Krajem listopada 2021. godine u II. osnovnu školu Čakovec stigle su lijepe vijesti iz eTwinning zajednice, Europske oznake kvalitete za pet eTwinning projekata provedenih tijekom školske godine 2020./2021.
Europska oznaka kvalitete dodjeljuje se projektima koji
postižu određene europske standarde, a dodjeljuje je Središnja
služba za podršku (CSS). Europska oznaka kvalitete dodjeljuje se
jednom godišnje i njena dodjela objavljuje se na eTwinning
portalu. Nagrađene su učiteljice Branka Lamza, Snježana Odak
Hrkač i Iva Naranđa.
Učiteljica Branka Lamza nagrađena je Europskom oznakom kvalitete
za projekt Stories Bring Us Closer 2020/21, projekt koji
predstavlja aktivnosti prve godine istoimenog Erasmus+ KA229
projekta. Glavni ciljevi projekta su povećati učeničku
motivaciju za čitanjem, razvijati jezičnu pismenost u praksi,
promicati socijalnu inkluziju i proširiti znanja o drugim
zemljama i kulturama, a postiže se pomoću svijeta priča i
pripovijedanja. Ovo je drugi Erasmus+ projekt u kojem je II.
osnovna škola Čakovec koordinator. Partneri su škole iz Grčke,
Italije, Španjolske i Švedske, od kojih su većina također
nagrađene Europskim oznakama kvalitete, što se može smatrati
potvrdom ostvarenja ciljeva prve godine ovog projekta. U projektu
sudjeluju učenici i učitelji razredne i predmetne nastave te
školska knjižničarka. Financiran je sredstvima EU, a njegovo
predviđeno trajanje je dvije godine.
Učiteljica Snježana Odak Hrkač nagrađena je Europskom oznakom
kvalitete za projekt Metalci u
prapovijesti/Metalheads in prehistory. Ovim projektom
istraživali smo prapovijesne lokaliteti kako u lokalnoj, tako i
nacionalnoj povijesti projektnih partnera te proširili školski
kurikulum. Izradom digitalnih materijala, virtualnom suradnjom s
projektnim partnerima bolje smo upoznali zajedničke europske
korijene koji sežu u razdoblje metalnog doba.
Učiteljica Iva Naranđa nagrađena je Europskim oznakama kvalitete
za sva tri eTwinning projekta realizirana tijekom protekle
školske godine, a kojima je i koautorica. Radi se o projektima
Micro
circuits for Mega solutions, My Water
Footprint i Teachers4Europe:
Democratic Values in the Era of Artificial Intelligence.
U projektu Micro circuits for Mega solutions sudjelovali su
učenici šestog razreda u sklopu nastave informatike i polaznici
izvannastavne aktivnosti eTwinneri. Učenici su upoznavali BBC
micro:bit tehnologiju, robote, Internet stvari, umjetnu
inteligenciju te razvijali računalno razmišljanje, vještinu
programiranja i kreativnost. U nekim aktivnostima ostvarena je
suradnja s školskom robotičkom grupom pod vodstvom učitelja
Gordana Bartolića.
Radeći na projektu My Water Footprint učenici su učili o vodnom
otisku, važnosti očuvanja svjetskih vodnih resursa i klimatskih
promjena te razvijali vještine timskog rada i uporabe
informacijsko-komunikacijske tehnologije. U projektu My Water
Footprint sudjelovali su učenici sedmog i osmog razreda II. OŠ
Čakovec u sklopu izborne nastave informatike i izvannastavne
aktivnosti eTwinneri. Stvaranju zajedničke priče Water Has Power!
pridružila se učiteljica engleskog jezika Ivanka Novak, a pri
izradi prijedloga loga ostvarena je suradnja s školskom Likovnom
grupom pod vodstvom učiteljice Monike Vrtarić Vuk.
eTwinning projekt Teachers4Europe: Democratic Values in the Era
of Artificial Intelligence dio je Erasmus+ KA3 2018 – 2021 izrade
politika pod nazivom Teachers4Europe: Setting an Agora for
Democratic Culture i ima za cilj promovirati načela i vrijednosti
koje čine demokratsku kulturu EU-a. Kroz široki raspon aktivnosti
učenici su se upoznali s europskim demokratskim vrijednostima i
shvatili koliko je važno njihovo očuvanje i unapređivanje u
svijetu koji se suočava s brojnim promjenama i izazovima. U eri
umjetne inteligencije, klimatskih promjena i 4. industrijske
revolucije, kako će sve to utjecati na demokratske vrijednosti,
naša temeljna prava i interkulturalno razumijevanje, pitanje je
koje se postavlja. U ovom projektu sudjelovali su učenici
četvrtog i osmog razreda u sklopu izborne nastave informatike i
izvannastavne aktivnosti eTwinneri, a nekim aktivnostima
pridružile su se učiteljice razredne nastave Marijana Haramija,
Jelena Habuš i Ema Škvorc.
Više o navedenim projektima može se pogledati na školskim mrežnim
stranicama.