Ministarstvo znanosti i obrazovanja izradilo je kurikulum za novi izborni predmet pod radnim nazivom Kritičko mišljenje, koji bi bio alternativa za učenike koji ne upisuju konfesionalni vjeronauk, te ga je uputilo u javnu raspravu
– Nije bila ideja da napravimo pandan vjeronauku, nego još jedan
predmet koji će biti ponuđen djeci koja ne upisuju vjeronauk,
rekao je ministar znanosti i obrazovanja Radovan
Fuchs na konferenciji za medije u četvrtak, javlja
HRT.
– Radna skupina napravila je izvrstan posao i kreirala kurikulum
koji je više od onoga što podrazumijeva sama izbornost, kazao
je.
– Predmet je moderno koncipiran da djecu od početka vodi ka
kritičkom mišljenju i odvajanju onoga što je valjano od onoga što
je nevaljano, kazao je Fuchs i izrazio nadu da će ispuniti
očekivanja.
Voditelj Radne skupine Bruno Ćurko rekao je da je
kurikulum usmjeren prema nemanipulativnoj školi, odnosno, da
djecu nastoji naučiti kako misliti, a ne što.
Cilj je razvoj vještina koje podupiru kritičko mišljenje i da
učenik može svoje mišljenje poduprijeti argumentima.
Naveo je raspravu o vuku i psu kao primjer za manje uzraste. U
toj priči pas odustaje od slobode i odabire sigurnost, a vuku je
draža sloboda.
– Iz mog iskustva pola djece opredijelilo bi se za jedno, a pola
za drugo. Bitno je da se argumentirana mišljenja trebaju
poštovati, kazao je i zaključio da je predmet povezan sa skoro
svim drugim predmetima koji postoje u školi.
Zamišljeno je da kurikulum mogu izvoditi nastavnici razredne
nastave i oni koji predaju društveno-humanističku grupu predmeta,
a predavat će se dva sata tjedno u svih osam razreda.
Kako je kazao ministar Fuchs, vjerojatno će biti uveden
2023./2024. godine i naknadno će se odlučiti hoće li to biti
frontalno u sve škole ili prvo u pedesetak eksperimentalnih. U
školama će biti organizirani sastanci na kojima će roditelji bit
informirani o njegovu uvođenju.