Turistička zajednica Grada Preloga pamtit će 2023. godinu po brojnim uspjesima
Početkom godine potpisan je važan sporazum o projektnom
udruživanju s općinama Sveta Marija, Donji Vidovec i Donja
Dubrava te je na temelju sporazuma razvijen projekt zajedničke
promocije u obliku stranice www.dravskoblago.hr.
Hrvatska turistička zajednica prepoznala je vrijednost projekta
te ga je većim dijelom sufinancirala s 15.000,00 EUR. No, to nije
bio jedini projekt koji je TZG Preloga provodila u 2023. godini.
Zahvaljujući pomoći Hrvatske turističke zajednice, u 2023. godini
TZG Preloga provodila je projekt razvoja turističkog proizvoda,
odnosno sportova na vodi, zatim projekt digitalne turističke
brošure, a uložila je i u unapređenje najvećih turističkih
manifestacija Grada Preloga. Ukupno je za svoje projekte iz
sustava turističkih zajednica ostvarila sredstva u iznosu od
40.000,00 EUR (najviše od njezinog osnutka).
No, uz uspješno provedene projekte, članovi Turističke zajednice
Grada Preloga mogu se pohvaliti i rekordnim turističkim prometom.
Tako je u 2023. godini u Gradu Prelogu noćilo čak 6.377 turista
koji su ostvarili ukupno 13.908 noćenja i u prosjeku su se u
Prelogu zadržavali 2,18 dana. Od stranih turista, najviše noćenja
su generirali gosti iz Njemačke (16,27%), Austrije (15,28%) te
Poljske (13,75%). Od domaćih turista, najviše noćenja na području
Grada Preloga ostvarili su posjetitelji iz Grada Zagreba (34,56%)
te Splitsko-dalmatinske županije (8,06%).
Usporedbe radi, u 2022. godini Grad Prelog ostvario je 5.132
dolazaka, odnosno 10.984 noćenja s prosječnim boravkom 2,14 dana.
Ove brojke daleko su veće od “rekordne” 2019. godine (kada je
ostvareno oko 7.500 noćenja na području Grada), budući da je
Prelog doživio i boom u proširenju smještajnih kapaciteta
zahvaljujući dogradnji Hotela Panorama te otvaranju novih
Apartmana “Carpe diem” u Draškovcu.
Na povećanje posjećenosti i turističkog prometa utjecale su i
uspješno provedene velike manifestacije – Sajam cvijeća,
Fletni&Stekli, Dani dravske ribe, Opera pod zvijezdama,
Festival balona na vrući zrak te Adventska čarolija u Prelogu,
ali i manje poput Fašnjaka, Dana kruha i zahvale te Legendre.
“Koliko je 2023. godina bila uspješna, toliko je bila i izazovna.
Naime, troškovi svega, pa tako i organizacije manifestacija, su
se povećali. Zato smo u 2023. godini dosta komunicirali i
surađivali s donatorima te sponzorima na provođenju
manifestacija. Bez pomoći prvenstveno Grada Preloga, ali i
Hrvatske turističke zajednice te Turističke zajednice Međimurske
županije ne bismo mogli provesti preko 60% aktivnosti, a ove
godine u našu su se uspješnu priču preko sponzorstava i donacija
uključili i KTC d.d., Parketi Gosarić d.o.o., Heplast Pipe
d.o.o., HGH d.o.o., Zadol Grupa d.o.o., Eurobeton d.d., Vupak
d.o.o., Međimurka BS d.o.o., Didasko d.o.o., DNCRO, obrt za
informacijsko-komunikacijsku tehnologiju, GIV-MONT d.o.o.,
Mirakul d.o.o., Autoškola Prilok d.o.o., Vectum d.o.o., Unikatni
pokloni LuNo Design te Auto Škorpec, obrt za čišćenje i poliranje
motornih vozila. Zahvalni smo našim sponzorima i donatorima na
ukazanom povjerenju te pomoći u organizaciji manifestacija. U
2024. godini planiramo još više aktivnosti, iznenađenja i
oduševljavanja naših posjetitelja i stanovnika, no prvenstveno
ćemo raditi na promociji Grada Preloga kao uspješne turističke
priče”, izjavila je direktorica Turističke zajednice Grada
Preloga, Petra Bobić.
Proširenje turističkih kapaciteta, ulaganje u turističku
infrastrukturu (projekt Aqua Adventures) te uvođenje novih
turističkih proizvoda (poput sportova na vodi ili pak Festivala
balona na vrući zrak) u ponudu Grada Preloga kao turističke
destinacije, uzrokovalo je i povećanje indeksa turističke
razvijenosti za Grad Prelog. Naime, 2017. godine indeks
turističke razvijenosti za Prelog iznosio je 16,05, a prema
najnovijem izračunu Ministarstva turizma i sporta te Instituta za
turizam, trenutno indeks turističke razvijenosti za Grad Prelog
iznosi 18,46. Usporedbe radi, indeks turističke razvijenosti za
Čakovec iznosi 20,11.