Rezultat je to projekta "Informatizacija procesa i uspostava cjelovite elektroničke usluge upisa u odgojne i obrazovne ustanove" kojeg je Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva uspješno završio u ožujku.
Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva završio je
projekte Informatizaciju procesa i uspostave cjelovite e-usluge
upisa u odgojne i obrazovne ustanove i Uspostavu platforme s
e-uslugama za e/m-Potpis i e/m-Pečat, priopćili su u ponedjeljak,
piše Poslovni dnevnik.
“Korištenjem usluge e-Upisi na portalu e-Građani klikom miša
roditelji upisuju dijete u željenu odgojno-obrazovnu ustanovu, a
digitalno potpisivanje čini još jedan korak u digitalnoj
transformaciji Hrvatske”, izjavio je državni tajnik Bernard
Gršić.
Za prijavu djeteta u vrtić, školu i đački dom kao i za prijave u
programe obrazovanja odraslih, te za prijave na visokoškolske
ustanove – više neće biti potrebno donositi bilo kakve potvrde,
nego će sustav sve podatke sam izvlačiti iz odgovarajućih
registara nadležnih državnih tijela, koja su dosad građanima te
potvrde izdavali na svojim šalterima, objasnio je Gršić.
Rezultat je to projekta “Informatizacija procesa i uspostava
cjelovite elektroničke usluge upisa u odgojne i obrazovne
ustanove” kojeg je Središnji državni ured za razvoj digitalnog
društva uspješno završio u ožujku.
Nakon prijave preko portala e-Građani i odabira usluge e-Upisi,
lako se pretraže sve ustanove koje provode upise.
Tim projektom digitalizirao se proces upisa u cjelokupnu
vertikalu odgojnih i obrazovnih ustanova.
Njegovom provedbom i korištenjem u cijelosti digitalnog
procesa upisa, bit će olakšan rad povjerenstava za
upis u 2.200 ustanova, te smanjeno administrativno opterećenje za
155.200 učenika, odnosno, za oko 248.000 roditelja/staratelja na
godišnjoj razini.
Završen i projekt “Uspostave platforme s elektroničkim
uslugama za e/m-Potpis i e/m-Pečat”
Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva u ožujku je
uspješno završio i projekt “Uspostave platforme s elektroničkim
uslugama za e/m-Potpis i e/m-Pečat”, koji omogućuje
učinkovitiju komunikaciju unutar sustava državne i javne vlasti,
ali i lakšu primjenu elektroničkog potpisa.
Sada je građanima, poslovnim subjektima, te tijelima javne vlasti
omogućeno elektroničko potpisivanje i pečatiranje različitih
podnesaka i zahtjeva, dok je državnim tijelima uz to, omogućen i
lakši razvoj usluga koje traže primjenu elektroničkog potpisa i
pečata.
Građani putem svojih elektroničkih osobnih iskaznica ili drugih
kvalificiranih certifikata iz EU, mogu potpisivati dokumente na
elektroničkim javnim uslugama, a poslovni subjekti i pečatirati
takve dokumente.
Tijelo javne uprave, svoje izlazne e-dokumente izdaje stavljajući
na njih elektronički pečat tijela i prema potrebi elektronički
potpis ovlaštenog službenika ili čelnika tijela.
U sklopu projekta je uspostavljen i alat za provjeru valjanosti
elektroničkog potpisa i pečata.
“Korištenje digitalnih tehnologija klasičnu je korespodenciju
učinilo bržom, učinkovitijom i jeftinijom. U veljači
je na platformu spojeno preko 800 informacijskih sustava
javnopravnih tijela – uz tijela državne uprave tu su i županije,
gradovi, općine, komunalna poduzeća, dječji vrtići, osnovne
škole”, ističe u priopćenju Središnji državni ured za razvoj
digitalnog društva.
Oba projekta financirana su iz Europskog socijalnog fonda.