istraživanje tržišta, a u suradnji s različitim laboratorijima za certifikate i institucijama poput Šumarskog Fakulteta, Tekstilno Tehnološkog fakulteta razvili smo medicinsko pomagalo antidekubitalni aktivni madrac, uz pomoć čitave ekipe fakultetskih profesora i medicinskih stručnjaka. Naime radi se o madracu sastavljenom od pneumatskih jedinica povezanih sa računalom, koje vrše aktivnu masažu određenih djelova tjela spavača i to intenzitetom koliko mi želimo i samo tamo gdje mi to želimo, a ovisno o tome na kojem djelu tjela bolesnik ima problema sa dekubitusom. Na taj način se može znatno sprječiti pojava dekubitusa, pogotovo kod teških bolesnika koji dugotrajnije leže u krevetu. Također smo za medicinske svrhe razvili još nekoliko proizvoda i to pasivni antidekubitalni madrac, medicinski anatomski jastuk sa PU spiralama i AD petu. Za sve navedene medicinske proizvode dobili smo medicinsko odobrenje i svi su prošli još i dodatna klinička ispitivanja, te se tako kvalificirani i verificirani mogu prodavati u ljekarnama i medicinskim ustanovama, što je još jedna iskorak i stepenica više u razvoju proizvoda za zdravo spavanje .
eMedjimurje.hr: Možete li prokomentirati brand Bernarda i značenje imena Bernarda na našem i okolnim tržištima?
– Brand Bernarda je nosioc znaka hrvatske kvalitete. Za 2010. I 2011. godinu dodijeljen nam je status Superbrand. Stvorili smo ime i kvalitetu, a naročito nam je bitna briga o zdravom spavanju i o tome skrbimo od prvog dana.
eMedjimurje.hr: Koja je misija firme Bernarda tj. politika kvalitete, planovi za budućnost, usmjerenost na kupce i djelatnike tedruštvena odgovornost?
– Svih 14 godina prisutan je rast i razvoj u firmi Bernarda. Širimo se na druga tržišta, a pametnom politikom, upornim radom idisciplinom stigli smo do naše današnje pozicije. Želja nam je da se proizvodnja poveća, a da se pritom i zaposle novi radnici. Smatram da je firma Bernarda socijalno osviještena tvrtka koja se bavi i humanitarnim radom, radnicima pomažemo na svakojake načine, unutar firme vlada zdrava okolina, plaće se usprkos recesiji i krizi isplaćuju redovito svakog 15. u mjesecu, radnici primaju uskrsnicu, božićnicu, dječje darove, svake godine se organizira zajednički izlet za sve zaposlenike Bernarde, te se ulaže u edukaciju u sve odjele zaposlenika. Djelatnicima nudimo odmor na moru na račun firme. Ubudućnosti nam je u planu uvođenje ekološki alternativnog grijanje prostora firme iskorištavanjem svih repromaterijala unutar same proizvodnje. Ulažemo ogroman trud u razvoj Bernarde kroz nove proizvode i tehnologiju. Politika tvrtke je da vodi brigu o kupcima, a samim time i o zaposlenicima .