Tržište 'polovnjaka'

KUPUJETE RABLJENO VOZILO U INOZEMSTVU? U ovim zemljama kupce varaju češće nego u Hrvatskoj

Detaljna analiza pokazala je da su kupci najviše izloženi riziku kupnje auta s vraćenom kilometražom u Latviji. Slijede Rumunjska, Estonija, Litva. U Hrvatskoj su kilometri skidani na 10,68% rabljenih automobila

Vozači obično mijenjaju automobile svakih tri do pet godina, a
svaki put ponavlja se rizik od prevare. Upozorava na to platforma
preko koje se može provjeriti povijest automobila carVertical.
Nedavnim su istraživanjem pokušali otkriti kako se stopa prevara
s kilometražom razlikuje od zemlje do zemlje.

Istraživanje se temelji na gotovo 900.000 provjera povijesti
automobila obavljenih u 2021. godini. Dobiveni rezultati pokazuju
rasprostranjenost lažnih očitanja kilometraže, a pokazalo se da
su vraćanja kilometraže najčešća u srednjoj i istočnoj Europi. Na
temelju njihovih podataka, skidanje kilometara najčešće je u
Latviji. Više od 24% vozila provjerenih na carVerticalu u ovoj
zemlji imalo je izmijenjena očitanja kilometraže. Drugo mjesto po
najvećem udjelu prevara s kilometražom drži Rumunjska. Svaki peti
rabljeni automobil ili gotovo 20% automobila provjerenih na
carVerticalu u Rumunjskoj imalo je problema s kilometražom. Ni
situacija u drugim baltičkim zemljama nije najbolja: Estonija je
na trećem mjestu po najvećem udjelu rabljenih automobila s
vraćenom kilometražom (18,95%), dok je Litva četvrta (18,34%).
Rusija i Ukrajina također su među zemljama s većim postotkom
vozila s lažnim stanjem na mjeraču kilometraže.

S druge strane, situacija u nekim zemljama srednje i južne Europe
izgleda mnogo bolje, ali čak i na čistijim tržištima i dalje
postoji veliki broj automobila s vraćenom kilometražom. Na svakom
desetom rabljenom automobilu provjerenom na carVerticalu u
Češkoj, Slovačkoj, Sloveniji, Hrvatskoj i Srbiji otkrivena je
prevara s kilometražom.

Konkretno, 10,68 posto rabljenih automobila u Hrvatskoj ponuđenih
na prodaju ima skidanu kilometražu. Udio automobila s vraćenom
kilometražom u Poljskoj i Mađarskoj dosegao je 12, odnosno 14%. U
Mađarskoj je taj udio 14,10%, Njemačkoj 13,91%, u Švicarskoj
12,70%, Italiji 11,34%, Francuskoj 10,81%. Matas
Buzelis
, voditelj odjela za komunikacije u carVerticalu,
napominje da problemi s transparentnošću u Europi godišnje
koštaju milijarde eura. Ljudi kupuju jeftinije, misle da su
naišli na dobru ponudu, ali u stvarnosti, ako automobil ima
sumnjivu povijest, na kraju će potrošiti puno više na popravke.

– Glavni izvori rabljenih automobila za istočnoeuropsko tržište
su Njemačka, Francuska, Belgija, Nizozemska i Italija.
Prekogranične transakcije automobila su najrizičnije jer se
upravo tu najčešće krivotvore očitanja kilometraže. Prema nekim
znanstvenim istraživanjima, zbog toga nastaje ekonomska šteta
veća od 9 milijardi eura godišnje, i to samo u Europi
– pojašnjava Buzelis. Zbog krize s poluvodičima, 2021. je
bila izazovna godina za automobilsku industriju. Nitko se nije
htio riješiti automobila koje su uzeli na leasing jer nije bilo
drugog vozila kojim bi ga zamijenili. Na tržištu rabljenih
automobila kronično nedostaje kvalitetnih automobila, a isti će
nas problemi mučiti i do kraja 2022.

– Istina je da su poremećaji u lancu opskrbe posljednjih nekoliko
godina utjecali na sve manji broj vozila bez mane. Međutim, to
nije razlog da prije kupnje rabljenog vozila ne provjerite
njegovu povijest. Provjera povijesti automobila može spriječiti
uobičajene prevare, od kojih je prevara s kilometražom među
najčešćima – ističe M. Buzelis. Kupci često preplate
automobile s netočnim očitanjima mjerača kilometara, i to do 25%.
Vozila kojima je lažirana kilometraža skuplje je održavati, a bit
će ih kasnije puno teže i prodati – čak i po nižoj cijeni.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije