Istraživanje

ADAC-ova STATISTIKA Koji se automobili najviše kvare na cesti, a koji su najpouzdaniji?

Kao i dosad, najčešće intervencije u 2022. godini bile su one vezene uz kvar akumulatora

Kao i svake godine, Njemački autoklub (ADAC) u travnju 2022.
objavio je svoju statistiku Službe pomoći na cesti, odnosno
odrađenih intervencija za prošlu godinu na automobilima koji su
stari od 3 do 10 godina. Kao i dosad, najčešće intervencije u
2022. godini bile su one vezene uz kvar akumulatora.

Tijekom 2021. godine akumulator je bio problem u 46,2 posto
slučajeva od ukupno 3.49 milijuna kvarova. Godinu prije, udio
kvarova baterija bio 46,3 posto, što predstavlja snažan porast u
odnosu na 2019. sa 41,8 posto. Razlog je pandemija koronavirusa.
Zbog nje su automobili mirovali, a to slabi akumulator više nego
česta vožnja.

Teško je odgovoriti zašto se problem neispravnog akumulatora ne
popravlja s napretkom tehnologije. Razloga za kvarove može biti
mnogo, a za neke su krivi sami vozači. Ostaviti upaljena svjetla,
ne zatvoriti pravilno poklopac prtljažnika, voziti samo na
kratkim udaljenostima – u tim slučajevima kriv je vlasnik
automobila. S druge strane, nedostaci proizvoda, loša kvaliteta i
neispravno upravljanje električnim sustavom vozila mogu dovesti
do problema s akumulatorom i za njih su odgovorni proizvođači.

Uzrok kvara često ovisi o starosti vozila. Kod mlađih vozila
općenito je malo kvarova i stoga manje problema s akumulatorom.
Kada vozilo navrši sedam godina, povećava se i osjetljivost na
kvar baterije. To se obično događa kada akumulator dođe do kraja
svog radnog vijeka. 

Ukupno 132 modela vozila procijenjena su u ADAC-ovoj statistici
kvarova za 2021. Osnova su bili svi kvarovi tijekom 2021. godine
koji su zahvatili vozila od 3 do 10 godina starosti (prva
registracija 2012. do 2019. godine) te da su navedeni modeli
registrirani najmanje 10.000 puta u barem jednoj od godina
praćenja. Modeli s manjim uzorkom se ne ocjenjuju. Uzroci kao što
su prazan spremnik goriva ili defekti guma ne uzimaju se u obzir
u ADAC-ovu indeksu pouzdanosti.

Koji su neki tipični kvarovi? Problemi s pumpom za gorivo, na
primjer, pojavljuju se statistički tek od 10 godina starosti
vozila, a zatim postaju sve češći. Problemi s
alternatoromkontinuirano rastu od četvrte godine. Senzor radilice
počinje se ozbiljnije kvariti od 2010. godišta, dakle kada
automobili navrše 12 godina i oni nisu u ovoj statistici. Kod
svjećica ozbiljniji kvarovi se pojavljuju relativno rano (prva
registracija 2013./2014.). Problemi s recirkulacijom
ispušnih plinova češće se javljaju u razdoblju od 2007. do 2013.
godine. Uglavnom, uz akumulator, vozači će potražiti pomoć na
cesti zbog kvara na motoru ili menadžmentu motora (15,5 posto),
problemima s karoserijom, upravljanjem, kočnicama, ovjesom ili
mjenjačem (14,8 posto), elektronikom (10,3 posto), gumama (7
posto), sustavom pumpe goriva (3,1 posto)…

Kako prenosi portal revijahak.hr, u rasponu od 3 do 10
godina starosti najpouzdanijim su se pokazali Toyota Aygo, Audi
A1, Renault Captur, Mini, Suzuki Vitara (od 2019. do 2016.
godišta), Audi Q3, BMW serije 1, BMW X1, Audi A4, Audi A5, Audi
Q5, BMW serije 3, BMW serije 3 coupe, BMW X3, Audi A6 i BMW
serije 5. Spomenimo još neka vozila, Dacia Sandero dobila je vrlo
dobre ocjene u svim godištima (što je, također, veliki uspjeh),
vrlo dobar je i Volkswagen Polo, a samo je 2012. godište ocjenu
ispod vrlo dobroga. Dacia Duster ima uglavnom ocjene dobar, a
2013. godište ocjenu odličan. Mercedes-Benz B klasa je vrlo dobra
u svim godištima. Mitsubishi ASX je, također, odličan i vrlo
dobar. Seat Leon je u svim godištima vrlo dobar. Volkswagen Golf
je vrlo dobar, osim 2012. kada je – dobar. Kia Ceed se kreće od
ocjene loše (2012. godište) do ocjene vrlo dobar (2019. godište).
Mazda Cx-5 je vrlo dobra, osim 2013. godišta kada je dobra. Škoda
Octavia je vrlo dobra, osim 2013. i 2012., kada je dobila ocjenu
niže, odnosno dobar. 

Modeli koji se nisu proslavili, odnosno nemaju spektakularne
rezultate su Smart Forfour, Hyundai i20, Renault Clio, Toyota
CH-R, Toyota Corolla, Ford S-Max, Opel Insignia i Volkswagen
Sharan. Zanimljivo, Toyote ne viđamo često u ovoj rubrici, ali
ADAC je zabilježio veliki broj problema s akumulatorima CH-R-a i
Corolle. 

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije