OSNOVNOŠKOLCI NOVINARI

ODLIČNI LIDRANOVCI 2024. Kelly, Ema i Tonka napisale najbolje samostalne radove

Učenici su novinarske radove napravili na visokom nivou, a odabrane teme prate trendove i problematiku koja se posebno tiče osnovnoškolskog uzrasta

U Čakovcu je danas održano popularno natjecanje za učenike osnovnih i srednjih škola Lidrano, a u posebnoj kategoriji su se istaknuli učenici novinarskog izraza. Među 15 radova koji su pristigli, a koje su ocjenjivale članice povjerenstva, predsjednica Vedrana Močnik te članice Nataša Kralj i Dora Vadlja, tri su samostalna rada predložena za Državnu smotru Lidrano.

Novinarski radovi predloženi za državno su od učenica Kelly Leskovec, 8. r., OŠ Sveti Martin na Muri, mentorica: Anđelka Klemenčić; Ema Mikulić, 8. c, OŠ Nedelišće, Zdravlje na kocki, mentor: Anita Škvorc Branda; Tonka Cimerman, 8. b, OŠ Nedelišće, Što to mladi slušaju?!, mentorica Martina Horvat Kolar. Članice povjerenstva istaknule su kako su ovogodišnji radovi izvrsni te su imale težak zadatak prilikom odabira najboljih. Učenici su novinarske radove napravili na visokom nivou, a odabrane teme prate trendove i problematiku koja se posebno tiče osnovnoškolskog uzrasta.

U kategoriji školskih listova plasirana su dva pristigla tiskana lista, Prvin školski list učenika I. Osnovne škole Čakovec i Prvi koraci, školski list OŠ Petar Zrinski Šenkovec. Listovi su detaljni, prate školske aktualnosti, razigrani i napravljeni na profesionalnom nivou.

Na održanom okruglom stolu u Multimedijalnoj dvorani Knjižnice Nikola Zrinski u Čakovcu, preslušane su i sve pristigle radijske emisije. Za Državnu smotru predložene su radijske emisije Baci žvaku, OŠ Tomaša Goričanca Mala Subotica i Prave odluke OŠ Strahoninec. U kategoriji radioigre odabrana je OŠ Strahoninec radio igrom Prave odluke, dok su radijsku igru izvrsno napravili i učenici OŠ dr. Ivana Novaka Macinec Na sliku i priliku.

Skupina učenika Filmske skupine OŠ Strahoninec, inače sklona dramaturškoj improvizaciji, odlučila je potražiti zanimljiv tekst koji bi uz manje preinake mogli izvesti i snimiti. Uz pomoć mentora odabrali su tekst Ratka Bjelčića Što radiš danas poslijepodne. Učenici su tekst nekoliko puta zajedno pročitali i proanalizirali, a zatim podijelili uloge i počeli vježbati. Tijekom snimanja shvatili su da će uradak biti puno dulji od propozicijama natjecanja zadanih 10 minuta te da će ga trebati kratiti. To je vjerojatno bio najteži dio posla jer se svaka, sad već naučena rečenica, činila učenicima jako važnom. Osim govora likova, u montaži su učenici dodali zvukove atmosfere koje su snimili te glazbenu podlogu. Montaža radijske igre trajala je dvadesetak dana.

Učenici OŠ Macinec već nekoliko godina rade radio-igre te su iskazali želju za nastavkom rada, no ovog puta željeli su isprobati nešto drugačije, prilagoditi malo ozbiljniji tekst. Dio učenika pročitao je priče Ephraima Kishona Kod kuće je najgore te su predložili da prilagodimo jednu od tih priča. Nakon čitanja i pretraživanja, odlučili su se za priču Na sliku i priliku. Davali su ideje oko potrebnih promjena u samom tekstu, zvukova, glazbe… U tekstu ovog puta nije trebalo prevelike preinake te smo se usredotočili na zvuk – koje zgodne zvukove i detalje ubaciti radioigru. Nakon toga krenuli smo na samo snimanje i montiranje.

Radijska emisija Prave odluke nastala je kao posljedica nedozvoljenog ponašanja pojedinih učenika u prostorijama naše škole – pušenje električnih cigareta. Nakon što su bili otkriveni u svojem prijestupu, kažnjeni učenici odlučili su stati pred novinarsku ekipu škole i progovoriti o tome gdje, kada i kako su nabavili e-cigarete te gdje s kim i koliko često su pušili. Emisija je nastajala kroz dulji vremenski period i snimana je na više različitih mjesta u školi. Stručno mišljenje i savjet učenicima je dala psihologinja Paula Štefić.

Što se pak tiče radijske emisije učenika iz Male Subotice, u posljednje vrijeme u njihovoj školi učenici sve više žvaču žvakaće gume što jako smeta učiteljima. U e-dnevniku sve je više bilješki zbog žvakanja na satovima. Učenicima nije jasno zašto to učiteljima toliko smeta jer smatraju da time ne rade ništa loše. Radijskom emisijom Baci žvaku pokušali su otkriti je li u redu žvakati na satu, što o tome piše u bontonu i ljute li se učitelji s pravom.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije