UPOZORAVA HAK

NOVA PRAVILA Neke stvari se mijenjaju za obveznu zimsku opremu na autima u Hrvatskoj

Evo nas sa zimskom opremom u Hrvatskoj

 Ako najveća dopuštena masa vozila nije veća od 3,5 tona,
zimske gume (M+S) na svim kotačima ili ljetne gume s najmanjom
dubinom profila od 4 mm i s lancima za snijeg pripravnim za
postavljanje na pogonske kotače, navodi Jutarnji list.

Kolokvijalno rečeno: ili zimske na sve 4 ili ljetne od min. 4 mm
+ lanci u gepeku tj. prtljažniku, piše Slobodna Dalmacija.

Od trenutka kad je to prvi puta propisano, svijet se minimalno
pet puta promijenio u svim i svakom aspektu. Lanci izlaze iz mode
teško ih je staviti, nisu ni ugodni ni udobni. Pojavljuju se
drugi sustavi poput tzv. tekstilnih lanaca (s certifikatom).
Autoindustrija i sve oko nje čuda čini u sferi napretka, a vi,
kako nekad tako i danas spominjete M+S, odnosno lance u
prtljažniku. Nijemci su jasno najavili, listopad 2024. godine
nova pravila u cestovnom prometu, vozači u zimskim uvjetima više
neće smjeti voziti s gumama koje imaju samo oznaku M+S, piše
HAK.

A gdje smo mi? Držimo korak! Ne može se reći da ne držimo. Morate
znati da su i kod nas izmijenjena, zapravo proširena pravila koja
se tiču zimske opreme. Nove oznake, akceptiranje novih rješenja.
Ministar mora, prometa i infrastrukture donio je Odluku o izmjeni
odluke o obaveznoj uporabi zimske opreme na zimskim dionicama
javnih cesta u Republici Hrvatskoj. Odluka je objavljena u
Narodnim novinama tiskanom izdanju 1. 12. 2023. a stupila je na
snagu osmog dana od dana objave. Dakle, ne tako davno! Što u njoj
piše? Mijenja se odredba koja se ticala zimske opreme i utvrđuje
kako je zimska oprema propisana Pravilnikom o tehničkim uvjetima
vozila u prometu na cestama. Zadnje izmjene tog pravilnika kojim
se baš zadire u zimsku opremu donio je također ministar mora,
prometa i infrastrukture još 7. srpnja 2023.

Dakle, treba pratiti i odluke ministra i izmjene pravilnika da
biste bili u toku. Trebali bi svi vozači znati, što je na snazi u
pogledu zimske opreme, jer postoje kazne za one koji je nemaju u
trenucima kada je trebaju imati.

Zimskom opremom motornih vozila kategorije M i N čija najveća
dopuštena masa nije veća od 3,5 t sukladno navedenom Pravilniku,
smatraju se zimski pneumatici (M+S, M.S., M&S ili 3PMSF) na
svim kotačima ili ljetni pneumatici s najmanjom dubinom profila
od 4 mm na svim kotačima i s lancima za snijeg ili uređajima
namijenjenima za povećanje učinka prianjanja kotača za površinu
po kojoj se motorno vozilo kreće, koji se postavljaju na pogonske
kotače.

Zimskom opremom motornih vozila kategorije M i N čija je najveća
dopuštena masa veća od 3,5 t, smatraju se zimski pneumatici (M+S,
M.S., M&S ili 3PMSF) na pogonskim kotačima ili lanci za
snijeg ili uređaji namijenjeni za povećanje učinka prianjanja
kotača za površinu po kojoj se motorno vozilo kreće, koji se
postavljaju na pogonske kotače.

Zimskom opremom autobusa sukladno ovom Pravilniku, smatraju se
zimski pneumatici (M+S, M.S., M&S ili 3PMSF) na pogonskim
kotačima ili lanci za snijeg ili uređaji namijenjeni za povećanje
učinka prianjanja kotača za površinu po kojoj se motorno vozilo
kreće, koji se postavljaju na pogonske kotače. Lanci za snijeg i
uređaji namijenjeni za povećanje učinka prianjanja kotača za
površinu po kojoj se motorno vozilo kreće moraju biti tipno
odobreni. I kao i do sada, pneumatici s čavlima ne smiju se
postavljati na motorna vozila, piše Jutarnji list.

Dakle, donositelji propisa i te kako su uzeli u obzir postojanje
uređaja namijenjenih za povećanje učinka prianjanja kotača za
površinu po kojoj se motorno vozilo kreće, a ne više samo lanaca
kao i da osim guma oznaka M+S postoje i one s oznakama M.S.,
M&S ili 3PMSF, piše Slobodna Dalmacija.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije