​PREDSTAVLJAMO DOBITNIKE

SLAVKO MARKAČ Višestruko pohvaljen i nagrađivan sudionik vojno-redarstvenih operacija Posejdon, Bljesak i Oluja

Slavko Markač je jedini hrvatski pilot kojeg su lovili NATO-ovi avioni

Među dobitnicima najvišeg županijskog priznanja – Nagrade Zrinski Međimurske županije je Slavko Markač iz Preloga, kojem će nagrada biti dodijeljena za nesebičan angažman i poseban doprinos u Domovinskom ratu. Za nagradu ga je predložila Udruga dragovoljaca Domovinskog rata – Podružnica Međimurske županije.

OD GIMNASTIČARA DO PROFESIONALNOG PILOTA

Slavko Markač rođen je u Kotoribi gdje je završio osnovnu školu. Nakon srednje škole upisao je Pedagošku akademiju, smjer fizička kultura. Tijekom srednje škole i studija intenzivno se bavio sportskom gimnastikom te je posao članom juniorske gimnastičke reprezentacije Republike Hrvatske. Vojni rok služio je u školi rezervnih oficira te je postao pilot JRV, a intenzivno se bavio i letenjem za potrebe Teritorijalne obrane Čakovec i u Aeroklubu Čakovec. Po završetku vojnog roka zaposlio se u Osnovnoj školi Prelog kao nastavnik tjelesnog odgoja gdje je radio sve do 1980. godine. U vremenskom periodu od 1980. do 1987. bio je zaposlen u Elektroprivredi hidroelektrana Čakovec na poslovima zaštite objekta.

Kroz sve vrijeme od završetka vojnog roka letio je u Aeroklubu Čakovec i eskadrili Teritorijalne obrane. Kako je imao zvanje profesionalnog pilota 1987. prešao je na rad kao profesionalni pilot u privrednu avijaciju Daruvar gdje je radio do početka Domovinskog rata 1991. godine. Tečaj komandira eskadrile Teritorijalne obrane završio je 1983. godine u Zadru pa je od tada obavljao i dužnost komandira eskadrile Teritorijalne obrane u činu kapetana prve klase. Za rad u Teritorijalnoj obrani, tj. avijaciji više je puta bio pohvaljen i odlikovan.

PREŽIVIO 13 POGODAKA U AVION

S obzirom na zvanje pilota i dužnosti u Teritorijalnoj obrani s početkom agresije na Sloveniju i Hrvatsku smatrao je svojom dužnošću da se odmah aktivno uključi u obranu Hrvatske. Tijekom Domovinskog rata obavljao je zadatke izvlačenja zrakoplova iz Slavonije, čuvanja i sakrivanja zrakoplova na aerodromu Čakovec, obuke i preobuke za pridošle pilote iz JRV. Godine 1992. odlazi u transportnu eskadrilu Hrvatskog ratnog zrakoplovstva Zagreb – Pleso.

U eskadrili je letio za potrebe saniteta, izbacivanje padobranaca izviđanja neprijateljskih položaja, prijevoz ratnog materijala za Bosnu, prijevoz izbjeglica te je ostvario 28 preleta granice bojišnice. Kod jednog izviđanja neprijateljskog položaja zrakoplov je oštećen s 13 pogodaka, ali je ipak uspio dovesti zrakoplov na aerodrom Čakovec. Valja naglasiti da je jedini hrvatski pilot koji je bio napadnut od brodova i zrakoplova NATO pakta kod jednog elektronskog izviđanja teritorija oko Dubrovnika.

Sudionik je vojno-redarstvenih operacija Posejdon, Bljesak i Oluja. Kao pripadnik eskadrile transportnih zrakoplova obavljao je dužnost pomoćnika zapovjednika eskadrile za navigaciju, probnog pilota u eskadrili instruktora letenja. Od 1996. prelazi u pilotsku školu Zadar kao nastavnik letenja gdje je ostao do odlaska u mirovinu 2001.

VIŠESTRUKO POHVALJEN I NAGRAĐIVAN

Za svoj rad tijekom Domovinskog rata više puta je pohvaljivan i nagrađivan. Odlikovan je medaljom “Bljesak” orden Red hrvatskog trolista, medaljom “Oluja”, spomenicom Domovinskog rata 90.-92., pištoljem PHP za hrabrost zapovjednika GSHV. Dodijeljeno mu je priznanje za pokazanu hrabrost u izvršavanju postavljenih zadaća Glavnog stožera Oružanih snaga RH.

Odlaskom u mirovinu sve svoje znanje i rad usmjerava u aktivnosti Udruge dragovoljaca i veterana Domovinskog rata te je 12 godina obnašao dužnost predsjednika Ogranka Prelog, a u dva mandata i dužnost dopredsjednika Podružnice Međimurske županije. Također je aktivni član u Aeroklubu Međimurje, a dobitnik je i priznanja Grada Preloga “Grb Grada Preloga” 2006. godine.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije