Ozlijeđeni 36-godišnjak vozilom hitne medicinske pomoći prevezen je u čakovečku bolnicu
– U nedjelju, 19. ožujka 2023. godine nešto prije 12 sati u Lopatincu, dogodila se prometna nesreća u kojoj je teško ozlijeđen 36-godišnji motociklist. Upravljajući Hondom CBR 600 F, čakovečke registarske oznake, Ulicom Ivana Gorana Kovačića, nije se kretao sredinom obilježene prometne trake zbog čega je u zavoju motociklom izašao izvan kolnika u cestovni jarak.
Potom je u nastavku vožnje cestovnim jarkom, ispred obiteljske kuće u Radničkoj ulici, prednjim dijelom motocikla udario u betonski propusni most. Uslijed siline udara 36-godišnji vozač odbačen je preko motocikla u cestovni jarak. Ozlijeđeni 36-godišnjak vozilom hitne medicinske pomoći prevezen je u čakovečku bolnicu, gdje je utvrđeno da je u nesreći teško ozlijeđen. Nadležnom državnom odvjetništvu dostavit će se posebno izvješće o prometnoj nesreći.
Opisana prometna nesreća svakako je dobar povod da motociklistima i mopedistima te svim drugim sudionicima uputimo nekoliko savjeta i preporuka. Kao i svake godine dolaskom ljepšeg vremena i povoljnih uvjeta za vožnju motocikala, mopeda i bicikala s jedne, te pješačenje s druge strane, u prvi plan ponovno izbija pitanje sigurnosti tih skupina sudionika u prometu. Kako bi se smanjio broj stradavanja i povećala sigurnost ove kategorije sudionika u prometu, upozoravamo vozače motocikala i mopeda da se pridržavaju prometnih propisa.
Naime, vozači i putnici tih vozila često su žrtve drugih
nesavjesnih vozača ostalih motornih vozila, koji grubim kršenjem
prometnih propisa ugrožavaju sigurnost svih sudionika u prometu.
Međutim, često i zbog vlastitog neodgovornog ponašanja i grubog
kršenja prometnih propisa i vozači motocikala sudjeluju u teškim
prometnim nesrećama, gdje u sudarima s drugim vozilima,
izlijetanjima s ceste ili naletima na objekte uz cestu, smrtno
stradavaju ili zadobivaju teške tjelesne ozljede.
Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih
stradavaju:
- kreću se neprilagođenom i brzinom većom od dozvoljene,
- ne nose zaštitne kacige,
- kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
- precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
- obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera,
- provlače se između zaustavljenih kolona vozila,
- voze s neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su, uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike,
- upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
- upravljaju vozilima prije stjecanja prava (bez položenog vozačkog ispita),
- uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 45 km/h.
Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste:
- oduzimaju im prednost prolaska,
- prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. “mrtvom kutu” bočnog ogledala,
- skretanje ili prestrojavanje obavljaju neoprezno i bez pokazivača smjera,
- prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja s obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja.
Savjeti i preporuke za vozače motocikala i mopeda:
- prije vožnje očistite vizir, stavite zaštitnu kacigu i pravilno je zategnite,
- uz zaštitnu kacigu, koristite i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
- zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je nositi svjetliju odjeću i kacigu, “življih” boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
- poštujte ograničenja dopuštene brzine,
- prilagodite brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
- provjerite tlak u gumama,
- upalite dnevno ili kratko svjetlo,
- ne vozite pod utjecajem alkohola ili droga,
- prilikom vožnje u skupini, vozite u slijedu jedan iza drugoga,
- vozite sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika jer je to mrtvi kut za vozače ostalih vozila (iznimka je samo situacija kretanja kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
- prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknite se dovoljno od središnje crte (vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju, glava vozača može se nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
- ne vozite slalom između vozila,
- izbjegavajte vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
- kontrolirajte svoje ponašanje i strast za vožnjom te ne ispitujte mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,
- predviđajte poteze vozača (drugih) automobila,
- vozite se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe i
- poduzmite i sve drugo što je u vašoj moći kako biste bili sigurni u prometu.