Prošle godine zabilježeno je 18.217 poziva prema Županijskom centru 112 Čakovec
Jedinstveni broj 112 zajednički je svim državama članicama
Europske unije i služi za besplatno pozivanje hitnih službi.
Uveden je kako bi putnici u Europi mogli birati samo jedan broj
umjesto da moraju pamtiti različite brojeve žurnih službi za
svaku zemlju. Predstavnici Europske komisije, Europskog
parlamenta i Vijeća Europe su 11. veljače 2009. godine potpisali
tripartitnu deklaraciju kojom je 11. veljače ustanovljen kao Dan
europskog broja 112.
Broj 112 u Republici Hrvatskoj uveden je 11. veljače 2005. godine
tako da sutra postaje punoljetan. Sustav 112 djeluje unutar
Ravnateljstva civilne zaštite, a čine ga dvadeset županijskih
centara među kojima i Županijski centar 112 Čakovec.
– U 2022. godini Županijski centar 112 Čakovec zaprimio je 18.217
poziva, u prosjeku 50 poziva na dan. Od ukupnog broja poziva
10.019 je bilo namjenskih, što je otprilike 27 poziva na dan.
Zabilježeno je i 8.097 nenamjenskih te 101 zlonamjernih
poziva. Time je iskoristivost broja 112 bila 55%. Pozivatelji su
u 81% poziva koristili mobilnu, a u 19% fiksnu telefonsku mrežu.
Zabilježili smo i 18 poziva na stranom jeziku. U odnosu na 2021.,
prošle je godine došlo do pada ukupnog broja poziva i to za
1.419, istaknuo je voditelj Službe civilne zaštite Čakovec
Ladislav Söke.
Od 7.553 događaja zabilježena prošle godine, 1.020 ih je bilo
složenih, 2.495 sigurnosnih, 218 vatrogasnih i 3.820 medicinskih.
Kako se epidemija primirila zabilježeno je i manje poziva vezano
uz pojavu koronavirusa. Prošle godine bilo ih je svega 7, za
razliku od prije kad je zabilježeno 276, odnosno 2.486
poziva.
– Građani nas zovu za sve hitne situacije. Preko Centra 112 mogu
dobiti pomoć hitne medicinske pomoći, policije, vatrogasaca,
gorske službe spašavanja te svih inspekcijskih i komunalnih
službi, dodao je Söke.
Centar 112 radi 24 sata. Pozivanjem broja 112 štedi se vrijeme
jer samo jedan poziv alarmira nekoliko hitnih službi, odnosno
operater alarmira sve hitne službe potrebne u konkretnom
slučaju.
– Pozive zaprimamo putem telefona, SMS poruka i e-poziva iz
vozila, odnosno kad u slučaju prometne nesreće senzori na
automobilu automatski nazivaju Centar 112. Novina u našem radu je
da možemo vidjeti lokaciju pozivatelja, naglasio je voditelj
Službe civilne zaštite Čakovec.
Nažalost, zabilježen je porast zlonamjernih poziva, koji su
porasli s 30 na 100. No, postoje sankcije upravo za takve
slučajeve, od uskraćivanja poziva na određeni vremenski period do
prekida ugovora s teleoperaterom.