Lui, Ela, Karolina, Magdalena, Matea, Mirna, Marija, Neda, Rea i Vita uživale u Španjolskoj
Deset učenika 8. razreda OŠ Strahoninec, Lui, Ela,
Karolina, Magdalena, Matea, Mirna, Marija, Neda, Rea i
Vita, u pratnji učiteljica Tamare
Vidović i Snežane Nedelkovske, trećem
tjednu rujna, sudjelovalo je na mobilnosti u španjolskom gradu
Ourense u Galiciji, u školi “Guillelme Brown College”.
Mobilnost je organizirana kao dio Erasmus+ projekta “Eco Happy
School” kojem je cilj podizanje kvalitete nastave, profesionalni
razvoj učitelja, vođenje brige o okolišu, građanski odgoj i
razvoj europskog identiteta za sve učenike kroz međunarodnu
suradnju, a kojeg vodi učiteljica Tea Horvatić.
Nakon uvodnih aktivnosti i upoznavanja s obiteljima domaćinima,
hrvatski učenici i njihove učiteljice imali su prilike
upoznati se sa školom i mjestom. Škola Guillelme Brown
College, Ouernse je kombinacija javne i privatne moderne
obrazovne institucije. Obuhvaća prvu, drugu i treću skupinu
obrazovanja: predškolski odgoj (do šeste godine), osnovnu školu
(od šeste do dvanaeste godine) i srednju obaveznu školu
(poznatija po svojoj kratici ESO – Estudios Secundarios
Obligatorios).
Škola se temelji na razvoju ključnih kompetencija određenih
javnim kurikulumom, ali dodatnu pažnju posvećuje razvoju
višejezičnosti, kulturnom bogatstvu, umjetnosti, sportu,
kooperativnom radu, korištenju informacijskih i komunikacijskih
tehnologija u učionici i obrazovnoj robotici. Učenici u školi
borave od 9.00 do 18.00 sati, kao i njihovi učitelji. Nastava
traje do oko 14 sati, slijedi pauza za ručak do 16 sati, a nakon
toga odvijaju se izvanškolske aktivnosti – sport, ples, muzička
škola, robotika i ostalo.
Učenici dosta vremena provode u prekrasnom školskom dvorištu koje
je puno zanimljivih sadržaja, od kojih se ističe dio s bazenima.
Postoji i veliko igralište, ribnjak, šuma, zatvoreni i otvoreni
sportski paviljoni, prostor za stolni nogomet.
Briga o okolišu vidljiva je u svim aspektima života, učenici i
učitelji odvajaju i recikliraju otpad, o ekologiji se uči
od najranije dobi u obitelji i u školi.
U svakoj učionici postavljene su kante za odvajanje otpada,
umjesto knjiga koriste tablete. Grad Ourense, u kojem je
škola, nalazi se u pokrajini Galicija, na Putu svetog
Jakova. Poznat je po termalnim izvorima, po kojima je i dobio
ime. Ourense ima jedan od najpoznatijih mostova u
Španjolskoj Ponte Vella (Stari most).
Učenici OŠ Strahoninec u školi su aktivno sudjelovali u
aktivnostima projekta te su zajedno s domaćinima Španjolcima te
njemačkim učenicima, također partnerima u projektu, u
internacionalnim grupama imali zadatak osmisliti eko
aplikacije koje bi pridonjele razvijanju svijesti o brizi za
okoliš i očuvanju Zemlje te održivi razvoj. Aplikacije koje su
smislili bile su: PRESENT 4 BIO, DIY TRASH ART, SOCIAL POINTS,
TRASH FINDER, THRIFT SHOP.
Učenici domaćini priredili su i sportska natjecanja u mješovitim
grupama. Igrao se nogomet, košarka, stolni tenis i Gymkhana –
treasure hunt. Također, učenici su imali prilike plesati
tradicionalne galicijske plesove. Jedan dan bio je rezerviran za
posjet gradu Santiago de Compostela, koji je važna destinacija
kršćanskih hodočašća. UNESCO je 1985. godine proglasio Stari dio
grada Santiago de Compostela svjetskom kulturnom baštinom. Od
vrijednih povijesnih spomenika, Santiago ima jedno od najstarijih
sveučilišta u Europi i svijetu, Sveučilište Santiago de
Compostela i katedralu sv. Jakova.
Družeći se sa svojim španjolskim kolegama i boraveći u njihovim
obiteljima, naučili su o kulturi, načinu života, sličnostima i
razlikama između dviju država te razvijali jezične kompetencije
engleskog jezika. Na kraju mobilnosti bilo je vrlo teško
oprostiti se od novih prijatelja i španjolskih obitelji. Nove
španjolske prijatelje s veseljem i nestrpljenjem očekuju u
Strahonincu tijekom ove školske godine.
Osim fizičkih mobilnosti, učenici su marljivo radili i na
virtualnim aktivnostima tokom trajanja projekta, a njihove
rezultate možete vidjeti na stranici istoimenog eTwinning
projekta: https://twinspace.etwinning.net/202490/home.
Ova je publikacija ostvarena uz financijsku potporu Europske
komisije. Ona izražava isključivo stajalište njenih autora i
Komisija se ne može smatrati odgovornom pri uporabi informacija
koje se u njoj nalaze.