Siniša je čitav život u nogometu, no unazad tri godine posvetio se svojoj prvoj sportskoj ljubavi – automobilizmu. Osim što je predsjednik Autokluba Blacklisted, koji je brzinske utrke vratio na ulice Čakovca, lani se prvi put i sam okušao kao natjecatelj i postao prvak u klasi 3 HAKS-ove discipline kronometar
S nogometnim stažem od oko 28 godina i uspješne karijere koju je gradio u NK Međimurju, kao hrvatski U19 reprezentativac, a potom i u austrijskoj Landesligi, ime Siniše Bakse nije nepoznanica u međimurskom sportu.
Još uvijek je ovaj 34-godišnjak rodom iz Belice angažiran u nogometu, i kao trener U11 uzrasta u Nogometnoj školi Sloga Čakovec i kao aktivan igrač, no danas ga se ipak više povezuje s automobilizmom.
Mladi magistar ekonomije, zaposlen kao profesor ekonomske grupe predmeta u Tehničkoj školi Čakovec, a uz to uspješno vodi i vlastitu tvrtku koja se bavi europskim projektima, u slobodno je vrijeme predsjednik Autokluba Blacklisted osnovanog 2018. godine, a prošle se godine prvi put i sam okušao za volanom sportske jurilice kao profesionalni vozač. Braneći boje Auto karting kluba Fly with Kolman, Siniša je svoju prvu natjecateljsku sezonu završio kao državni prvak u klasi 3 HAKS-ove discipline kronometar, upisavši pet pobjeda u isto toliko utrka!
– Oduvijek mi je bio san voziti utrke, ali nije za to bilo financijskih mogućnosti jer je automobilizam izuzetno skup sport. Srećom, od dobi vozača ipak je važniji talent, pa sam ipak dočekao svoju priliku i sretan sam što me moja obitelj u tome podupire, govori Siniša, koji je svoju prvu i već uspješnu sezonu posvetio kćerkici Miki i nedavno preminulom ocu Ladislavu, poznatijem kao Braco, legendi beličkog nogometa. I ove godine Siniša planira nastaviti s utrkama u disciplini kronometar i formula driver, a bude li mogućnosti i u brdskim utrkama.
SIGURNOST NA PRVOM MJESTU
U godišnjem mu je planeru i treća po redu Velika nagrada Čakovca, kojom je Autoklub Blacklisted brzinske utrke vratio na ulice Čakovca 2020. godine, kao i lani. Ove će se godine, bude li sve po planu, utrka produžiti na dva dana u svibnju, u listopadu će se najvjerojatnije održati u Varaždinu, a postoji mogućnost da se atrakcija omogući i zaljubljenicima u oktanske sportove u Koprivnici. – Naša utrka je specifična jer se održava na gradskim ulicama, ali i po tome što je otvorena i profesionalcima i amaterima koji su uvijek jako zainteresirani za sudjelovanje. To nas posebno veseli, jer smo klub i pokrenuli s ciljem promoviranja sigurnosti u prometu, posebno kod mladih vozača. Želimo im pružiti mogućnost da svoje vozačko iskustvo iskušaju na za to predviđenoj stazi, a sve kako bi se promicala prometna kultura i povećala sigurnost prometa. S utrkama u Čakovcu, dosad smo organizirali 13 događaja na kojima je u prosjeku sudjelovalo stotinjak vozača i pedesetak izlagača, a posjetitelje smo brojali u tisućama, ističe Siniša.
TEORIJA I PRAKSA
Dugoročno, članovima Autokluba Blacklisted želja je pokrenuti i edukacije kojima bi vozačima prikazali sigurnu, potom i sportsku, ali i ekološku vožnju. No, Međimurje takve staze – zasad – nema.
– Trenutno smo zato orijentirani na karting stazu Rauš u Novome Marofu i nadamo se uskoro tamo pokrenuti edukacije koje bi se sastojale od teorijskog i praktičnog dijela. Želja nam je krenuti i u suradnju s autoškolama koje bi svojim polaznicima nudile mogućnost dodatne edukacije, tijekom koje bi vozači mogli detaljno upoznati svoj automobil, naučiti kako se on ponaša u određenoj situaciji i kako oni sami reagiraju na koju prepreku i slično, ističe Siniša.
Daje naslutiti da postoji vrlo izgledna mogućnost da se nova karting staza otvori i na jednoj Međimurcima dobro poznatoj lokaciji, no o tome, kaže, tek kad za to dođe vrijeme. Fokus je sad usmjeren na natjecateljsku sezonu i ponavljanje rezultata kojim je mladi automobilist ispisao nove stranice međimurske sportske povijesti.