LISTE ČEKANJA U ČAKOVEČKOJ BOLNICI

UZROK NEZADOVOLJSTVA ZA SVE Ravnatelj Šegović: Liste čekanja kronični su problem svih zdravstvenih ustanova

Problem s listama čekanja na specijalističke preglede nitko ne skriva

Ministarstvo zdravstva je još lani u listopadu dalo “upute”
bolnicama da naprave sve što mogu kako bi se one smanjile i
skratile, na najviše 250 dana.

Prema raspoloživim podacima u Županijskoj bolnici Čakovec,
primjerice, za ultrazvuk srca čekalo se 394 dana, ergometriju 361
dan, za holter 323 dana, kolonoskopiju 400 dana…Taj se problem
često percipira samo kao problem za pacijente, no ravnatelj
čakovečke bolnice Igor Šegović otkriva da on pritišće sve
uključenje u zdravstveni sustav. 

– Liste čekanja ne odgovaraju nikome i kronični su problem svih
zdravstvenih sustava. Pacijentima je naravno u interesu što
ranije obaviti preporučeni zahvat jer su zabrinuti za svoje
zdravlje. S druge strane su zdravstveni djelatnici koji bi
voljeli raditi u uvjetima gdje liste čekanja nema i da pacijent
odmah od svog liječnika dođe do specijaliste i da mu se pruži
zdravstvena zaštita. To bi bili idealni uvjeti, objašnjava
Šegović.

Pohvaljuje inicijativu Ministarstva zdravstva i dodaje da je
čakovečka bolnica s osnivačem, Međimurskom županijom već krenula
u tom smjeru uključivši gotovo sve djelatnike bolnice, od
liječnika, medicinskih sestara do informatičara.

– Krenuli smo od pretraga za koje je lista čekanja bila veća od
270 dana kao granicu koje je postavilo resorno Ministarstvo. To
su ultrazvuk srca, ergometrija, holter EKG-a, gastroskopija,
kolonoskopija, color doppler krvnih žila. Izvadili smo i sve one
pretrage na kojima je rizik da bi lista čekanja mogla ući u
kritični period čekanja. Zvali smo sve pacijente koji čekaju za
gore navedene pretrage da vidimo koliko će ih  zaista doći
na pretragu, a tko neće.

Na to smo se odlučili zato što smo imali povratne informacije od
liječnika da im dnevno na pretrage ne dođu 3 do 4 naručena
pacijenta što je oko 10 posto naručenih. Na njihovo mjesto može
doći netko drugi, a osim toga svaki neobavljeni naručeni pregled
je i financijski gubitak za bolnicu jer ne možemo naplatiti
pregled koji nije obavljen.

Osim toga djelatnik tih pola sata nema pacijenta a za to je
vrijeme mogao odraditi pregled, poentira Šegović. Za navedene
pretrage kontaktirali su 4800 pacijenata i s liste čekanja
maknuli njih 531, odnosno 11 posto. Do 146 pacijenta nisu uspjeli
doći ni nakon tri poziva, kao ni nakon poziva njihovom liječniku.

Rezultati uvedenih promjena 

Rezultati su vidljivi. Čekanje za pregled u, recimo oftalmološkoj
poliklinici, za samo mjesec dana smanjeno je s 300 na 100
dana. 

– Povećan je dodatni rad liječnika koji su u dogovoru s upravom
bolnice dodatno radili subotama i nedjeljama te popodnevima. Tim
smanjenjem je za nekoliko dana povećan priljev pacijenata i 
vrlo je brzo naručen veći broj ljudi na pregled oftalmologu.
Dodatnim radom i angažiranjem vanjskih suradnika radilišta
kardiologije i gastroenterologije smanjene su liste čekanja za
ultrazvuk srca, ergometriju, holter EKG, gastroskopiju i
kolonoskopiju na zadovoljstvo naših pacijenata i djelatnika,
otkriva Šegović.

Dodaje da holter EKG pretrage sada rade i vikendom i na taj način
obrade i do sto pacijenata više nego ranije. 

– To naravno zahtjeva dodatan rad svih djelatnika i ovim putem
moram se zahvaliti svima koji to zaista rade s ciljem da se ubrza
pružanje zdravstvene usluge pacijentu, da pacijent brže dođe na
red, naglašava Šegović. Uspjeli su osloboditi mjesta i ubrzati
pregled za pretragu koja je najveći problem u svim bolnicama, a
to je pretraga color doppler krvnih žila. Napravili su tako da su
kontaktirali pacijente s liste, njih 1402. 22 posto njih otkazalo
pregled i na taj način se oslobodilo 388 mjesta za druge
pacijente.

– Naši radiolozi su  povećali broj pregleda, broj ambulanti,
počeli raditi dodatno vikendom i smanjili broj dana čekanja. Uz
to pacijenti koji čekaju za pretragu color doppler krvnih žila
vrata i VB sliva se prenaručuju neurolozima koji su se dodatno
angažirali da naprave tu pretragu, pojašnjava Šegović. Odradili
su sastanke s predstavnicima primarne zdravstvene zaštite,
HZZO-a, predstavnicima Ministarstva. 

Podaci potvrđuju da su povučeni dobri
potezi 

Zanimljivo je i važno napomenuti da velik broj pacijenata želi
pretrage odraditi isključivo u ŽB Čakovec kod tamošnjih
specijalista.

– Ne želimo se odreći nekih pretraga nego našim pacijentima
želimo pružiti što veći broj usluga da ne moraju tražiti pomoć u
drugim ustanovama, ističe ravnatelj. Podaci pokazuju da svaki
liječnik u čakovečkoj bolnici odradi više posla i pacijenata nego
je to normativima određeno. Pa su tako za prosinac 2023. godine
fakturirali 2,8 milijuna eura što je 240 tisuća eura više od
limita.

– To je više odrađen rad i tu smo za sada u vrhu Hrvatske po
odrađenom poslu, ističe Šegović. Napominje da rade sve da bi se
liste čekanja smanjile.
– Iako nismo zadovoljni listama čekanja, zadovoljni smo pomacima
koji se vide i pozitivnim komentarima pacijenata kao i
konstruktivnim kritikama koje su nam motivacija za dalje, kaže
Šegović.

*Preuzeto iz Lista Međimurje, br. 3586

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije