Seminar stručnog usavršavanja

DRUGA OŠ ČAKOVEC Održan seminar ‘Metodika poučavanja djece iz skupina u nepovoljnom položaju’

Jučer se održao drugi dio seminara tj. edukacije koja se provodi u sklopu projekta "Škole podrške: učenje za otpornost, inkluziju i mentalno zdravlje (2023./24.)", u suradnji s uredom UNICEF-a za Hrvatsku.

Projekt se provodi s ciljem osnaživanja škola, učitelja i učenika
za razvoj otpornosti, inkluzivnost i podršku mentalnom zdravlju.
Poseban su fokus projekta učenice i učenici koji dolaze iz
skupina u nepovoljnom položaju, no program je primjenjiv za svu
djecu i mlade u osnovnim i srednjim školama.

Sam seminar održavao se kroz dva dana 11. i 12.12. 2023. godine u
prostorima II. osnovne škole Čakovec.

Edukacija je otvorena raspravom oko toga tko su djeca iz ranjivih
skupina te o vrstama podrške koje im škola može pružiti. Potom
smo definirali poticajno okruženje za učenje te je prof.
Jelena Perak predstavila temu suradničkog učenja
kao alata u osobnom i socijalnom razvoju učenica i učenika, u
ostvarivanju grupne kohezije, suradnje te akademskih uspjeha.

U zadnjem dijelu edukacije, učiteljice su imale prilike i same
iskusiti dobrobiti suradničkog poučavanja kroz radionicu koju je
vodila prof. Biserka Šavora, pedagoginja i
voditeljica Forumovog programa Čitanje i pisanje za kritičko
mišljenje, ali i prodiskutirati o važnosti grupne dinamike

Tako smo u današnjim radionicama razmišljali o motivaciji za
učenje, emocionalnoj otpornosti i vrstama ledolomaca.

U prvoj smo radionici osvijestili da je svaki učenik različit,
posjeduje vlastita životna iskustva, odrasta u specifičnoj
obitelji, različitih je intelektualnih sposobnosti, interesa,
navika i ambicija. Na samom je nastavniku da pronađe odgovarajući
način da motivira svakoga od njih.

U drugoj smo se radionici dotakli teme emocionalne otpornosti tj.
sposobnosti dobre prilagodbe sa suočavanjem s objektivno teškim
životnim okolnostima. Najvažniji temelj za izgradnju otpornosti
kod djeteta je obitelj. Obrasci roditeljskog ponašanja, socijalne
i emocionalne interakcije neki su od čimbenika koji se smatraju
značajnima prilikom razvoja otpornosti kod djece.

U trećoj radionici, Ledolomac, aktivnost svima nam draga i
osmišljena kako bismo se ili bolje upoznali, olakšali si
interakciju ili pak poželjeli nekome dobrodošlicu. Ledolomci
igraju značajnu ulogu u bilo kojoj aktivnosti ili događanju u
kojima su važni komunikacija te osjećaj povjerenja i udobnost
sudionika.

Dvadesetak učiteljica i učitelja naše županije obogatilo se novim
idejama i metodama rada.

Školskim timovima osigurat će se niz edukacija te kompleti
obrazovnog materijala na temu emocionalne otpornosti za primjenu
u svim razredima.

Pružit će se dodatna podrška timovima koji će zatim pružati
ciljanu podršku učenicama i učenicima te podrška ravnateljicama i
ravnateljima uključenih škola kako bi se osigurao pristup cijele
škole za podršku mentalnom zdravlju.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije