“Kod nas je kao u apoteci”, rekao nam je vodič prije ulaska u BMW-ovu tvornicu broj 1. koja se nalazi u strogom središtu Münchena ispod čuvenog upravnog tornja BMW-Vierzylinder (BMW četiri-cilindra) i u neposrednoj blizini Olimpijskog parka.
I zaista, tvornica izgleda impresivno, bez ijedne mrlje. Šetamo se povišenom posjetiteljskom stazom koja je napravljena kako bi se bolje vidjelo što se radi, ali i da se ne smeta radnicima. U prešaonici, gdje se od bale lima velikim prešama stvaraju dijelovi karoserije, kao i u montaži karoserije te lakirnici, gdje se na karoseriju nanose četiri sloja boje, dominiraju roboti.
“Jurski park” ljudi tek kontroliraju i to najčešće u uredima koji nisu odmah uz proizvodnu traku. Roboti obavljaju sve poslove koje su u mogućnosti raditi. Naime, ljudi ne mogu biti jednako koncentrirani nekoliko sati i neminovne su pogreške, a robotima to nije problem. Ako se neki pokvari, odmah dolazi zamjenski.
Ljudi su (još) nezamjenjivi na montažnoj traci gdje se na automobil spajaju dijelovi, gdje se vrši fina montaža te u rigoroznoj kontroli kvalitete.
Ovdje, u tvornici broj 1. proizvodi se BMW-ov najvažniji model, serija 3. Prije nekoliko mjeseci počela se proizvoditi šesta generacija “trojke”, a svaki dan s proizvodnih traka izlazi od 700 do 900 automobila.
U tvornici radi 9000 radnika u dvije smjene. Deset posto je radnica, a otprilike polovica Nijemaca te polovica stranih radnika. Među njima ima i Hrvata, a dominiraju Turci s oko 20 posto.
Münchenska tvornica jedina je tvornica BMW-a u kojoj se proizvode i automobili i motori za automobile. Za bavarskog proizvođača proizvodnja motora je izuzetno važna, a tvornica u Münchenu ih izradi 1200 dnevno.
Ta ista tvornica BMW-a radi od 1923. kada su se u njoj počeli proizvoditi motocikli, nakon što je BMW-u poslije I. svjetskog rata zabranjena proizvodnja zrakoplovnih motora. Automobili su se počeli proizvoditi 1929.. Nakon II. svjetskog prvi uspjeh je bila kultna Isetta, koja je tvrtku spasila od bankrota.