Iz BMW-ove “apoteke” izlazi 1200 motora i 900 “trojki” na dan

Iz BMW-ove “apoteke” izlazi 1200 motora i 900 “trojki” na dan

“Kod nas je kao u apoteci”, rekao nam je vodič prije ulaska u BMW-ovu tvornicu broj 1. koja se nalazi u strogom središtu Münchena ispod čuvenog upravnog tornja BMW-Vierzylinder (BMW četiri-cilindra) i u neposrednoj blizini Olimpijskog parka.

I zaista, tvornica izgleda impresivno, bez ijedne mrlje. Šetamo se povišenom posjetiteljskom stazom koja je napravljena kako bi se bolje vidjelo što se radi, ali i da se ne smeta radnicima. U prešaonici, gdje se od bale lima velikim prešama stvaraju dijelovi karoserije, kao i u montaži karoserije te lakirnici, gdje se na karoseriju nanose četiri sloja boje, dominiraju roboti.

“Jurski park” ljudi tek kontroliraju i to najčešće u uredima koji nisu odmah uz proizvodnu traku. Roboti obavljaju sve poslove koje su u mogućnosti raditi. Naime, ljudi ne mogu biti jednako koncentrirani nekoliko sati i neminovne su pogreške, a robotima to nije problem. Ako se neki pokvari, odmah dolazi zamjenski.

Ljudi su (još) nezamjenjivi na montažnoj traci gdje se na automobil spajaju dijelovi, gdje se vrši fina montaža te u rigoroznoj kontroli kvalitete.

Ovdje, u tvornici broj 1. proizvodi se BMW-ov najvažniji model, serija 3. Prije nekoliko mjeseci počela se proizvoditi šesta generacija “trojke”, a svaki dan s proizvodnih traka izlazi od 700 do 900 automobila.

U tvornici radi 9000 radnika u dvije smjene. Deset posto je radnica, a otprilike polovica Nijemaca te polovica stranih radnika. Među njima ima i Hrvata, a dominiraju Turci s oko 20 posto.

Münchenska tvornica jedina je tvornica BMW-a u kojoj se proizvode i automobili i motori za automobile. Za bavarskog proizvođača proizvodnja motora je izuzetno važna, a tvornica u Münchenu ih izradi 1200 dnevno.

Ta ista tvornica BMW-a radi od 1923. kada su se u njoj počeli proizvoditi motocikli, nakon što je BMW-u poslije I. svjetskog rata zabranjena proizvodnja zrakoplovnih motora. Automobili su se počeli proizvoditi 1929.. Nakon II. svjetskog prvi uspjeh je bila kultna Isetta, koja je tvrtku spasila od bankrota.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije