Održavanje vozila

KAPANJE ULJA IZ VOZILA Kako prepoznati o čemu se radi i kako si možete pomoći?

Nasjedanje motornim koritom ulja na rubnjak prilikom parkiranja može uzrokovati puštanje motornog ulja iz vozila...

Neugodan i zabrinjavajući prizor većini vozača je kad ispod
vozila, na parkirnoj podlozi ugledaju lokvu ili mrlju, objašnjava
HAK-ov tehnički savjetnik Marin Morava. Što
učiniti, stati i analizirati problem ili nastaviti voziti?
Svakako treba stati i probati, koliko je to moguće, analizirati
je li u pitanju sadržaj vašeg vozila. Ako ne poznamo najbolje
naše vozilo od pomoći nam mogu biti upute vozila. Također,
preporuka je nakon provedenih analiza kontaktirati servis ili
službu pomoći na cesti – ako smo sumnjate da bi to mogao biti
sadržaj vašeg vozila.

Osnovna radnja koju bi trebalo provesti

– Zakočite vozilo parkirnom kočnicom, ključ za paljenje se mora
nalaziti uz vas da netko ne bi pokrenuo motor dok ste vi izvan
vozila ili dok ste se sagnuli ispred vozila ili istražujete
motorni prostor. Povucite ručicu za otvaranje poklopca motora,
ako je ista u kabini, obucite reflektirajući prsluk i ako vam
nije poznat motorni prostor vašeg vozila, otvorite upute vozila
pod poglavljem održavanje vozila.

– Kad je motor ugašen više od pet minuta povucite mjerač motornog
ulja ako je vozilo istim opremljeno i uvjerite se je li nivo ulja
ispravan.

– Rashladna tekućina najčešće se može provjeriti pogledom kroz
rashladnu posudu bez otvaranja, a ako je morate otvarati
pričekajte da prođe deset minuta od isključivanja motora – ako se
motor prethodno zagrijao, kako vas ne bi opekla vruća rashladna
tekućina jer je ista pod visokim tlakom.

– Vozila sa servo upravljačem mogu imati posudu za hidrauličko
ulje i ako je posuda dostupna može se kontrolirati razina ulja.

– Kočiona tekućina je mali spremnik koji se uvijek nalazi ispred
vozača, odnosno na njegovoj strani ispod vjetrobranskog stakla,
većinom je od prozirne plastike te se također može pogledom kroz
spremnik kontrolirati razina tekućine.

– Tekućina za pranje stakala najčešće se ne može provjeriti
vizualno.

Ako su razine ulja i tekućina na vašem vozilu ispravne manje je
razloga za veliku brigu nakon provedenih kontrola. Sad možete
analizirati je su li na podlozi ispod vozila (asfaltu, betonu…)
tekućina ili ulje.  Svakako provjerite, ako je moguće,
poziciju lokve u odnosu na vaše vozilo te provjerite vidi li se
na toj poziciji nešto mokro ili masno. Ako nije ništa od
navedenog u pitanju, moguće da se radi o sadržaju nekog drugog
vozila.

Ako krenemo analizirati sadržaje s podloge možemo
raspoznati:

– Motorno ulje većinom je crno i klizanjem između prstiju
tekućine koju ste pronašli na podlozi stvara se osjet mazivosti i
često se mirisom osjeti miris paljevine.

– Antifriz može biti u raznim bojama, crvenoj, plavoj, zelenoj, i
na prstima ćete osjetiti mazivost, miris je prisutan i moguće ga
je usporediti s onim u vozilu iz spremnika antifriza kako bi
lakše stvorili vezu s sadržajem na podlozi.

–  Prozirni sadržaji  ili prozirno žućkasti ili crveni
mogu biti ulje prijenosnika, i na prstima ćete osjetiti mazivost,
miris može biti kiselkast koji je specifičan za hipoidna ulja. S
obzirom na boju i mazivost, slično može biti dizelsko gorivo, ali
je mirisom sasvim drugačije od ulja prijenosnika ili ulja za
servo upravljanje s volanom.

– Prozirni sadržaji koji nisu mazivi na prstima mogu biti voda,
odnosno redovno puštanje klima dekondenzata pogotovo u ljetnim
danima, kočiona tekućina isto je prozirna i nije maziva, ali za
razliku vode ima miris i u kontaktu s kožom se osjeti zatezanje
kože. Moguće ju je mirisom usporediti s mirisom vaše tekućine u
posudi od vašeg vozila.

– Benzin na podlozi većinom ne ostaje kao lokvica na asfaltu nego
kao suhi otisak, zbog velike hlapljivosti intenzivnog je mirisa.

Ako imate novije vozilo s malo prijeđenih kilometara ne odustajte
prerano od spomenutih kontrolnih radnji jer glodavci mogu
progristi gumene cijevi rashladnog sustava motora na vašem vozilu
i tako mogu nastati problemi s curenjem. Nasjedanje motornim
koritom ulja na rubnjak prilikom parkiranja može uzrokovati
puštanje motornog ulja iz vozila. Propusti kod redovnog
održavanja mogu biti pokretač puštanja nekog od medija iz vozila
te je još niz drugih čimbenika, koji ne moraju biti dio redovnih
trošenja na vozilu, a mogu biti uzrok puštanja tekućina iz
vozila, piše portal revijahak.hr.

Dobro je što je većina novijih vozila opremljena nadzorom razine
tekućina i ulja u raznim spremnicima u našim vozilima te nam na
vrijeme putem kontrolne ploče alarmiraju da nešto nedostaje u
vozilu. Nerijetko, međutim, ima i novih vozila bez opreme za
kontrolu razine motornog ulja ili razine rashladne tekućine, što
zanemarivanjem prvih siganala (curenja) i nastavkom vožnje može
prouzročiti veliku štetu na vozilu. Informacije koje će vam
javiti da je došlo do pregrijavanja motora ili da nema
podmazivanja motora mogu doći nakon što je nastala početna šteta
na automobilu.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije