turistička zajednica

Špancirfest u brojkama: Oboreni svi dosadašnji rekordi

Promet u trgovini i ugostiteljstvu iznosi 12.6 milijuna eura, a to je čak 20% više nego prošle godine.

Ovogodišnji, jubilarni 25. Špancirfest, koji je održan od
18. do 27. kolovoza u Varaždinu nastavio je višegodišnji
pozitivni trend te su srušeni svi dosadašnji rekordi.

Festival je tijekom deset dana prema procjenama PU
varaždinske i organizatora, Turističke zajednice grada Varaždina,
posjetilo oko 330 tisuća posjetitelja, što je 10 % više od
dosadašnjeg rekordnog pretpandemijskog Špancirfesta 2019. kojeg
je posjetilo 300 tisuća ljudi.

Prema podacima iz eVisitora, u gradu Varaždinu je tijekom deset
festivalskih dana zabilježeno 2.946 dolazaka i 6.358 noćenja, što
je 10 % više dolazaka i 1,5 % više noćenja u odnosu na
prošlogodišnje festivalske dane. Špancirfest je privukao
posjetitelje iz različitih dijelova svijeta, a najviše ih je bilo
iz Njemačke, Austrije, Slovenije, Slovačke, Češke, Poljske i
Mađarske.

U Varaždinu je za vrijeme ovogodišnjeg Špancirfesta, prema
podacima Porezne uprave Varaždin, generiran turistički promet (u
trgovini i ugostiteljstvu) u iznosu od 12.6 milijuna eura, što je
za čak 20 % više nego za vrijeme prošlogodišnjeg festivala.

S programske je strane, na Špancirfestu 2023. održano više od 500
različitih programa. Izvedeno je više od 200 glazbenih programa,
70 umjetničkih uličnih programa te 150 dječjih programa u Parku
kreative, a svoje je proizvode i usluge predstavilo više od 200
izlagača. Ovogodišnje su izdanje obilježili nastupi, između
ostalih, škotskog rock benda Franza Ferdinanda, pred 15 tisuća
posjetitelja i Parnog valjka feat. Igor Drvenkar, pred 18 tisuća
posjetitelja, na glavnoj festivalskoj pozornici s dosad najboljom
produkcijom na Špancirfestu.

Posjetitelji su mogli uživati i u jedinstvenom plesnom spektaklu
FACE T(W)O održanom kroz EU projekt “People Power Partnership” u
kojem je sudjelovalo 32-oje plesača. Spektakularne ulične
umjetničke nastupe predvodila je atrakcija Orkestar sirena,
francuske kompanije Mécanique Vivante, koji su prvi put nastupili
u Hrvatskoj. Jubilarno je izdanje donijelo i neke novitete,
umjesto vatrometa održan je laser show, a za posjetitelje je
osiguran besplatan parking na prostoru Auto kluba Varteks.

O iznimnom interesu posjetitelja za Špancirfestom govori i
podatak o posjećenosti internetske stranice festivala, koja je
imala više od 1.695.000 pregleda što je 16 % više nego prošle
godine. Od srpnja do kraja kolovoza, kada je provođen
najznačajniji dio promocije putem društvenih mreža, doseg (reach)
organskih, dakle neplaćenih, objava na Facebook stranici
Špancirfesta bio je 1.6 milijuna. Plaćene digitalne kampanje
postigle su doseg od 1.1 milijuna, odnosno broj impresija
(prikaza) od čak 3.9 milijuna.

Objave o Špancirfestu na društvenim mrežama, u nešto više od
dva mjeseca provođenja sustavne komunikacije i promocije,
prikazane su više od 11.6 milijuna puta što je, u
odnosu na 2022. godinu u kojoj je već bio ostvaren rekordan
rast u ovom segmentu, novi rast od 31 %. Promocija kroz
Google Ads postigla je doseg veći od 10 milijuna prikaza.

Špancirfest je u istom razdoblju provodio i druge medijske
aktivnosti te je kroz medijska partnerstva, ali i distribuciju
promo objava ostvario značajnu medijsku vrijednost na
nacionalnoj, regionalnoj i lokalnoj razini. 

Ukupno je zabilježeno čak 1703 medijskih objava vezanih uz
Špancirfest (26 % više nego u 2022.), a vrijednost medijskog
prostora se prema izvještaju kojeg je za potrebe
Špancirfesta napravila tvrtka Briefing, procjenjuje na 4.27
milijuna eura, što je čak 33 % više nego u 2022. godini.

Svi ovi podaci pokazuju da je Špancirfest važno događanje u
kulturnom, društvenom i gospodarskom životu Varaždina te ima
velik utjecaj na razvoj turizma, promociju grada i povećanje
turističkog prometa što ga čini ključnim događanjem koje se s
nestrpljenjem očekuje svake godine.

No, Špancirfest je uspješan prije svega zbog timskog rada cijelog
niza osoba, službi, institucija, ustanova i partnerskih poduzeća.
Svih ovih rekordnih brojki ne bi bilo bez podrške, prije svega,
Grada Varaždina, Hrvatske turističke zajednice, Turističke
zajednice Varaždinske županije, Varaždinske županije te sponzora,
od kojih su neki uz festival od samih početaka.

U organizaciji festivala pomogli su i djelatnici Čistoće,
Parkova, Upravnog odjela za gradnju i komunalno gospodarstvo,
Upravnog odjela za gospodarske djelatnosti, Javne vatrogasne
postrojbe grada Varaždina, PU varaždinske, Zavoda za hitnu
medicinu Varaždinske županije te brojni drugi.

Preporučeno
Najnovije