Zakoni i propisi

NOVOSTI U ZAKONU O SIGURNOSTI PROMETA NA CESTAMA Na tricikle uskoro s B kategorijom

Vlasnici vozačke B-kategorije mlađi od 21 godine do 15 kW (20,1 KS), a stariji na sve što se kotrlja na tri kotača

Ministarstvo unutarnjih poslova kako smo već pisali, ponovno
nije omogućilo da se vlasnicima vozačke dozvole B-kategorije
prošire prava i bez polaganja dodatnog ispita omogući upravljanje
motociklima do 125 ccm, snage motora do 11 kW i odnosnom snage i
težine koji ne prelazi 0,1 kW/kg. Odnosno, vozilima A1
kategorije. Iako se takva mogućnost nudi u svim članicama EU na
Mediteranu (u Sloveniji će ova mogućnost zaživjeti 1. lipnja),
MUP je prilikom savjetovanja s javnošću odbio ovaj prijedlog uz
objašnjenje ‘da se radi o kategoriji izloženoj znatno većim
rizicima u cestovnom prometu i vozilima kojima je smanjena
stabilnost’. I tako je sve vlasnike vozačke
B-kategorije i dalje osudio na korištenje skutera od 49 ccm,
koji su po njima očito stabilniji od motocikala do 125 ccm.

Kako bi valjda dodatno naglasili da je stabilnost iznimno važna
stvar kod vozila na motorni pogon, jedna zanimljiva novost ipak
je stavljena u Zakon o sigurnosti prometa na cestama. Izmjenom,
odnosno dopunom članka 219., posjednicima vozačke dozvole
B-kategorije omogućeno je da bez dodatnog tečaja upravljaju
motornim triciklima, kojima se po tom istom zakonu smatraju
‘motocikli na tri simetrično postavljena kotača, čiji je radni
obujam motora veći od 50 ccm i/ili koji na ravnoj cesti može
razviti brzinu veću od 45 km/h’.

Nije baš razumljivo čemu ovaj dodatak ‘na ravnoj
cesti’ (teško da će bilo koje vozilo veću brzinu razvijati u
zavoju), no ipak je jasno da je tu riječ o kategoriji u koju
trenutačno ulazi osam modela na domaćem tržištu, predvođenih
svojevrsnim rodonačelnikom ove klase – Piaggiom MP3.

Kako piše portal jutarnji.hr/autoklub, zanimljivo je pritom da
je MUP u ovom slučaju predvidio samo jedno ograničenje – vlasnici
vozačke B-kategorije mlađi od 21 godine moći će voziti motorne
tricikle snage do 15 kW (20,1 KS), dok oni stariji po tome bez
dodatnog tečaja mogu sjesti na sve što se kotrlja na tri kotača,
pa tako i na Yamahu Niken od 115 KS, spremnu pojuriti do 188
km/h. Snaga tako u tom slučaju ne igra baš nikakvu ulogu – važna
je stabilnost.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije