Profesorica likovne kulture Marina Mrazović (39) iz Vratišinca od malih nogu je zaljubljenica u likovnu umjetnost
Slikarstvom se ozbiljnije počela baviti u srednjoj školi gdje se školovala za dizajnera unutrašnjeg interijera, a nakon toga svoje likovno znanje i zvanje usavršila je na Akademiji primijenjenih umjetnosti u Rijeci. Ono što je naučila danas prenosi osnovnoškolcima u školama u Vratišincu i Strahonincu, a radi i kao voditeljica likovnih radionica u Likovnom udruženju grada Čakovca.
Crta i slika za svoju dušu, a kako ističe, njen stil spada u
akcijsko slikarstvo, ekspresionističku praksu u kojoj se kao
umjetnica usredotočuje na sam proces stvaranja dok boje i
kompozicije spaja prema osjećaju.
– Volim biti aktivna pred platnom, a ne slikam samo sa
kistovima već i sa građevinskim špahtalama i sprejevima. Slikam
na velikim formatima, a često se dogodi da paralelno radim i na
desetak slika. Volim kombinirati različite stilove slikarstva, a
kad nisam zadovoljna sa slikom, pustim je da “odstoji”. Ako ni
nakon nekoliko dana nisam zadovoljna viđenim, prekrijem sliku
slojem boje pa krenem ispočetka, otkriva nam slikarica. Podrška u
radu su joj suprug Karlo te sinovi (također nadareni za
slikarstvo) Timon (11) i Tian (8), a kako doznajemo, kad je u
ateljeu često zaključa vrata kako bi se potpuno mogla posvetiti
kreativnom procesu.
M. Mrazović je svoje radove izlagala i na izložbama od Rijeke do
Novog Sada, ali kako napominje, još nije imala svoju samostalnu
izložbu jer većinu radova pokloni prijateljima i obitelji.
U školi
Kao netko tko živi za umjetnost, ljubav prema likovnom izričaju
nastoji prenijeti i na svoje učenike, ali tu se susreće s brojnim
izazovima.
– Mislim da bi trebalo biti više likovne kulture u školskom
programu jer se crtanjem i slikanjem kod učenika razvija fina
motorika i kreativnost. Likovna kultura u školskom programu
zastupljena je tek jedan sat tjedno pa su zbog toga djeca slabo
upućena u estetiku, a tijekom 35 školskih sati godišnje jedva da
se stiže odraditi program, napominje Mrazović. Zbog toga je u
školama u kojima radi pokrenula likovne grupe u sklopu kojih su
učenici oslikali hodnike škola, a zahvaljujući kistovima
pokrenuta je i međuškolska suradnja.
– Talent pronalazim kod dvoje učenika u razredu, a želju za rad
kod njih petero, napominje Mrazović.
* Preuzeto iz Lista Međimurje broj 3.509