Profesorice Tamara Rihtarec i Sanja Loparić te školska psihologinja Lucija Matjačić Kovačić sudjelovale su na stručnim usavršavanjima u Poljskoj, Španjolskoj i Grčkoj
Nastavnice Tehničke škole Čakovec još su jednom prihvatile izazov
i u skladu s promocijom važnosti cjeloživotnog obrazovanja
otkrivale suvremene metode učenja i poučavanja u internacionalnom
okruženju.
Agencija za mobilnost i programe Europske unije prihvatila je
projektni prijedlog Škole pod nazivom “Suvremeni izazovi za nove
generacije” u okviru programa Erasmus+, Ključna aktivnost 1:
mobilnost u svrhu učenja za pojedince. S početkom nove školske
godine započele su mobilnosti i usavršavanja u okviru projekta.
U prirodnom okruženju, šumskoj učionici poljskog grada Krakova,
profesorica Kemije i Biologije Tamara Rihtarec
istraživala je “zero waste” koncept. Priroda kao učiteljica i
mjesto za slobodnu igru, razvijanje interesa i vještina,
upoznavanje novih ljudi i druženje s vršnjacima otvorili su
odličnu priliku za osvješćivanje važnosti korištenja prirodnih
resursa i brige za okoliš. Šivanje torbi od starih majica,
priprema biljne kozmetike, izrada namještaja te spremanje obroka
u prirodi predstavljaju samo dio aktivnosti koje profesoricu
Rihtarec motiviraju da i svojim učenicima prenese mogućnosti
recikliranja odbačenih stvari te im ukaže na važnosti održivog
upravljanja šumama i permakulture.
Da Matematika može biti zabavna i koliko je neophodna za područje
znanosti i tehnologije raspravljala je profesorica
Sanja Loparić u španjolskoj
Malagi u okviru tečaja pod nazivom “Inovativna nastava matematike
i prirodnih znanosti: STEAM – interdisciplinarni pristup
obrazovanju”. Matematika je većini učenika teška i dosadna, a
posao nastavnika tog predmeta u takvim situacijama nije lagan –
učenika mora zainteresirati, pokazati mu važnost i snagu
poznavanja matematike te ga motivirati na učenje. Uz mentoricu,
Poljakinju Anne, internacionalni tim nastavnika iz Hrvatske,
Italije, Njemačke i Nizozemske istraživao je kako pomoću metoda
projektne i istraživačke nastave te korištenjem igrica u nastavi
učenicima ukazati na važnost i snagu poznavanja matematike. S
obzirom na to da je Malaga rodni grad poznatog slikara Pabla
Picassa, dio nastave odrađen je i uz njegove osebujne radove.
Na grčkom otoku Kreti školska psihologinja Lucija Matjačić
Kovačić sudjelovala je na stručnom usavršavanju usmjerenom
inkluzivnom obrazovanju, odnosno prihvaćanju različitosti u
školskom okruženju. Kako shvatiti tuđu perspektivu i
specifičnosti sudionici ovog projektnog zadatka istraživali su
analizirajući slučajeve te putem glume, crtanja, plesa,
introspekcije, brainstorminga i brojnih drugih metoda koje potiču
bolje razumijevanje i empatiju. Psihologinja je stekla nove
spoznaje i praktične smjernice za bolje razumijevanje
specifičnosti i različitosti u grupi te unapređenje socijalnih
vještina učenika i poboljšanje razredne klime. Pristup
inkluzivnog obrazovanja širi vidike i potiče nas na jačanje
potencijala pojedinca, razvoj suradničkog i prihvatljivog odnosa
učenika i nastavnika te otvara pozitivniju i zdravu okolinu u
procesu odgoja i obrazovanja.
Usvojena znanja i iskustva dodatna su motivacija i ohrabrenje
nastavnicama, sudionicama stručnih usavršavanja za rad u školskom
okruženju, a nove ideje primjenjivat će u svojoj Školi te tako
doprinositi stvaranju pozitivnijih stavova učenika prema nastavi,
kao i jačati njihove socijalne, emocionalne i ekološke
kompetencije.