RADOVI NA PRUGI TRAJAT ĆE NAJMANJE 10 GODINA

MDS IZRAŽAVA NEZADOVOLJSTVO Međimurje i dalje u prometnoj blokadi!

'Samo da podsjetimo da se danas od Kotoribe do Zagreba, što je udaljenost od 145 km, putuje 3 sata i 39 minuta'

MDS se oglasio priopćenjem za javnost koje potpisuje predsjednik
Željko Pavlic. Priopćenje prenosimo u cijelosti.

– U ponedjeljak, 27.12.  2021. godine, je u Varaždinu 
svečano potpisan Razvojni sporazum za sjever Hrvatske. Sporazum
su potpisali predsjednik Vlade RH, župani Varaždinske,
Međimurske, Krapinsko-zagorske, Bjelovarsko-bilogorske županije i
resorni ministri. Razvojni sporazum Sjever donosi okvir za
suradnju na razvojnim projektima od interesa za županije Sjevera
Hrvatske. Zajednički projekti dviju ili više županija odnose se,
između ostalog, i na izgradnju željezničke pruge Kotoriba –
Čakovec – Varaždin – Zagreb, odnosno takozvanu Lepoglavsku
spojnicu, spajanje Varaždina sa Zagrebom preko Lepoglave, koja
uključuje i izgradnju nove pruge od Lepoglave do Bedekovčine.

Ukupna okvirna vrijednost za sufinanciranje Razvojnog sporazuma
iznosi nešto više od 15 milijardi kuna, a okvirna vrijednost
infrastrukturnih zajedničkih projekata tj. projekata koji
objedinjuju dvije ili više sve županija iznosi 9.166.477.000,00
kn, a najveći dio tog dijela, više od 4.5 milijardi kuna, odnosi
se na izgradnju Projekta povezivanja željeznicom unutar
funkcionalne regije Središnje Hrvatske – Lepoglavska spojnica.

Projekt Lepoglavske spojnice predstavljen je prije nekoliko
tjedana u Varaždinu i tada je naglašeno da je cilj projekta 
 utvrditi optimalno rješenje željezničkog povezivanja
Međimurske, Varaždinske i Krapinsko-zagorske županije s gradom
Zagrebom. Utvrđivanjem najpovoljnije trase u sklopu ovoga
projekta omogućilo bi se i bolje povezivanje srednje Europe sa
Zagrebom najkraćim željezničkim putem, te s prometnim koridorom
RH2 i lukom Rijeka. U studijskoj dokumentaciji Lepoglavske
spojnice izrađena su i analizirana idejna rješenja. Na temelju
studije izvodljivosti odabrana je najpovoljnija varijanta trase,
za koju je izrađena analiza troškova i koristi:• Čakovec –
Varaždin – Cerje Tužno – Ivanec – Lepoglava – Peršaves –
Bedekovčina – Zabok – Zagreb, u duljini od 92 km, procijenjena
vrijednost radova iznosi 4,426 milijardi kuna, a radovi bi
trajali najmanje 10 godina.         
        

Iz navedenog je vidljivo da ovaj projekt ne uključuje i obnovu,
modernizaciju dijela postojeće pruge od Kotoribe do Zagreba,
odnosno dionice od Varaždina do Bedekovčine – preko Novog Marofa,
čime će Međimurje i Varaždin još najmanje 10 godina biti
željeznicom prometno izolirani od Zagreba i ostalog dijela
Hrvatske. Samo da podsjetimo da se danas od Kotoribe do Zagreba,
što je udaljenost od 145 km, putuje 3 sata i 39 minuta. 

Da od obnove tog dijela pruge neće biti ništa govore nam i riječi
voditelja tog projekta Marka Cara, koji je posebno istaknuo da se
prugu od Varaždina do Novog Marofa, preko Varaždin Brega (što je
crna točka cjelokupne dionice do Zagreba) i dalje do Bedekovčine
u dužini od 65 km, ne isplati obnavljati, što znači da će ona
propasti do kraja.

Ali, istovremeno, državi se isplati započinjati jedan
megalomanski projekt procijenjene vrijednosti od 4,426 milijardi
kuna, koji, između ostalog, uključuje izgradnju 17 km nove pruge
Bedekovčina – Lepoglava, sa izgradnjom dva tunela:
jednokolosječni duljine 5166 m i dvokolosječni duljine 770 m i
čiji ćemo rok završetka, izgleda, mjeriti ne u godinama, već u
desetljećima!

Predloženi projekt, Lepoglavska spojnica, nije najpovoljnija
varijanta za povezivanje ovog dijela Hrvatske sa Zagrebom, kako
to tvrde predlagači, jer bi obnova postojeće pruge od Varaždina
do Bedekovčine, preko Novog Marofa, bila  puno jeftinija, a
i gradnja  bila puno kraća, što bi  svakako bilo
racionalno rješenje.

Prezentacijom ovog projekta, koji je uvršten u Razvojnu sporazum,
pokazuje se da Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture i HŽ
Infrastruktura nisu prihvatili Inicijativu o obnovi cijele
dionice postojeće pruge Kotoriba – Čakovec – Varaždin – Novi
Marof – Zagreb. Tu Inicijativu su na prijedlog Željka Pavlica
(MDS), jednoglasno usvojile Skupštine Međimurske i Varaždinske
županije,  podržali su je i gradonačelnica Grada Čakovca,
gradonačelnik Varaždina i župan Krapinsko-zagorske županije, a
saborska zastupnica Andrea Marić prezentirala ju je u Hrvatskom
saboru i Ministarstvu, ali to očito nije imalo odjeka u
Ministarstvu i Vladi RH.

Na žalost, ovaj primjer nam pokazuje da Republika Hrvatska još
nije država u kojoj se politika vodi u duhu dobrog i racionalnog
gospodara, već sina razmetnoga. Zbog toga MDS izražava
nezadovoljstvo što u Razvojni sporazum za sjever Hrvatske
nije uvrštena i obnova postojeće pruge od Varaždina do
Bedekovćine, preko Novog Marofa, jer bi obnova te dionice u
dužini od 65 km bila najjeftinija i najkraće bi trajala, a nama u
Međimurju je i te kako stalo da se, što prije, prekine prometna
blokada, pogotovo željeznička, prema Zagrebu, a time i ostalim
dijelovima Hrvatske. MDS će i dalje nastaviti sa svojim
aktivnostima koje idu ka ostvarenju tog cilja – stoji u
priopćenju.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije