Uz aktiviranu eOsobnu građanima je dostupno više od 100 usluga putem platforme eGrađani pa tako u samo nekoliko klikova mogu predati zahtjev za putovnicu ili vozačku dozvolu, zatražiti dostavu dokumenata na kućnu adresu, prijaviti novorođenče, upisati dijete u dječji vrtić ili se naručiti za pregled kod liječnika.
U Policijskoj upravi međimurskoj predstavljena je konzola eOsobna
postavljena za aktivaciju osobnih iskaznica. Riječ je o projektu
uvođenja digitalne osobne iskaznice kojeg provode Ministarstvo
unutarnjih poslova i Agencija za komercijalnu djelatnost, a
financira ga Europska unija iz fonda NextGeneration EU kako bi
potaknuli što veći broj građana na aktivaciju i korištenje
nacionalnog identifikacijskog osobnog dokumenta.
– Za aktivaciju osobne iskaznice više nije potreban čitač
kartice, već građani mogu osobnu iskaznicu odmah aktivirati na
aktivacijskom kiosku koji se nalazi u prostorijama policijske
uprave. Građani će na taj način moći lakše, bez dolaska u
policijsku upravu ili postaju, predati zahtjeve za dokumente, ali
i riješiti druge poslove. Oni pak koji su ranije preuzeli osobnu,
a nisu je aktivirali, mogu naknadno zatražiti PIN na šalteru u
nadležnoj policijskoj upravi, rekla je Ines
Papeš iz Agencija za komercijalnu djelatnost.
Nova osobna iskaznica donijela je čak šest noviteta, a ključan se
odnosi na povezanost s mobilnom aplikacijom Certilia koja
omogućava korištenje mobilnog digitalnog identiteta i pouzdano
udaljeno potpisivanje dokumenata iz udobnosti svog doma.
Preuzimanjem udaljenog potpisnog certifikata, koji ima istu
pravnu snagu kao i vlastoručni potpis, građani će putem mobilnih
uređaja moći pravovaljano potpisivati digitalne dokumente.
Mobilni identitet također olakšava korištenje e-usluga unutar
sustava e-Građani jer omogućava pristup uslugama i putem mobitela
ili tableta. Osim pristupačnosti i jednostavnog korištenja,
eOsobna pruža i najvišu razinu sigurnosti uz dvostruku
autentifikaciju i biometrijsku identifikaciju.
Kako je pojasnila Papeš, uz aktiviranu eOsobnu građanima je
dostupno više od 100 usluga putem platforme eGrađani pa se tako u
samo nekoliko klikova može predati zahtjev za putovnicu ili
vozačku dozvolu, zatražiti dostavu dokumenata na kućnu adresu,
prijaviti novorođenče, upisati dijete u dječji vrtić,
upotrebljavati portal zdravlja ili se naručiti za pregled kod
liječnika. – U policijski upravu građani će morati doći samo
jednom u pet godina kada im istekne osobna iskaznica, dok vozačku
dozvolu i putovnicu mogu naručiti online i ona im dođe na kućnu
adresu, naglasila je Papeš.
Kako bi građani mogli koristiti te usluge potrebno je aktivirati
eOsobnu, zatražiti mobilni identitet i instalirati te aktivirati
aplikaciju Certilia. Registracija i uporaba aplikacije je
besplatna.
Tijekom prvih devet mjeseci 2022. godine u Policijskoj upravi
međimurskoj evidentiran je znatan porast rješavanja upravnih
poslova građana u odnosu na 2020. i 2021. godinu. Tako je u prvih
devet mjeseci ove godine zaprimljeno 15.510 zahtjeva za izdavanje
osobne iskaznice, što je 36% više u odnosu na isto razdoblje
lani, odnosno čak 100% više u odnosu na 2020. godinu. Također je
podnijeto 2.701 zahtjev za putovnice, što je za 100% više nego
lani, a 220% više u odnosu na isto razdoblje 2020.godine.
Djelatnice na šalterima obavile su i 2.518 prijava prebivališta.
Osim toga na svim ostalim poslovima oko rješavanju statusnih
pitanja građana zabilježena su povećanja aktivnosti. No, ovakav
porast oko izdavanja dokumenata u Policijskoj upravi međimurskoj
i ne čudi s obzirom na to da je protekle dvije godine obilježila
korona te su građani mogli koristiti osobne iskaznice i nakon
isteka valjanosti.
Aktiviranjem eOsobne građani će moći brže i jednostavnije
ostvariti svoje usluge putem sustava eGrađani, a istovremeno će
se rasteretiti djelatnice na šalterima za one građane koji i
dalje trebaju dolaziti u policijsku upravu.