U čak 10 od 40 kategorija rast cijena nije praćen rastom vrijednosti
Inflacija u Hrvatskoj u mnogim je kategorijama prehrambenih
proizvoda tijekom studenog izrazito snažna.
Prema podacima GfK Centra za istraživanje tržišta koji
svakodnevno prati kupovine hrvatskih kućanstava, u usporedbi sa
studenim 2020.g. najveći je porast cijena od čak 41% zabilježen u
suncokretovom ulju. I druga ulja i masnoće prate ovaj trend. Tako
je npr. cijena maslinova ulja rasla za 14%, svinjske masti 12%,
maslaca 17%.
Na drugom i trećem mjestu ranga porasta cijena nalaze se tonik s
21% i 100%-tni voćni sok s 20%. Od esencijalnih kategorija,
uz ulja i maslac, na listi top 40 kategorija po rastu cijena
nalaze se i brašno, sol, svježe i trajno mlijeko, biljno mlijeko,
svježa riba, šećer, turska kava.
Od ugađajućih kategorija na listi su, uz već spomenuti tonik, i
cappuccino, delikatesna riba, vino, kolači i torte, premium pivo,
čokolada, bomboni, chilled snack, keksi, slani štapići i
pereci.
U čak 10 od ovih 40 kategorija rast cijena nije praćen rastom
vrijednosti.