Kroz Info centar potrošača lani je potrošačima pruženo 2.554 savjeta
Svjetski je dan zaštite potrošača i tim su povodom u Selnici konferenciju za medije održali Razvojna organizacija zaštite potrošača u suradnji s Društvom potrošača Međimurja.
S radom i ciljevima Razvojne organizacije, jedinog aktivnog saveza udruga potrošača u Hrvatskoj, nazočne je upoznala direktorica Gordana Lukić, dok je o Društvu potrošača Međimurja govorio predsjednik Željko Tomašić.
– Misija Društva potrošača Međimurja je osigurati da se naša prava kao potrošača ne mogu nikad ignorirati i da se glas potrošača mora čuti i poštivati! Moramo uvjeriti sve subjekte da su upravo potrošači korektivni faktor tržišta, poručio je Željko Tomašić.
Razvojna organizacija zaštite potrošača i Društvo potrošača Međimurja od prosinca prošle godine još su se čvršće povezali – u Selnicu je iz Zagreba premješteno sjedište ROZP-a te DPM-a iz Vukanovca, a napravljene su i izmjene u vodstvu i raspodjeli poslova, ali o potrošačima i dalje nastavlja skrbiti isti tim stručnjaka, dugogodišnjih aktivista u pokretu za zaštitu potrošača.
Kroz Info centar potrošača, jedino savjetovalište u Hrvatskoj koje DPM provodi od 2016. godine, lani je potrošačima pruženo 2.554 savjeta, od čega njih 641 putem info-telefona i još 1.913 elektroničkom poštom ili putem društvenih mreža.
– Najviše nam se za pomoć obraćaju po pitanju ovrha i dužničkog ropstva. Prijašnjih su godina to najviše bili upiti vezani za teleoperatere, ali čini se da su se potrošači bolje informirali u tom području pa je takvih upita manje, ali zato danas jako puno upita stiže vezanih za javne usluge, ponajprije odvoza i zbrinjavanja komunalnog otpada, istaknuo je Željko Tomašić.
Međimurska županija praktički je postala referentni centar zaštite potrošača u Hrvatskoj, dodao je, što je zasluga svih djelatnika Međimurske županije i župana Matije Posavca, jer Županija od 2015. godine kroz javne natječaje financira projekte i programe zaštite potrošača. U pripremi je i natječaj za 2022. godinu, kojim je u proračunu osiguran više sredstava nego prijašnjih godina, a cilj Društva i Razvojne agencije je, između ostalog, da upravo Općina Selnica postane nacionalni centar za osposobljavanje i edukaciju udruga za zaštitu potrošača.
Obilježavanju Svjetskog dana zaštite potrošača u Selnici nazočila je i voditeljica Službe za provedbu politike zaštite prava potrošača Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja Mirela Kajinić Skočić, županijski pročelnik Upravnog odjela za gospodarstvo, poljoprivredu i turizam Darko Radanović i koordinatorica za zaštitu potrošača Melita Jambrović te predsjednik Općinskog vijeća Selnice Nikola Hren.