Ekologija

ZANIMLJIVA STUDIJA Za okoliš je bolje da vozite stari auto nego da kupite novi električni auto

Jesu li u zabludi svi koji misle kako će električni automobili spasiti okoliš?

Stari automobili su na lošem glasu kao veliki potrošači koji time
osjetno potiču globalno zagrijavanje. Međutim, nova studija koja
dolazi iz Japana sugerira drugačije pokazujući kako je za okoliš
bolje da zadržite svoj stari auto nego da kupujete novi
električni automobil. U tom slučaju će u okoliš biti emitirano
manje CO2.

Stručni tim sa sveučilišta Kyushu naglašava kako se većina
rasprava vodi na temelju podataka o potrošnji energije i emisiji
CO2 u eksploataciji. Nema sumnje, električna energija i vodik su
čišći izvori energije, ali je potrebno utrošiti puno energije da
se proizvedu takva vozila. Rezultati pokazuju da bi zadržavanje
postojećih štedljivih automobila na cestama što dulje imalo puno
veći utjecaj na redukciju emisije CO2 nego ubrzavanje globalne
tranzicije na zelene tehnologije. 

‘Što brže mijenjate auto, to više CO2 emitirate. Nema razlike ni
s električnim automobilima jer porastom potražnje porastu i
emisije nastale u proizvodnji’, objašnjava profesor
Shigemi Kagawa

Prekratak životni vijek automobila

U Japanu je proizvodnja i zamjena automobila zapanjujuće brz
proces. Prosječan vijek trajanja vozila, od proizvodnje do
odlaska na otpad, samo je 13 godina. Dodatno, kupac novog
automobila ga prosječno vozi sedam godina i potom opet mijenja
automobil, pokazuju rezultati studije.

‘Ugljični otisak automobila ide puno dalje od samog goriva koje
koristi. Da biste proizveli automobil na alternativno gorivo koji
ima cilj smanjene emisije CO2, u vožnji morate imati željezo,
vijke i matice za konstrukciju, tvornice za montažu i
kontejnerske brodove za transport. Sve ove karike u dobavnom
lancu proizvode CO2’, objašnjava profesor Kagawa.

U Japanu su automobili odgovorni za oko 9% ukupnih emisija, a od
toga 40% otpada na sagorijevanje benzina u novim automobilima, a
čak 24% dolazi od procesa proizvodnje. ‘Naša hipoteza je da je
malo dulja vožnja postojećeg automobila pokretanog motorom s
unutrašnjim sagorijevanjem tijekom tranzicije na zelena vozila
održiva strategija koja će pomoći okolišu’, zaključuje Kagawa.

Studija je obuhvatila rabljena vozila proizvedena od 1990 do
2016. godine te je na temelju nje stvoren algoritam utjecaja
‘zamjene automobila’ na nacionalni ugljični otisak. Prema
njoj ispada da bi, ako postojeći vlasnik zadrži automobil 10%
dulje, to značilo smanjenje emisije CO2 za čak 30.7 milijuna
tona. Naravno, isto vrijedi i ako bi vlasnici novih automobila
dulje vozili svoje automobile. Zaključno, ‘možemo smanjiti
emisije CO2 samim time da dulje vozimo postojeća vozila koja
koristimo. Dodatno, što je auto štedljiviji, efekt je bolji’,
poručuje Kagawa. 

Gdje je Hrvatska?

Prema rezultatima studije, hrvatski vozači se nemaju razloga
brinuti. Voze automobile stare gotovo 15 godina, a većina vozača
je silom prilika već usvojila ovu teoriju i odlučila odgoditi
kupovinu novog automobila do nekih boljih vremena. Tako barem
sugeriraju poražavajući prodajni rezultati na hrvatskom tržištu,
koji su i prije krize bili ispod europskog prosjeka, zaključuje
portal index.hr.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije