IZLOŽBA PLAKATA

DIZAJNERSKI RADOVI Otvorenje izložbe plakata Borisa Lisjaka u CZK Čakovec

U četvrtak, 26. listopada s početkom u 19 sati u CZK Čakovec, održat će se otvorenje izložbe plakata Borisa Lisjaka

Kada promišljamo o grafičkom dizajnu ne smijemo zaboraviti kako,
uz tehničku komponentu, sadrži estetsko spajanje slikovnih i
verbalnih elemenata kako bi autor stvorio poruku koja je
promatraču istovremeno čitka i prepoznatljiva što pridodaje
kompleksnosti svakog dizajna.

Primijenjena umjetnost nam daje predmete uporabne prirode i
kreativnih ograničenja s ciljem stvaranja prepoznatljivog
“rukopisa” koji se očituje kroz autorov senzibilitet za
nedjeljivost boja, oblika, forme i sadržaja. Sinteza likovnosti i
funkcionalnosti upravo je ono što odlikuje radove Borisa Lisjaka
čije grafičko oblikovanje ilustrira te nadopunjuje mnogobrojne
programe i djelatnosti Centra za kulturu Čakovec više od četiri
desetljeća.

Kazališni programi za djecu i mlade predstavljeni su plakatima
koje prvenstveno odlikuje plošno oblikovanje poznatih nam likova
upečatljivih kolorita i nenametljivih kompozicija.

Snažni kontrasti lokalnih boja odražavaju vedrinu sadržaja koje
prate pa nas tako sa Lisjakovih plakata gledaju prepoznatljivi i
šareni “zmajčeki”, zaštitni znak Assiteja – susreta
profesionalnih kazališta za djecu i mlade, ali i vješto
ilustrirani likovi iz djetinjstva kao što su Pčelica Maja te Vuk
i sedam kozlića koji su se našli na kazališnim daskama Dječjeg
gradskog kazališta Čakovec.

Zaigranost i lakoća likovnog izričaja isprepletena je s
promišljanjem sadržaja pa će tako Bijeli klaun Dramskog studija
Dada tek stidljivo izroniti iz svoje bjeline naznačen ponekom
crnom linijom koje upotpunjuju intenzivno crveni elementi
ocrtavajući dječaka koji za bojom traga u vlastitom životu.

Filmski programi za mlade evociraju srodnu impresiju. Složeno
djelo nastaje iz jednostavnih polazišta. Osnovne geometrijske
forme suprotstavljene podlogama snažnih boja na plakatima Revije
filmova za mlade pretvaraju se u snimateljsku kameru i filmsku
klapu širokih osmjeha.

Rola filmske vrpce razmotala se i pretvorila u brod koji će na
nove pustolovine odvesti Školu animiranog filma. Moje malo kino
ispunjeno je nemarno spuštenim ruksacima, mobitelima i igračkama,
sve u iščekivanju nadolazeće projekcije koja samo što nije
počela. Kino za mlade pozornost plijeni dinamičnom izmjenom
kružnih oblika ispunjenih ikonama filmskog rječnika, ali i
popularne kulture kojoj filmska djelatnost pripada.

Plakate glazbenih programa objedinjuje ritam. Skladno se
izmjenjuju plohe, boje, grafizmi i tipografija pomno biranih
fontova. Glazbeni instrumenti ukomponirani su vješto i
nenametljivo kada je riječ o Jazz Fairu dok plakatom za godišnji
koncert Big banda Čakovec uz Tribinu ČČ naprosto dominira
zmijoliki saksofon koji djeluje kao da je izrađen u tehnici
kolaža. Čak i strogi pogled Josipa Štolcera Slavenskog, uz Majski
muzički memorijal, djeluje blaže dok proviruje iz umirujuće
zelene podloge.

Gledano s formalnog stajališta, jedini zajednički nazivnici ovih
šarolikih tiskovina su Boris Lisjak i njegova dugogodišnja
suradnja s Centrom za kulturu Čakovec. Uz kazališne, filmske
sadržaje i revije filma te glazbene programe, Lisjakovo
oblikovanje prati i ostale rado posjećivane sadržaje Centra kao
što su tribina Čakovec Četvrtkom, likovne izložbe, festival
stripa i mnoge druge za koje, osim dizajna plakata, osmišljava
vizualni identitet brojnih popratnih materijala – deplijana,
kataloga, pozivnica, naslovnica za časopis Cooltura i dr.

Unatoč tome što zastupljeni materijali predstavljaju tek neznatan
dio Lisjakova stvaralaštva, predstavljaju reprezentativni presjek
autorova promišljanja o likovnosti u službi informiranja i
raznovrsnost u pristupu oblikovanju koje, neovisno o temi, nikad
ne gubi autorov pečat.

Tanja Karas, mag. hist. art.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije