Seminar stručnog usavršavanja

DRUGA OŠ ČAKOVEC Održan seminar ‘Metodika poučavanja djece iz skupina u nepovoljnom položaju’

Kristina Kobal

Jučer se održao drugi dio seminara tj. edukacije koja se provodi u sklopu projekta "Škole podrške: učenje za otpornost, inkluziju i mentalno zdravlje (2023./24.)", u suradnji s uredom UNICEF-a za Hrvatsku.

Projekt se provodi s ciljem osnaživanja škola, učitelja i učenika
za razvoj otpornosti, inkluzivnost i podršku mentalnom zdravlju.
Poseban su fokus projekta učenice i učenici koji dolaze iz
skupina u nepovoljnom položaju, no program je primjenjiv za svu
djecu i mlade u osnovnim i srednjim školama.

Sam seminar održavao se kroz dva dana 11. i 12.12. 2023. godine u
prostorima II. osnovne škole Čakovec.

Edukacija je otvorena raspravom oko toga tko su djeca iz ranjivih
skupina te o vrstama podrške koje im škola može pružiti. Potom
smo definirali poticajno okruženje za učenje te je prof.
Jelena Perak predstavila temu suradničkog učenja
kao alata u osobnom i socijalnom razvoju učenica i učenika, u
ostvarivanju grupne kohezije, suradnje te akademskih uspjeha.

U zadnjem dijelu edukacije, učiteljice su imale prilike i same
iskusiti dobrobiti suradničkog poučavanja kroz radionicu koju je
vodila prof. Biserka Šavora, pedagoginja i
voditeljica Forumovog programa Čitanje i pisanje za kritičko
mišljenje, ali i prodiskutirati o važnosti grupne dinamike

Tako smo u današnjim radionicama razmišljali o motivaciji za
učenje, emocionalnoj otpornosti i vrstama ledolomaca.

U prvoj smo radionici osvijestili da je svaki učenik različit,
posjeduje vlastita životna iskustva, odrasta u specifičnoj
obitelji, različitih je intelektualnih sposobnosti, interesa,
navika i ambicija. Na samom je nastavniku da pronađe odgovarajući
način da motivira svakoga od njih.

U drugoj smo se radionici dotakli teme emocionalne otpornosti tj.
sposobnosti dobre prilagodbe sa suočavanjem s objektivno teškim
životnim okolnostima. Najvažniji temelj za izgradnju otpornosti
kod djeteta je obitelj. Obrasci roditeljskog ponašanja, socijalne
i emocionalne interakcije neki su od čimbenika koji se smatraju
značajnima prilikom razvoja otpornosti kod djece.

U trećoj radionici, Ledolomac, aktivnost svima nam draga i
osmišljena kako bismo se ili bolje upoznali, olakšali si
interakciju ili pak poželjeli nekome dobrodošlicu. Ledolomci
igraju značajnu ulogu u bilo kojoj aktivnosti ili događanju u
kojima su važni komunikacija te osjećaj povjerenja i udobnost
sudionika.

Dvadesetak učiteljica i učitelja naše županije obogatilo se novim
idejama i metodama rada.

Školskim timovima osigurat će se niz edukacija te kompleti
obrazovnog materijala na temu emocionalne otpornosti za primjenu
u svim razredima.

Pružit će se dodatna podrška timovima koji će zatim pružati
ciljanu podršku učenicama i učenicima te podrška ravnateljicama i
ravnateljima uključenih škola kako bi se osigurao pristup cijele
škole za podršku mentalnom zdravlju.

Povezani sadržaj
Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije